Krævende 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
10 svar
8 synes godt om
2. januar

Anonym trådstarter

Vilde lige skrive om dette er normalt eller for meget?

vores 4 årig dreng går i BH stortrives, så langt så godt, afleveret kl 8.00 om morgenen og hentet kl 16.00 

han har en lille søster på 18 måneder

- “problemet er: Han skal hele HELE tiden være omkring os HELE tiden, og han spørge om vi vilde lege stort set hele tiden, vi har selvfølge taget det som at han savner os og laver en til en i en periode hvor far tog at svømme med ham, ude at spise eller legepladsen osv osv mens havde jeg lille søster og vice Versa -

Vi har ikke IPads, ser ikke meget tv, og bruger ikke vores tlf før vi går i seng 

Han driver os til vanvid!!!!!!! Han spørge hele dagen om vi skal lege, han er ALDRIG på sit eget værelse alene! - vi kan ha fordybet os i lege i 4 timer! Så snart jeg går er det ALTID! Ingen leger med mig!!!! 

Han er 10 gange mere besværligt end hans 18 måneder lille søster, vi vælter om han da han fordi han står altid lige pludselig lige DER!

Dette har stået på længe og jeg har haft mange snakke med BH de siger han stortrives! Jeg har også sniger mig ind i BH og finder ham ALTID i lege! ALTID aldrig stået alene da vi henter og jeg henter alt mulige tider 

jeg er så træt af ham jeg får ikke 1 minute fred nogenside når jeg skider banker han på døren om hvornår jeg er færdig, har jeg fri en hverdag og jeg sige han skal være hjemme hos mig eller far byrder helevde løs han VILD i BH 

normalt?????? For hans lader?!?!?!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar

Mullemee

Profilbillede for Mullemee

Nogle børn har bare rigtig svært ved at aktivere sig selv, og nærmest ingen børn på 4 år gider sidde mutters alene på deres værelse. Det er utopi at tro, at de vil det.

Det der virker hos os er at sætte barnet i gang med en leg i samme rum som os, og så sige: Jeg har kun tid til at lege med dig i 10 minutter, for derefter skal jeg lave mad/ordne vasketøj/gøre rent, men du må gerne blive siddende her og lege - det kan være med fx modellervoks eller lego eller andet, han synes om.

Jeg tror ikke, du kan forvente, at han selv kan begynde på en leg med mindre I hjælper ham. Det er svært for børn i den alder. I børnehaven er der sikkert andre børn, der sætter gang i legen, og derfor kan han godt lege med.

Anmeld Citér

2. januar

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Nogle børn har bare rigtig svært ved at aktivere sig selv, og nærmest ingen børn på 4 år gider sidde mutters alene på deres værelse. Det er utopi at tro, at de vil det.

Det der virker hos os er at sætte barnet i gang med en leg i samme rum som os, og så sige: Jeg har kun tid til at lege med dig i 10 minutter, for derefter skal jeg lave mad/ordne vasketøj/gøre rent, men du må gerne blive siddende her og lege - det kan være med fx modellervoks eller lego eller andet, han synes om.

Jeg tror ikke, du kan forvente, at han selv kan begynde på en leg med mindre I hjælper ham. Det er svært for børn i den alder. I børnehaven er der sikkert andre børn, der sætter gang i legen, og derfor kan han godt lege med.

Det gøre vi altid! Vi har alt maling, modeller vons osv osv 

Vi igangsætter en masse! - og tegne bøger osv men 5 minutter så er det forbi - han er også sindsyg forkælet af familie han fik så sinddsyg meget flot legetøj han røre det ikke uden vi siger skal du ikke lege med dit nye LEGO sæt, og tager det UD og er MED i legen 

Anmeld Citér

2. januar

Anonyma

Profilbillede for Anonyma

Det er en periode alle børn går igennem i den alder. Nogle mere andre mindre. 

Vores søn startede da han var 4 og nu er han næsten 5,5 og er stadig på samme måde. 

Han kan heller ikke holde koncentrationen længere end 10 min, så er han videre til det næste. Lige pt. Er det perler og perleplader der "redder" os. Dem kan han sidder med i over en halv time. 

Derudover kunne det lyde som om  din dreng har brug for opmærksomhed... Har du lavet noget med ham uden lillesøster? Har I haft et par timer for jer selv? Så han føler han er i centrum? 

Anmeld Citér

2. januar

Anonym trådstarter

Anonyma skriver:

Det er en periode alle børn går igennem i den alder. Nogle mere andre mindre. 

Vores søn startede da han var 4 og nu er han næsten 5,5 og er stadig på samme måde. 

Han kan heller ikke holde koncentrationen længere end 10 min, så er han videre til det næste. Lige pt. Er det perler og perleplader der "redder" os. Dem kan han sidder med i over en halv time. 

Derudover kunne det lyde som om  din dreng har brug for opmærksomhed... Har du lavet noget med ham uden lillesøster? Har I haft et par timer for jer selv? Så han føler han er i centrum? 

Yes her er det far han mangler han er første hjemme kl 16.30 - Men de sidste 8 weekender er der alene tid med far, svømme, herretur, Bilka elsker han 

de er samme fra kl 09.00 til kl 15.00 så kommer de ind ad døren, og far sætter sig op sofaen så kommer brokke Ingen vild lege med mig - han vilde bare ha og ha opmærksom hele tiden en pædagog vi har i familien spurgte leger han overhovedet med børn? Det gøre han så han har så mange venner i Bh han er hver hverdag 8 timer og leger udelukkende børn andre børn 

Anmeld Citér

2. januar

Anonyma

Profilbillede for Anonyma
Anonym skriver:

Yes her er det far han mangler han er første hjemme kl 16.30 - Men de sidste 8 weekender er der alene tid med far, svømme, herretur, Bilka elsker han 

de er samme fra kl 09.00 til kl 15.00 så kommer de ind ad døren, og far sætter sig op sofaen så kommer brokke Ingen vild lege med mig - han vilde bare ha og ha opmærksom hele tiden en pædagog vi har i familien spurgte leger han overhovedet med børn? Det gøre han så han har så mange venner i Bh han er hver hverdag 8 timer og leger udelukkende børn andre børn 

Jeg tror han er en dreng med krudt i røven og det skal han have lov til at være. Det skal nok blive bedre... eller det siger de i hvert fald 

Jeg har valgt at tro på det og accepterer min dreng som han er. Og når det bliver rigtig slemt. Så siger jeg til mig selv this too shall pass 

Anmeld Citér

2. januar

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvad når han er udenfor?

Min dreng på knap 4 år synes også det er hyggeligt når vi "er med i legen" (nogen gange skal man bare sidde der) - Han kan dog sagens lege selv også

Udenfor er han klart bedst og mange gange, hvis han ikke kan aktiverer sig selv indenfor hjælper det at komme ud en tur 

Anmeld Citér

2. januar

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Vilde lige skrive om dette er normalt eller for meget?

vores 4 årig dreng går i BH stortrives, så langt så godt, afleveret kl 8.00 om morgenen og hentet kl 16.00 

han har en lille søster på 18 måneder

- “problemet er: Han skal hele HELE tiden være omkring os HELE tiden, og han spørge om vi vilde lege stort set hele tiden, vi har selvfølge taget det som at han savner os og laver en til en i en periode hvor far tog at svømme med ham, ude at spise eller legepladsen osv osv mens havde jeg lille søster og vice Versa -

Vi har ikke IPads, ser ikke meget tv, og bruger ikke vores tlf før vi går i seng 

Han driver os til vanvid!!!!!!! Han spørge hele dagen om vi skal lege, han er ALDRIG på sit eget værelse alene! - vi kan ha fordybet os i lege i 4 timer! Så snart jeg går er det ALTID! Ingen leger med mig!!!! 

Han er 10 gange mere besværligt end hans 18 måneder lille søster, vi vælter om han da han fordi han står altid lige pludselig lige DER!

Dette har stået på længe og jeg har haft mange snakke med BH de siger han stortrives! Jeg har også sniger mig ind i BH og finder ham ALTID i lege! ALTID aldrig stået alene da vi henter og jeg henter alt mulige tider 

jeg er så træt af ham jeg får ikke 1 minute fred nogenside når jeg skider banker han på døren om hvornår jeg er færdig, har jeg fri en hverdag og jeg sige han skal være hjemme hos mig eller far byrder helevde løs han VILD i BH 

normalt?????? For hans lader?!?!?!?

Jeg tænker at han bliver nødt til at trænes/vænnes til at aktivere sig selv. Jeg ville beslutte mig for, at lege i så og så lang tid hver dag og det ville jeg tydeligt fortælle. Nu kan vi have fælles legetid, nu skal du lege selv fordi jeg skal lave noget andet. Du kan også fortælle, at voksne ikke vil lege ligeså meget som børn. Og så skal man holde ved, altså et nej er et nej lige meget hvor mange gange han henvender sig. Tænker det bliver anstrengende i en periode, men det går jo ikke at han slet ikke kan finde ro med sig selv. Selvfølgelig ikke i timevis, men de fleste børn kan godt fordybe sig selv i den alder i ihvertfald 30 min.

Anmeld Citér

2. januar

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis det som regel ender med at én af jer giver op og leger med ham, så kan jeg godt forstå at han bare bliver ved  

Selvfølgelig skal man bruge tid på sine børn og gøre ting med dem ! Men det er også ok at sige nej og lade dem lege selv - men det kræver at man presser dem lidt. Nogen mere end andre. Min den store var på samme måde som din søn da han var mindre (8 nu) og jeg har sagt utallige gange "det er sundt nok at kede sig lidt, så må man bruge sin fantasi" og når der så er gået lidt tid med brok og jeg fornemmer at han ikke kom videre - så slyngede jeg nogen forslag ud til ham. Nogengange hjalp det, andre gange ikke. Men altså, ingen børn hjemme hos mig, er døde af at kede sig og idag accepterer de når jeg siger nej og hvis jeg siger det er sundt at kede sig - så ved de at det er et definitivt nej og begynder at finde på noget selv med det samme :-D 

PS. At lege alene på værelset gør min 8 årige stadig kun meget sjældent. 

Anmeld Citér

2. januar

Jixy

Profilbillede for Jixy

Nu ved jeg ikke om I gør det i forvejen, kan ikke læse det i dine indlæg, men måske kan det hjælpe at tage ham med i de daglige gøremål. Så når han spørger om I vil lege, så sig nogle gange at nu kan han hjælpe med vasketøjet, dække bord o.l. for at aktivere ham og få ham med i de daglige gøremål - så er han også sammen med jer på den måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.