Hvornår er man gammel nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.246 visninger
16 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2019

Anonym trådstarter

Hvornår er man gammel nok til at fyre fyrværkeri af. Småt fyrværkeri der skal bruges lighter til at starte. 

Uden voksenopsyn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2019

Missyou

Jeg synes man skal været ret stor til at fyre af uden opsyn... i hvert fald over 10 tænker jeg... måske endda 12.... 

Anmeld Citér

31. december 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hvornår er man gammel nok til at fyre fyrværkeri af. Småt fyrværkeri der skal bruges lighter til at starte. 

Uden voksenopsyn. 

Uden opsyn 16 år. Småt eller stort. Ligemeget. Sættes der ild til kan det skade. Og selv et heksehyl kan eksploderer. 

Anmeld Citér

31. december 2019

Anonym

Det kommer an på om de står ude i indkørslen eller render rundt alle mulige steder. Hvis det er førstnævnte ville vores nevøer på 7-8 få lov. Men rende rundt på egen hånd ville nok være 14+

Anmeld Citér

31. december 2019

sommerc

Profilbillede for sommerc
AnoMor skriver:

Uden opsyn 16 år. Småt eller stort. Ligemeget. Sættes der ild til kan det skade. Og selv et heksehyl kan eksploderer. 

Enig!!

Anmeld Citér

31. december 2019

Soonmom

14+ tænker jeg 

Anmeld Citér

1. januar 2020

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Uden voksenopsyn. 

på det meste fyrværkeri står der at det ikke må overdrages til børn under 15 (selv på bordbomber og trækbomber) så tænker at det er en god alder at gå ud fra

Anmeld Citér

1. januar 2020

Mortilah

Mine får ikke lov. Når de er 18 kan de gøre hvad de vil. Indtil da holder vi os helt fra det. Jeg vil ik løbe den risiko at noget går galt pga lidt fyrværkeri. Heldigvis er børnene enige efterhånden. Vi har nu en 12 og 14 årig som heldigvis synes det er helt ok at se på naboens fyrværkeri..

Anmeld Citér

1. januar 2020

L-Lotte

Nu er nytåret gået for denne gang, men min holdning er at det er bedre at lære børnene at have en fornuftig omgang med fyrværkeri. Vores på nu 14 år har i de sidste 3-4 år fyret af sammen men far, og lært hvordan man sikre sig at det står i en ordentlig holdet, har briller, hvordan man tænder og kommer sikkert på afstand, hvordan man opbevare fyrværkeri og ikke mindst hvordan man også rydder op efter sig.

Anmeld Citér

1. januar 2020

L-Lotte

Nu er nytåret gået for denne gang, men min holdning er at det er bedre at lære børnene at have en fornuftig omgang med fyrværkeri. Vores på nu 14 år har i de sidste 3-4 år fyret af sammen men far, og lært hvordan man sikre sig at det står i en ordentlig holdet, har briller, hvordan man tænder og kommer sikkert på afstand, hvordan man opbevare fyrværkeri og ikke mindst hvordan man også rydder op efter sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.