kamikaze skriver:
Man skal være gammel nok til at håndtere situationen hvis det går galt og nogen kommer til skade eller noget tager fyr. Man skal kunne nødnummeret, have en telefon og kunne bruge den, vide hvad man siger når man ringer nødnummeret, og være voksen nok til at bevare roen så man netop får ringet og håndteret situationen.
Hvis man ikke kan det, bør man ikke skyde fyrværkeri op om man så er 50 år gammel.
Amen til det.
Mine unger er 16, 12 og 10 og ingen af dem ville kunne bevare roen, hvis det gik galt, derfor skyder de ikke af alene.
Er egentlig overrasket over, hvor mange mindre børn Jegv har set alene med fyrværkeri og ned en forståelse af der bliver endnu et stykke legetøj. De fleste havde beskyttelsesbriller på og det er dejligt at se, men kan de håndtere situationen, når de ikke får den kastet langt nok væk, når det gjorde ind i hånden, når de blev uvenner og så kastede den mod vennen eller....
For mig er fyrværkeri ikke legetøj og derfor en voksenting, fyrværkeri kan gøre stor skade, kan bruges som våben osv og er derfor ikke noget kan bare leger med som 10 årig.
Så hvornår er man gammel nok? Når man er gammel nok til st håndtere situationen også når det går galt, når man aldrig kunne finde på at skyde det efter et andet menneske osv. Og mine børn er ikke gamle nok, men vil heldigvis heller ikke sleb for det er jo super hyggeligt at gøre sammen.
Anmeld
Citér