Tak skæbne hvor priser jeg mig lykkelig for at ferien snart er slut. Min dreng på snart 7 år har altid været en vildbasse - dog uden at være i søgelyset for ADHD. Bare viljestærk, stædig og grænsesøgende. Men OH MY GOD, her i ferien er det bare trappet op og han er jo vanvittig. Udover at hoppe/loppe/løbe/råbe rundt, så har han bare taget nej hatten på og nægter at høre efter. Messer i mit stille sind “det er bare en fase, det er bare en fase”. Men jeg bliver officielt sindsyg snart, og selvom jeg synes vi er gode forældre, som er tydelige, konsekvente og meget kærlige, så tvivler jeg pludseligt på det hele!
Og før du så tænker “jamen han skal da både stimuleres og også falde helt ned og slappe af” - ja så gør vi i den grad også en indsats for det. Vi har i forvejen et stort fokus på trivsel gennem kost, motion og søvn, og derudover god tid under tæpper med en film, en flunkerbog eller en ipad, et puslespil eller en masse LEGO. Men barnet er jo gået fuldstændig bananas. Tæller dage til det bliver torsdag og han igen skal i skole. I dag er dagen sågar startet klokken 04.05
Når du nu læser det, så læs det med kærlighed og forståelse i øjnene, og uden fordømmende ord med på vejen, for jeg ligger i forvejen snart ned!
Og sig mig så - er der andre der har fuldstændige vanvittige unger i ferien? Hvad gør i? Og tror I nogensinde de bliver normale igen?
På forhånd mange tak fordi du læste med, og står du i samme situation, så sender jeg et virtuelt skulderklap og en opfordring til at alle former for trøstespisning må være ok når livet til tider viser tænder, som særligt gælder når man har børn
Anmeld
Citér