Jeg var hos lægen igår fredag efter at have ringet og fortalt jeg var gravid. (tredje graviditet og testet flere gang hjemme). Kommer derop med min mand i den tro at vi skal opstarte vandresjournal op.
Men i stedet kommer jeg derop og skal levere en tis prøve og derefter på gyn bænken. Spørger ham hvorfor han vil lave en gyn undersøgelse (hvortil han svare at jeg har jo prøvet det før...). Jeg svare ham at jeg denne gang godt vil vide hvorfor det nødvendigt, da det kun kan være sket på et tidspunkt jeg er blevet gravid. Herefter siger han det for at tjekke det ligger rigtigt?
Hmm jeg accepterer og det bliver gjort. Herefter skal jeg så til hans sekretær og får en tid til den 21 for at få taget blodprøver og endnu en tid hos lægen den 23? Det godt nok mange lægebesøg allerede fra start tænker jeg.
Var det også sådan for jer andre? Tænker jeg har jo været det igennem to gange før, men har aldrig tænkt over hvorfor min læge gør som han gør.
Når jeg søger på nettet kan jeg intet finde om at blive undersøgt gynækologisk hos lægen. Og kan kun finde information om et lægebesøg i starten og yderligere to besøg længere henne i graviditeten. Så det undre mig meget at jeg starter med tre besøg så tidligt. (ved godt dubbeltesten er en man kommer op og får taget, men tager de ikke dens resultater op til nakkefolds svanningen?)
Undskyld hvis det blev lidt rodet mit indlæg, men jeg føler mig altid virkelig krænket efter gynækologiske undersøgelser, men efter hans forklaring var lidt usammenhængende for hvorfor jeg skulle det igennem, bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer herinde hvordan det forgik for jer?
Hilsen en stresset og lidt "krænket" mor. 
Anmeld
Citér