Hvornår er man gammel nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2020

B&J

Her hjemme bruger vi de glødepinde og Daniel får lov at fyre børne krudt af han er 9 vi startede sidste år. Ja vi elsker det og han er under opsyn og vi hjælper og han lære man står i god afstand med glødepind og sikkerheds briller 

ved ikke alle er enige med mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
B&J skriver:

Her hjemme bruger vi de glødepinde og Daniel får lov at fyre børne krudt af han er 9 vi startede sidste år. Ja vi elsker det og han er under opsyn og vi hjælper og han lære man står i god afstand med glødepind og sikkerheds briller 

Synes det er en fin måde at gøre det på og i er der jo med ham.��. (ts var uden voksne). Det er bedre at lære børnene det før de kan gøre det uden voksne. 

Anmeld Citér

1. januar 2020

Panther

Profilbillede for Panther
B&J skriver:

Spørgsmålet går på “uden voksenopsyn”, så du kan nok ikke deducere ud fra svarene, at folk ikke er enige med dig, da der svares på noget andet, end du gør :-)

Anmeld Citér

1. januar 2020

FrkGranger

Min er 5,5 år og har i år været med henne og se hvordan jeg tændte det, og selv tændt et heksehyl der lå på jorden... 

Jeg vil mene med den rigtige oplæring, så 8-9 år på egen matrikel og 12 år uden for grunden.. 

Jeg selv har været 11-12 år, da jeg måtte gå rundt selv.. 

Anmeld Citér

2. januar 2020

kamikaze

Man skal være gammel nok til at håndtere situationen hvis det går galt og nogen kommer til skade eller noget tager fyr. Man skal kunne nødnummeret, have en telefon og kunne bruge den, vide hvad man siger når man ringer nødnummeret, og være voksen nok til at bevare roen så man netop får ringet og håndteret situationen.

Hvis man ikke kan det, bør man ikke skyde fyrværkeri op om man så er 50 år gammel.

Anmeld Citér

2. januar 2020

lineog4

kamikaze skriver:

Man skal være gammel nok til at håndtere situationen hvis det går galt og nogen kommer til skade eller noget tager fyr. Man skal kunne nødnummeret, have en telefon og kunne bruge den, vide hvad man siger når man ringer nødnummeret, og være voksen nok til at bevare roen så man netop får ringet og håndteret situationen.

Hvis man ikke kan det, bør man ikke skyde fyrværkeri op om man så er 50 år gammel.

Amen til det.

Mine unger er 16, 12 og 10 og ingen af dem ville kunne bevare roen, hvis det gik galt, derfor skyder de ikke af alene. 

Er egentlig overrasket over, hvor mange mindre børn Jegv har set alene med fyrværkeri og ned en forståelse af der bliver endnu et stykke legetøj. De fleste havde beskyttelsesbriller på og det er dejligt at se, men kan de håndtere situationen, når de ikke får den kastet langt nok væk, når det gjorde ind i hånden, når de blev uvenner og så kastede den mod vennen eller.... 

For mig er fyrværkeri ikke legetøj og derfor en voksenting, fyrværkeri kan gøre stor skade, kan bruges som våben osv og er derfor ikke noget kan bare leger med som 10 årig. 

Så hvornår er man gammel nok? Når man er gammel nok til st håndtere situationen også når det går galt, når man aldrig kunne finde på at skyde det efter et andet menneske osv. Og mine børn er ikke gamle nok, men vil heldigvis heller ikke sleb for det er jo super hyggeligt at gøre sammen.

Anmeld Citér

2. januar 2020

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg er 37 og ikke gammel nok til at kunne håndtere roen, hvis noget gik galt, når jeg tændte en raket, så jeg holder mig langt væk fra fyrværkeri. 

Jeg har tændt en raket en enkelt gang i mit liv, da jeg var 17, og min far stod lige ved siden af mig, for jeg var angst for, at det skulle gå galt.

Mine børn får ikke lov til at fyre noget af, hverken alene eller under opsyn, før de er gamle nok ifølge anvisningerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.