Hvordan startede din fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

1. Fødsel startede med at masser plukveer blev til rigtige veer. Havde fået hindeløsning en fredag ( 41+0) og havde plukveer hele dagen. Natten til lørdag går de så over i rigtige veer og jeg føder kl 15:30 lørdag. 

2. fødsel gik min vand kl 06 om morgen 41+0. Havde fået hindeløsning 2 gange den forgangne uge. Veerne ville ikke helt starte før kl 14/15 og kl 19 blev vores dreng født. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2019

Anonym

Alle tre fødsler er startet med pludselig vandafgang, kort efter er der kommet veer.
De er også alle tre født cirka 6 timer efter første ve Så tre meget ens fødsler, som er kommet pludseligt og uden varsel. 

Anmeld Citér

22. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Liland skriver:

Første fødsel startede med vand afgang i en stor skylle kl. 3 om natten, første ve kl. 7 og hun er født 11.18 (uge 37+6)

Nu sidder jeg her 38+4 og føler at jeg er gået over tid

Min krop arbejder og murrer og fortæller mig at noget er på vej, men venter stadig utålmodigt

Ja det er præcis sådan jeg har det også. Kroppen murrer og arbejder og øver sig. Plukveer dagen lang men uden at de rigtig udvikler sig.

It's a waiting game 

Anmeld Citér

22. december 2019

Tinstin

Først fødsel startede med små veer ud på natten efter en del smertefulde hindeløsninger. Det fortsatte i henved 12-15 timer og så blev de værre, men jeg fik kejsersnit efter 50 timer, hvor min første blev født i uge 42+1. Jeg havde haft mange plukkeveer igennem sidste del af graviditeten og især efter hindeløsningerne var der mange - men det var ikke sådan, at de eskalerede og blev til rigtige veer.

Det var det derimod 2. gang her i foråret Jeg havde i de sidste 3-4 dage op til fødslen haft meget travlt med at holde orden og sørge for at alt var klar, når jeg gik i seng. Fødselstaske ved døren, alle stofbleer i fin bunke, ned med affaldet osv. - på en måde kunne jeg mærke, at det snart skulle være. Jeg havde mange plukkeveer, men det tog jeg mig ikke af, fordi jeg også havde så mange ved den første graviditet, uden at det blev til noget.
Om dagen, da jeg var 40+6 havde jeg dog virkelig mange og de var lange og kraftige, men langt fra fødeveer. Jeg cyklede, lavede mad og alt, hvad jeg plejede. Ud på aftenen ca. kl. 20 begyndte jeg at time dem, da jeg synes, de var virkelig slemme og de var ganske vist regelmæssige. Jeg gik i seng, men kunne ikke sove, for veerne tog til og blev til rigtige, gode veer og ca. kl. 02 kørte vi til sygehuset. Der gik vandet efter nogle timer, men lidt efter lidt gik fødslen i stå og sønnike blev taget ved AKS kl. 13.

Men fødslerne gik i gang af sig selv

Anmeld Citér

22. december 2019

LSS

1. Gang - Fik veer om natten, ingen tegn op til. Efter lige knap 13 timer havde jeg født.

2. Gang - præcis som første gang.

3. Gang - vandafgang ved middagstid og fødte 11 timer senere.

4. Gang - vandafgang om morgenen, ingen veer og måtte derfor hjælpes i gang. Fødte først næste dag. 

Anmeld Citér

22. december 2019

Ayasmor

1. Fødsel

Spontane veer midt nat, fødte 13.30 samme dag, ukompliceret hurtig fødsel 41+2

2. Fødsel

Regelmæssige kraftige plukveer hver nat, fra 39+4. 40+2 kom der spontane veer sen eftermiddag, fødte 5 timer efter

3. Fødsel

Hindeløsning v. Jdm 41+0 kl. 8.30. Murren og småveer fra kl. 9.30. Fødte kl. 11.40 samme dag

Anmeld Citér

22. december 2019

AnoMor

MummiT skriver:

Ja jeg sidder her 37+2 med lillesøster i maven og er voldsomt utålmodig! Og jeg regner med at gå over tid, så det er bare super 

Men anyways, mens jeg sidder her med flere og flere plukveer for hver dag der går, og venter på at min baby kommer ud, så vil jeg virkelig gerne høre fra jer hvor fødslen er startet af sig selv 

Hvordan startede det? Hvordan havde du det i dagene op til? Var der nogle tegn forud eller var det bare pludselig i gang?

Jeg blev selv sat i gang med den første, så jeg har ikke prøvet det der med en fødsel der er startet af sig selv. Lad mig høre 

Da jeg var 40+1 gik jeg en lang tur med min baby-Daddy på 1,5 time. Mens vi spiste aftensmad begyndte jeg at blive utilpas. Sådan kvalm og murren i maven. Ved 19:30 tiden kom første ve og 18:50 40+2 var baby født. 

Så de eneste tegn jeg havde var den der kvalme og murren. Min slimpeop var gået mange gange optil helt fra omkring uge 37. Så det tog jeg ikke som et tegn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.