Først fødsel startede med små veer ud på natten efter en del smertefulde hindeløsninger.
Det fortsatte i henved 12-15 timer og så blev de værre, men jeg fik kejsersnit efter 50 timer, hvor min første blev født i uge 42+1. Jeg havde haft mange plukkeveer igennem sidste del af graviditeten og især efter hindeløsningerne var der mange - men det var ikke sådan, at de eskalerede og blev til rigtige veer.
Det var det derimod 2. gang her i foråret
Jeg havde i de sidste 3-4 dage op til fødslen haft meget travlt med at holde orden og sørge for at alt var klar, når jeg gik i seng. Fødselstaske ved døren, alle stofbleer i fin bunke, ned med affaldet osv. - på en måde kunne jeg mærke, at det snart skulle være. Jeg havde mange plukkeveer, men det tog jeg mig ikke af, fordi jeg også havde så mange ved den første graviditet, uden at det blev til noget.
Om dagen, da jeg var 40+6 havde jeg dog virkelig mange og de var lange og kraftige, men langt fra fødeveer. Jeg cyklede, lavede mad og alt, hvad jeg plejede. Ud på aftenen ca. kl. 20 begyndte jeg at time dem, da jeg synes, de var virkelig slemme og de var ganske vist regelmæssige. Jeg gik i seng, men kunne ikke sove, for veerne tog til og blev til rigtige, gode veer og ca. kl. 02 kørte vi til sygehuset. Der gik vandet efter nogle timer, men lidt efter lidt gik fødslen i stå og sønnike blev taget ved AKS kl. 13.
Men fødslerne gik i gang af sig selv
Anmeld
Citér