Kun 2 gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2019

Anonym trådstarter

Hej alle 

Vi er 10 der skal holde jul aften sammen. 

Jeg har sagt til mine søskende at jeg ikke ønsker mig noget. Og at de skulle bruge de penge på gaven til vores datter hvis de ønsket. Nu sider jeg og tænker om det kommer til at se mærkeligt ud at jeg kun får 1 gave juleaften fra min mand. Og måske en lille ting fra vores datter? Jeg har købt til mine søskende. (de har ikke børn) min mor og hendes kæreste.?

Min mor giver penge da hun ikke har tid til at købe min gave.(MobilePay) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvem skulle det se mærkeligt ud for? 

Jeg får 2 gaver juleaften. Fra min kæreste og fra mine forældre. 

Jeg har ikke rigtig behov for mere og jeg er egentlig heller ikke særlig god til at modtage gaver. 

For mig er det helt fint at man som voksen ikke får en hel masse. Det er mest for ungernes skyld, med de der julegaver. 

Anmeld Citér

9. december 2019

Anonym

Vi har meldt os ud af gaveræset med mine søskende og deres børn. 

Når vi holder jul sammen får deres børn måske 15 gaver - mens vores får 5 i alt fra os og mormor og morfar. (Vi holder ikke jul med dem længere, da vi ønsker en rolig jul med få deltagere).

Det ser ikke mærkeligt ud, du skal bare indstille dig på ikke at være en del af det materialistiske gaveåbning

Anmeld Citér

9. december 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Hej alle 

Jeg har sagt til mine søskende at jeg ikke ønsker mig noget. Og at de skulle bruge de penge på gaven til vores datter hvis de ønsket. Nu sider jeg og tænker om det kommer til at se mærkeligt ud at jeg kun får 1 gave juleaften fra min mand. Og måske en lille ting fra vores datter? Jeg har købt til mine søskende. (de har ikke børn) min mor og hendes kæreste.?

Synes ikk det er underligt. Med mindre man går op i materielle ting som gaver 

jeg får selv kun gave fra min far og hans kone og min mor. Min bror har jeg aftalt vi ikke giver gaver ril hinanden men bruger pengene på vores børn i stedet  det har jeg det super fint med. 

Anmeld Citér

9. december 2019

MEF

Profilbillede for MEF

Jeg får også kun 2 gaver. Fra min mand og fra min datter (egentlig også fra min mand, for vores datter er 16 måneder). Jeg tror det er helt normalt at når man får børn, så er det ligesom dem der er i fokus. Jeg giver heller ikke gaver til mine søskende - kun til deres unger. Og mine forældre og sviger får kun en lille ting...

Anmeld Citér

9. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle 

Hvorfor mærkeligt? 

Det er meget sjældent jeg overlever nogen får lige mange gaver. Tit mig der får mindst, da jeg ikke har mand og børn.

Anmeld Citér

9. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mærkeligt? Det er jo svært for andre at vide, hvad dem, du holder jul med, tænker, men jeg synes, DE er mærkelige, hvis de skænker det en tanke, hvor mange gaver du får. 
I mine øjne er det mere mærkeligt at holde gaveorgie for voksne, der har, hvad de skal bruge. Selv får jeg gave fra mine børn, min mor og mine søskende. Aftalen med mine søskende er, at gaven helst skal være hjemmelavet og ikke overstige 20 kr. i værdi. Min mand og jeg forærer ikke hinanden julegaver, men gør noget sammen - en middag, biograftur eller måske et weekendophold. 

Anmeld Citér

9. december 2019

Ano18

Profilbillede for Ano18

Jeg regner ikke med at få gaver. Ok måske en postkasse fra mine svigerforældre. Jeg går ikke op i gaver og får penge af mine forældre, som jeg bruger på gaver til mine unger. Vi har fem styks så der skal lidt til. Om jeg så fik 100 gaver var jeg ikke elsket mere af den årsag eller mere værd. Gaver har intet med det at gøre. Hvad andre tænker - jeg tror altså ikke de tænker noget, - skal du da være ligeglad med. Fokuser på alt det vigtige. Jer som familie, hyggen, kærligheden, nærværet og omsorgen. I løbet af året har jeg fx fået ny mobil af min mand, fordi jeg havde brug for den og vi har lige bestilt brændeovn. Han gør min bil rent, og jeg køber cola og lige det slik han kan lide. Han lader mig sove længe (nogle gange) i weekenden og står op m de små og havde jeg ikke taget fejl af datoen skulle han også m vennerne på skiferie (ups). Det er hverdagen der tæller her. Det er ikke flovt og du taber ikke ansigt.

rigtig dejlig og glædelig jul 

Anmeld Citér

9. december 2019

Hjemmegaaende

Profilbillede for Hjemmegaaende

Tænker da det er ret normalt for voksne mennesker med børn, at antallet af gaver er få.

Anmeld Citér

10. december 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej alle 

Julen er børnenes fest. Så i min verden er det helt korrekt at de voksne kun får lidt gaver og ens børn får flere gaver. For nyder at se mine unger pakke op og blive glade. Det er vigtigst for mig. Jeg kan sagtens undvære gaver juleaften. Men mine forældre og svigerforældre vil jo gerne give gaver til deres børn (os voksne). Så får fra dem, men giver ikke mine søskende og deres børn gaver. Heller ikke selvom vi holder jul med dem. I bund og grund er det jo ikke andet end pengebytteri.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.