Tidlig scanning tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2020

Anonym

Husk tvillinger er kun arveligt på modernes side. 

Det er underordnet, hvor mange tvillinger, der er på fars side. �� 

Korrekt. MEN her er der tale om TS egen fars familie. Og det er noget andet end faren til de børn, der potentielt er i maven på hende. 

Hvis din egen far er tvilling eller har tvillinger i nærmeste familie kan “genet” for tvillinger godt gives videre. Det kan det, fordi TS gener er påvirket af sin fars arvemateriale. 

Det er derimod ligegyldigt hvis TSs kæreste er tvilling eller har tvillinger i sin familie. Da det er kvindens gener, der afgører om der frigives 1 eller to æg. 

:-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Det kan du tro  På torsdag  og vil TRO jeg er et sted mellem 4+4 og 5+2 på torsdag, så er spænd på hvor meget man kan se. (Det er hos gyn. - indvendig scanning) 

Ej, hvor er det spændende!! Jeg er helt spændt på dine vegne 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym trådstarter

Det er ikke korrekt  prøv at Google det. Tve ægget kan ikke komme til udtryk fra far til søn, da tveægget betyde to æg fra kvinden, enægget er ikke arveligt! 

Men en far kan sagtens give det videre til en datter.  Og en far kan også give det videre til Hans søn, dog vil det kun blive reelt, hvis sønnen selv får en datter, som så vil have chance for at kunne få tvillinger.

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Ej, hvor er det spændende!! Jeg er helt spændt på dine vegne 

Hihi tak 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Korrekt. MEN her er der tale om TS egen fars familie. Og det er noget andet end faren til de børn, der potentielt er i maven på hende. 

Hvis din egen far er tvilling eller har tvillinger i nærmeste familie kan “genet” for tvillinger godt gives videre. Det kan det, fordi TS gener er påvirket af sin fars arvemateriale. 

Det er derimod ligegyldigt hvis TSs kæreste er tvilling eller har tvillinger i sin familie. Da det er kvindens gener, der afgører om der frigives 1 eller to æg. 

Lige præcist 

Anmeld Citér

6. januar 2020

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Det er ikke korrekt. 

Ts’ far kan bestemt godt videregive de gener, der koder for at producere flere ægceller end vanligt. Han videregiver et X-kromosom til sin datter, og derudover 22 autosomer (ikke-kønsspecifikke), som er en god blanding af farmor og farfar. Farmor har produceret tvillinger, hvorfor hun må besidde generne (antaget, at det altså er arveligt, og ikke arbitrært). 

Derimod, hvis det var ts’ mand, der havde mange tvillinger i familien, ville det ikke have betydning. 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym trådstarter

Det er ikke korrekt. 

Ts’ far kan bestemt godt videregive de gener, der koder for at producere flere ægceller end vanligt. Han videregiver et X-kromosom til sin datter, og derudover 22 autosomer (ikke-kønsspecifikke), som er en god blanding af farmor og farfar. Farmor har produceret tvillinger, hvorfor hun må besidde generne (antaget, at det altså er arveligt, og ikke arbitrært). 

Derimod, hvis det var ts’ mand, der havde mange tvillinger i familien, ville det ikke have betydning. 

Helt enig og tak 

og ja min mands (mine børns far) har intet arveligt mht tvillinger og mig at gør, udover han kan give det videre til mine børn og deres børn. 

min mand har ikke rigtig tvillinger i familien, andet end Hans mormor fik dødfødte tveægget tvillinger og Hans fars bror og søster er tvillinger. Og de er 9 brødre og søstre i alt 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym

Det er ikke korrekt. 

Men lad os være enig om at være uenig. 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke korrekt. 

Okay - Hvordan kan du være uenig? Det rent videnskabeligt. Man ser en tendens til, at faderen (som videregiver X kromosomet til sin datter), giver chancen videre for tvillinger. 

Der er bare en større chance, hvis det var TSs mor, som havde tvillinger. 

Der er jo tale om, at TSs egen far har tvillinger i familien. Det vil sige, at har han givet generne for tvillinger videre fra sin egen mor (TSs farmor), så kan TS være bærer af genet fra tvillinger. 

Tveæggede tvillinger
Både kvinder og mænd kan have det genetiske anlæg for tveæggede, men det er kun
kvinder, der ’viser’ egenskaben. Mænd kan dog give genet videre til deres døtre – dvs. at tveæggede mandlige tvillinger kan give deres mors genetiske evne til at løsne flere æg under ægløsning videre til deres egne døtre.

Det er typisk det, der er sket i familier, hvor man siger, at ’tvillinger springer en generation over i vores familie’. På trods af det kan man i nogle familier se det ene sæt tvillinger efter det andet i hver eneste generation – og man kan se tveæggede tvillingepar som de eneste i deres familie.” 

Anmeld Citér

6. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke korrekt. 

Det er videnskabeligt bevist at det er rigtig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.