Hvordan startede din fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
16 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja jeg sidder her 37+2 med lillesøster i maven og er voldsomt utålmodig! Og jeg regner med at gå over tid, så det er bare super 

Men anyways, mens jeg sidder her med flere og flere plukveer for hver dag der går, og venter på at min baby kommer ud, så vil jeg virkelig gerne høre fra jer hvor fødslen er startet af sig selv 

Hvordan startede det? Hvordan havde du det i dagene op til? Var der nogle tegn forud eller var det bare pludselig i gang?

Jeg blev selv sat i gang med den første, så jeg har ikke prøvet det der med en fødsel der er startet af sig selv. Lad mig høre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2019

baby_drømme

1. gang startede det med veer 40+4, fødte knapt 18 timer efter på hospitalet. 

2. gang begyndte veerne 37+4, fødte 24 timer efter hjemme i soveværelset. 

Held og lykke med den kommende fødsel 

Anmeld Citér

21. december 2019

God-mor

MummiT skriver:

Ja jeg sidder her 37+2 med lillesøster i maven og er voldsomt utålmodig! Og jeg regner med at gå over tid, så det er bare super 

Men anyways, mens jeg sidder her med flere og flere plukveer for hver dag der går, og venter på at min baby kommer ud, så vil jeg virkelig gerne høre fra jer hvor fødslen er startet af sig selv 

Hvordan startede det? Hvordan havde du det i dagene op til? Var der nogle tegn forud eller var det bare pludselig i gang?

Jeg blev selv sat i gang med den første, så jeg har ikke prøvet det der med en fødsel der er startet af sig selv. Lad mig høre 

Ingen tegn ved begge mine fødsler. 

Første gang vågnede jeg tidligt om morgenen og skulle tisse, og da jeg rejste mig sivede der forstervand ned af mine ben

Anden gang havde vi været oppe og spise hos mine svigerforældre, og alt var som det plejede Da vi kom hjem lagde vi os og så film, og pludselig kommer der en ve, og jeg ved med det samme at det er nu, og kort tid efter går mit vand. 

De er begge født i uge 39 

Anmeld Citér

21. december 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
MummiT skriver:

Jeg havde fået hindeløsning 39+5

Mit vand går 39+6 kl 20 uden veer de tager resten af vandet og ca kl 00 får jeg veer af mig selv

Så egentlig 40+0 efter 5 timer med veer kom han ud 

Anmeld Citér

21. december 2019

B&J

Skulle til sidste besøg ved jordmoren og ja der gik vandet  

det var den 1 marts - får lagt stikpille 

2 marts på sygehuset før lagt stikpiller i håb om det hele går igang men han vil ikke ud 

3 marts stik pille og den sidste kl 21.00 kl 21.30 år veerne igang 

4marts kl 12.10 var han ude det tog kun lidt tid

Anmeld Citér

21. december 2019

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Ved første fødsel blev jeg sat igang d jeg var gået næsten to uger over termin. 

Anden fødsel startede 40+2 med pludselig vandafgang. Havde ingen tegn haft på fødsel overhovedet og havde lige gået en længere tur med min mor og med min ældste i barnevognen. 
Jeg regnede uden tvivl også med at gå over tid denne gang, men sådan gik det ikke...

Anmeld Citér

21. december 2019

Liland

Profilbillede for Liland
MummiT skriver:

Første fødsel startede med vand afgang i en stor skylle kl. 3 om natten, første ve kl. 7 og hun er født 11.18 (uge 37+6)

Nu sidder jeg her 38+4 og føler at jeg er gået over tid

Min krop arbejder og murrer og fortæller mig at noget er på vej, men venter stadig utålmodigt

Anmeld Citér

21. december 2019

MinC

Første fødsel startede med den første ve kl. 17. Vi lavede aftensmad, ringede til fødegangen, så fjernsyn og kl 22 gik vi i seng. Ved midnat tog vi på fødegangen og kl 6.37 var han født. Vandet gik på et eller andet tidspunkt i badekarret mellem 7-9 cm

Anden gang blev til semi akut kejsersnit, fordi jeg fik randløsning i forbindelse med vendingsforsøg. Følte mig lidt snydt for jeg havde glædet mig til at føde vaginalt igen. Selvom jeg nu er glad for at jeg ikke skulle føde de store kinder hun havde, ved sædefødsel

Anmeld Citér

21. december 2019

Barn3

1. 41+3 - ingen tegn, bare fik veer,der blev kraftiger og kraftiger

2. 40+5 små veer lige så stille

3. 40+5. Dagen før fødslen, mærkede jeg at babt kom rigtigt langt ned i bækkenet. Under gå turen mærdedes det lige som om babt falder ud. Forløbet næste dag startede med smerter, hvor jeg blev så forvirret og forstod ikke,at jeg var i fødslen. Dette var så en lyn fødslen

Så mut svar er,at det er så forskelligt,MEN glæd dig

Og held og lykke

Anmeld Citér

21. december 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Havde haft modningsveer i en måned, og da jeg var 41+1 var jeg grædefærdig.. Så jeg fik en tid til igangsættelse 41+3 kl. 8 om morgenen, men så langt nåede jeg aldrig.. Kl. 24 fik jeg endnu en ve, og imens jeg havde den, skulle jeg nyde..

Nåede at tænke "det kommer til at gøre ondt, det her", jeg nøs og ud sprøjtede vandet.. Troede at jeg havde tisset i sengen, men jeg kunne ikke stoppe det da jeg rejste mig, og der var også en hel del blod i, så der var ingen tvivl 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.