Kan ikke få kontakt til far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg vil, ligesom de andre, sige at du bør søge fuld forældremyndighed da de andet ikke er holdbart.

I forhold til skolestart, så kontakt den kommunale skole og fortæl dem om situationen. Min datter er også 5 og vi havde ikke skrevet hende op da vi flere gange har snakket med børnehaven om mulig skoleudsættelse. Jeg blev så kontaktet af den kommunale skole hvis distrikt vi bor i, og de sagde at hun nok skulle få en plads hos dem (hvis ikke hun udsættes) og vi aftalte at jeg skulle kontakte talepædagogen i det nye år og så vende tilbage til skolen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2019

Tip!

Jeg fik fuld forældremyndighed over min søn tilbage i 14, men inden da havde jeg reelt kun behov for faderens underskrift da jeg skulle have et pas til min søn. - det fik jeg så godkendt af politiet til selv at skrive under på. 

Men han har aldrig skullet skrive under på hverken børnehave/skole/sygehus, de beslutninger har jeg altid selv truffet, og skrevet under på. 

(Her er der heller ingen kontakt til far)

Anmeld Citér

31. december 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Det er dejligt at høre at jeg har gjort hvad jeg kunne, for det synes jeg virkelig at jeg har har. Det har aldrig været (og er stadig ikke) mit ønske at "tage hende fra ham" (eller omvendt) eller noget i den stil, og derfor har jeg også været tøvende med at søge om fuld forældremyndighed. Jeg har også altid givet fuldt udtryk for at han er velkommen til at komme og besøge hende eller at vi kan få stablet et samvær på benen igen, men han har desværre meldt sig helt ud nu.

Jeg har lige sendt en ansøgning afsted til Familierethuset. Er der nogen der ved noget om hvor længe sådan en behandling tager? Jeg er med på at vi lige skal have nytåret overstået inden de overhovedet begynder.

Synes det er en rigtig fin tanke at du har åbnet dørene for ham selvom han har meldt sig ud. Og de døre behøver jo ikk lukkes bare fordi du får fuld forældre myndighed. Det vil kun lette tingene for dig selv 

håber du finder en løsning i tide 

godt nytår 

Anmeld Citér

31. december 2019

Rosa Sofia

AnoMor skriver:

Synes det er en rigtig fin tanke at du har åbnet dørene for ham selvom han har meldt sig ud. Og de døre behøver jo ikk lukkes bare fordi du får fuld forældre myndighed. Det vil kun lette tingene for dig selv 

håber du finder en løsning i tide 

godt nytår 

Enig, der kan sagtens genetableres kontakte og samvær, uden at han har forældremyndigheden.

Men off topic, hvordan har dit barn det med, at han ikke er der? Savner hun ham eller kan hun slet ikke huske ham?

Anmeld Citér

31. december 2019

Anonym trådstarter

Rosa Sofia skriver:

Enig, der kan sagtens genetableres kontakte og samvær, uden at han har forældremyndigheden.

Men off topic, hvordan har dit barn det med, at han ikke er der? Savner hun ham eller kan hun slet ikke huske ham?

Det er rigtig at han stadig kan have samvær og så videre skulle han få de lyster, men det føles nu stadig som om jeg tager hende fra ham.

Og nej, hun savner ham ikke for hun kan ikke huske ham. Hun var kun lige blevet årsgammel da han stoppede samværet. Hun ved at han findes og hun har et billede af ham i hendes familie-mappe (en lille billedbog med titler, navne og sager jeg har lavet til hende) hvor han er omtalt ved navn og ikke som "far", fordi ... han er ikke rigtig en far for hende og har aldrig været det, selv da han havde samvær.

Hun anser min mand som hendes far og valgte selv at begynde at kalde ham det efterhånden (han har været i hendes liv altid og flyttede ind da hun var 5-6 måneder gammel), da lillebror kom til og min mand blev omtalt som far.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.