Ugentlig fridag studie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.889 visninger
12 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2019

Anonym trådstarter

Jeg starter snart på uddannelse... 

helt alm skole, 5 dage om ugen... 

jeg har noget træning en formiddag ugentligt som jeg ikke ønsker at give afkald på, da jeg har leddegigt, og aldrig har hft det bedre end efter jeg er begyndt at passe denne træning.

jeg VED skolen ikke giver lov til at tage fri en dag hver uge- eller møde ret sent en dag hver uge bare pga træning...

så jeg leder efter den helt perfekte “undskyldning”/ løgn for at kun e holde fri, eller møde sent en gang i ugen....

hit me ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

jeg har noget træning en formiddag ugentligt som jeg ikke ønsker at give afkald på, da jeg har leddegigt, og aldrig har hft det bedre end efter jeg er begyndt at passe denne træning.

jeg VED skolen ikke giver lov til at tage fri en dag hver uge- eller møde ret sent en dag hver uge bare pga træning...

så jeg leder efter den helt perfekte “undskyldning”/ løgn for at kun e holde fri, eller møde sent en gang i ugen....

hit me ��

Og hvad er problemet med at flytte din træning til om eftermiddagen? Du har jo højest sandsynligt tidligt fri sommetider. 

At "pjække" en dag om ugen er ret useriøst og det holder heller ikke den dag du måske står med uddannelsen og skal finde et job. 

Anmeld Citér

15. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hit me ��

Så du vil misse en time eller en hel dag hver uge? Hvad når du skal på arbejdsmarkedet? Skal de så også bare acceptere det en morgen/dag hver uge?

Hvorfor gør du det ikke sen eftermiddag eller aften? Eller venter og ser hvordan dit skema er før du allerede vil lyve om hvorfor du ikke møder op?

Synes ikke det er seriøst bare at blive væk sådan på den måde hver uge. 

Anmeld Citér

15. december 2019

drabo

Profilbillede for drabo

tvivler på du kan lyve dig til en fridag især hvis det et studie med mødepligt.

Du skal også overveje om du ikke vil få problemer, hvis du har minimum 20% fravær på dit studie - tænker at der jo nok kommer lidt syge børn og egen sygdom oveni - plus det jo altid vil være de samme fag timer du vil gå glip af. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket studie, du skal starte på - men overvej om du overhovedet kommer igennem, hvis du misser 20-30% af undervisningen uanset om du får løjet dig til en fridag og derfor ikke bliver smidt ud pga fravær - det vil i hvert fald kræve noget benhård selvdisciplin at få læst op tingene selv.

Noget andet er at mange studerende er nogenlunde seriøse og ambitiøse omkring deres studie - og hvem gider være i læsegruppe med hende som altid er væk om torsdagen.

Det er selvfølgelig træls at du går glip af den træning, som gør rigtigt meget godt for din sygdom, men var det ikke en mulighed at undersøge om ikke den kunne foregå udenfor studietiden og du dermed ville kunne passe både dit studie og din træning.

Anmeld Citér

15. december 2019

Soonmom

Træn på et andet tidspunkt 

Anmeld Citér

15. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Bare lad være jeg studerer selv pt og jeg kan slet ikke klare de der typer det kommer og går som det lige passer dem bedst. Og ingen gider da være i gruppe med dem! Så de havner i "affalds grupperne" med alle dem der heller ikke er der kontinuerligt = rigtig dårlige produkter de får afleveret da der altid er nogen der ikke er der. 

Hvis du er seriøs omkring dit studie, så kigger du på dit skema og lægger din træning efter det. Ikke omvendt! Lur mig, om i ikke har en dag eller 2 der ikke er så lang. Eller sågar en undervisnings fri dag (det har jeg hver uge, men dermed ikke sagt at man skal holde fri. Men det kunne være en dag hvor det var ok for ens gruppe at man først mødte ind kl 9.30 pga træning eller gik kl 13.30) vent og se skemaet an  

Anmeld Citér

16. december 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Enig med de andre. Men hvis det er fordi det er en bestemt type holdtræning eller personlig træning, der vitterligt KUN udbydes den ene time i ugen, da må du kunne få noget erklæring ved lægen tænker jeg. Det er altid vedst at spille med åbne kort. Ovevej lige den belastning det er at gå at lyve for alle i hele studietiden 

Anmeld Citér

16. december 2019

Sprit25

Flyt din træning. Its that simple! Jeg ville hvertfald ikke gide at skulle i gruppe med en som missede så meget undervisning. 

Anmeld Citér

16. december 2019

2018mor

Anonym skriver:

hit me ��

Du behøver da slet ingen løgn; du har leddegigt og har brug for træning af dine led/muskler. 

Jeg havde bare sagt det som det var. 

Anmeld Citér

16. december 2019

Ano18

Jeg kan slet ikke forestille mig at nogen skole tillader så meget fravær. Ville du så slet ikke komme hele dagen pga en times træning ? Hvis du ikke kan finde en tilsvarende træning om eftermiddagen / aftenen må du betale dig fra det, eller i stedet få dig et arbejde hvor du kan tage fri den dag. Det lyder alligevel ikke som en uddannelse du ligefrem prioriterer, selvom jeg ved at helbreddet også har en stor betydning. Men du burde kunne få det hele til at gå op i en højere enhed. Er du alene m dine børn om aftenen ? Eller hvordan ser din helhed ud, du føler det er eneste udvej. Eller er det bare den letteste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.