Søvnmangel - søger gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2020

serinasmor

Som en anden skriver. 

Jeg tror, du er nødt til at indse, at du har et barn der står tidligt op. 

Og det betyder at du selv skal gå tidligt i seng (ikke for evigt men for en periode) 

Stå op med barnet - og gå i seng samme tid som barnet ... nogle gange sover min dreng længere når han sover mellem mor og far - så det kan I jo overveje, hvis I alligevel går i seng samme tid som barnet. 

Når du står tidligt op om morgenen - så udnyt det ... hvis du bor i hus - sæt en vask over, gør badeværelset rent, nyd at vågne og have god tid med din dreng, planlæg madplan, gør aftensmad klar, handl ind til ugen på nettet, læs en bog med ham eller lignende ...

Nyd morgenerne og tiden itl at få noget fra hånden, i stedet for at ønske dig ind i din seng (for der går nok lige et par år før det reelt ændrer sig når du har prøvet nærmest alt) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2020

asphodel

Jeg kan næsten ikke hænge sammen, hvis jeg har sovet elendigt i tre dage, så jeg har ondt af dig!

Vores pige har aldrig stået super tidligt op, men vi købte for et års tid siden (hun er 3&frac12 et ur til hende, hvor der er et to-delt billede: Et hvor pigen sover og et hvor pigen er vågen. Man kan selv indstille hvilket billede, der skal lyse hvornår. Vi forklarede hende, at så længe pigen sover, så skal hun blive på værelset. Hun må gerne lege, hvis hun vil, men hun skal blive på værelset. Det forstod hun hurtigt og blev troligt på værelset, indtil billedet skiftede. På klokkeslættet kunne vi høre hende åbne døren.

Om aftenen får hun også lov til at lege lige så længe hun vil på værelset, for vi får ikke noget ud af at tvinge hende i seng. Men hun har så også altid været rigtig god til at vurdere hvornår hun er rigtig træt og så selv lægge sig op i seng. Og hvis din dreng ikke vil respektere, at han skal blive på værelset, så hjælper uret jer selvfølgelig ikke noget.

Min tanke er at bare fordi han er vågen behøver det ikke at betyde at alle I andre skal stå op.

Anmeld Citér

9. januar 2020

Ano18

Jeg måtte indse min store datter var sådan - men da jeg fjernede hendes middagslur sov hun så 11-12 timer hver nat i stedet og det var bedre for alle. Det startede hun med da hun var 1,5 år.
Min yngste søn på 1 år har brug for MEGET lidt søvn, og jeg har ikke formået fjerne middagsluren fordi han kræver den, selvom det blot er en time max. Han går i seng 19 som din og uanset om han sover senere så står han stadig op senest !! 5 allersenest. Og han er frisk, fuldstændigt. Og derfor har jeg måtte acceptere det. Ok kæmper stadig m den accept. Det er mega monster hårdt. Min mand møder på job så tidligt det kun er mig hjemme i hverdagene om morgenen og min søn får vækket alle - bortset fra teenagerne i huset Men det tager hårdt på min datter på 3 som gerne skulle have beholdt sin 12 timers rytme.

Jeg er også skide træt. Men jeg tror og håber på, det bliver bedre, når han dropper middagsluren, og jeg er ikke bleg for at droppe den når han giver mig lov altså. Han har ikke brug for meget søvn desværre, og det vil jeg gerne have han gør om natten !

mine unger har haft massiv refluks, stærk kolik (pga diverse problematikker), RSVirus, kighoste, fået lagt dræn og alt muligt andet det første år, så jeg overvejer om de bare har tilvænnet sig aldrig at sove, vågne 100 gange om natten og være mega tryghedsnarkomaner.

så sympati herfra ! Det er SÅ hårdt 

Anmeld Citér

9. januar 2020

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jeg ville forsøge at korte middagsluren ned for at se om det har en effekt. 
Og ellers kan jeg kun sige som de andre: gå tidligt i seng! Min ældste datter stod også op 4.30-5.00 i en lang periode og det er freaking hårdt Accepter at sådan er det lige nu og så nyd dine tidlige morgener - jeg lover dig at det går over. Din træning og praktiske opgaver kan du jo fint få ordnet om morgenen, så har du heller ikke dårlig samvittighed over at gå i seng med hønsene.

Stort kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.