Vores yngste fylder 2 år til marts. Han har altid stået tideligt op, før kl 6. Længe har han stået op kl 5, fra han var ca. 2 månder gammel, de sidste to-tre måneder har det været kl 4 og nogle gange 3.30...
Min mand og jeg skiftes til at være den der står op, så den anden i hverdagen kan sove til kl 6 og i weekenden til 7-7.30.
Men alligevel er jeg ufatteligt træt, jeg kan snart ikke holde til det mere. Vi er tidelige blevet rådet til at han skal på eget værelse, så ville det blive bedre, der har han været fra han var 10-11 måneder, ingen effekt. SÅ skulle jeg stoppe med at amme (det eneste der kunne få ham til at sove lidt længer når han vågnede kl 4.) Det stoppede vi så med i august 2019, ingen effekt ud over endnu mindre søvn. SÅ skulle vi droppe formiddagsluren, den er droppet, men ingen effekt ud over en lidt længer middagslur.
SÅ skulle vi prøve med grød for senge tid, for at udelukke at han var sulten, det var han ikke, og det havde ingen effekt.
Han bliver puttet ca. kl 7. vi har forsøgt at rykke sengetiden både frem og tilbage men det har ikke haft nogen effekt. han sover 2-3 timeres middagslur.
SÅ skulle vi undlade at gøre det "sjovt" at være oppe så tideligt - Det har aldrig været sjovt! Der bliver ikke tændt lys og der bliver ikke leget og jeg gør alt hvad jeg kan for at få ham til at sove igen, men det er endnu aldrig lykkedes.
Min mand mener vi bare skal acceptere det og stå op og lege, men jeg fungere ikke på det tidspunkt, jeg kan ikke holde til det. Jeg er bange for at køre galt en dag fordi jeg kæmper for at holde mig vågen. Jeg forsøger at gå tideligt i seng, men jeg skal også nå opvask, tøjvask mm. og fitness. Jeg bliver nødt til at rører mig lidt for at prøve at få noget mere energi. Jeg har taget på, fordi jeg stopper ting i hovedet for at holde mig vågen. Kort sagt det durer ikke mere!
Alle gode råd er velkommen, jeg er villig til at prøve næsten alt for at få ham til at sove lidt længer!
Det skal tilføjes at vi nu er så langt at han ikke længer vågner hver anden time som tilfældet var for mindre end et halvt år siden. De fleste nætter vågner han kun 1-2 gange og vi kan få ham til at sove igen, men bare ikke efter kl 4. Ørene er tjekket af flere omgange, og der ikke noget der.