Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
23 svar
28 synes godt om
26. december 2019

Anonym trådstarter

Kære alle søde mennesker - glædelig jul! 

Nå, nu skal I høre. Sagen er den jeg har tre skønne børn på 9 (10 her i januar) 6 og så den mindste som blev 2 i november. 

Min mand og jeg har ALdRIG været på ferie uden vores børn. Men nu har vi bestilt (helt tilbage i april!) 4 dage på ski i Østrig med fire vennepar, her i januar. Jeg har indtil nu glædet mig - meget. Men nu er jeg bare rigtig ked af det. Føler jeg svigter mine børn. (De skal iøvrigt alle tre med til Norge i marts på ski). 

Jeg er fuldstændig lammet og har ondt i maven over, at vi skal afsted. 

Min mor skal passe børnene i de fire dage. Hende er de mere end tryg ved, så ingen problem der. 

Mer der andre som har prøvet det før? Er jeg helt unormal? Havde I i så fald en god tur og havde jeres børn det ok derefter?  

Jeg lyder lidt pyller - I know.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2019

Millemor1

Anonym skriver:

Nå, nu skal I høre. Sagen er den jeg har tre skønne børn på 9 (10 her i januar) 6 og så den mindste som blev 2 i november. 

Min mand og jeg har ALdRIG været på ferie uden vores børn. Men nu har vi bestilt (helt tilbage i april!) 4 dage på ski i Østrig med fire vennepar, her i januar. Jeg har indtil nu glædet mig - meget. Men nu er jeg bare rigtig ked af det. Føler jeg svigter mine børn. (De skal iøvrigt alle tre med til Norge i marts på ski). 

Min mor skal passe børnene i de fire dage. Hende er de mere end tryg ved, så ingen problem der. 

Mer der andre som har prøvet det før? Er jeg helt unormal? Havde I i så fald en god tur og havde jeres børn det ok derefter?  

Jeg havde i første omgang aldrig bestilt en ferie uden børn når den yngste kun er 2 år, jeg synes det er alt for tidligt at skulle være væk fra sin mor og far mere end maks en overnatning - men det er jo bare mig. 

Nu er den jo bestilt så du må få det bedste ud af det. Alternativt kan du nøjes med at sende din mand afsted og selv blive hjemme hvis du alligevel ikke føler at du vil få noget godt ud af turen

Anmeld Citér

26. december 2019

Anonym trådstarter

Millemor1 skriver:

Jeg havde i første omgang aldrig bestilt en ferie uden børn når den yngste kun er 2 år, jeg synes det er alt for tidligt at skulle være væk fra sin mor og far mere end maks en overnatning - men det er jo bare mig. 

Nu er den jo bestilt så du må få det bedste ud af det. Alternativt kan du nøjes med at sende din mand afsted og selv blive hjemme hvis du alligevel ikke føler at du vil få noget godt ud af turen

Tak, for dit svar

Anmeld Citér

26. december 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Dybest set handler det jo ikke om jeres børn. Det handler om kontroltab og det ukendte, og det har du nok bare svært ved at håndtere.

Start med at erkende, at DU har et problem og forsøg at acceptere, at alle andre vil få en fest, og at det er godt for alle parter.

Måske kunne du endda driste dig til at nyde ferien bare en lille bitte smule?

Anmeld Citér

26. december 2019

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Dybest set handler det jo ikke om jeres børn. Det handler om kontroltab og det ukendte, og det har du nok bare svært ved at håndtere.

Start med at erkende, at DU har et problem og forsøg at acceptere, at alle andre vil få en fest, og at det er godt for alle parter.

Måske kunne du endda driste dig til at nyde ferien bare en lille bitte smule?

Tak - jeg kunne jo prøve :-) 

og du har helt ret - kontroltab og så afsavn 

Anmeld Citér

26. december 2019

kamikaze

Jeg ville nok ikke have bestilt en fire dages ferie uden en toårig, men jeg har også en meget tryghedssøgende stor pige og en lille som slet ikke er to endnu. 

Du kender dine børn. Hvis de har prøvet at overnatte uden dig før, de er trygge ved din mor og din primære bekymring er dine egne følelser, så skal du da afsted. Det er heller ikke godt for børnene hvis du har svært ved at give slip.

Anmeld Citér

26. december 2019

SP10

Profilbillede for SP10
Anonym skriver:

Min mand og jeg har selv lige været afsted på en mini ferie uden børn. Jeg havde også dårlig samvittighed dage op til ferien. Men ingen led og mine børn have nogle dejlige dage med deres bedsteforældre og min mand og jeg kom hjem med fornyet energi. Tænker det er naturligt at den dårlige samvittighed dukker op, men nyd i hellere turen nu i har bestilt. Er sikker på børnene nok skal klarer den God ferie til jer

Anmeld Citér

26. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Når du kan have så ondt i maven over det på trods af 3 børn, så tror jeg du vil have det selv når børnene er 10+. Det er vist bare at springe ud i det og opleve at alle overlever.

Anmeld Citér

26. december 2019

ErDuHerIkkeSnart

Det lyder som en vidunderlig investering i både parforhold, venskaber og ungernes forhold til mormor. Rigtig god tur til jer 

Anmeld Citér

26. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nogen af de bedste barndoms minder jeg har, er fra ferie hos mine bedsteforældre ungerne nyder tiden alene med forkælelse og bedsteforældre vokser 10cm af bare stolthed over at få lov, og over de hyggestunder de har delt helt særligt og alene med deres børnebørn 

Bekymringen eksisterer 100% kun i dit hoved og ift at den mindste kun er 2 år, så er de to store jo med, så jeg tror ikke på det bliver et issue overhovedet at undvære jer den weekend  

Det bliver godt for jer som par, det er jeg helt overbevist om  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.