Jeg ville helt klart tage det alvorligt, og begynde at kigge efter en ny skole.
Jeg skiftede selv klasse i 4 klasse, efter at min bedste venindes forældre var gået konkurs og var nød til at flytte. Jeg blev simpelhen drillet, fordi min veninde, var flyttet i getoen, og jeg stadig legede med hende. Mine forældre prøvede at løse problemerne, med snak osv. Lige lidt hjalp det.
I min store piges klasse, har der været problemer med en håndfuld drenge, helt fra 0 klasse og frem til nu, hvor de går i 5 klasse. Det har været alt fra kvælertag med blå mærker på halsen og blodsprængninger i øjnene, lære der blev sparket og slået, klasser der blev smadret og ting der blev ødelagt. Mange ting er blevet prøvet af, for at løse problemerne, akt lære har været inde over, extra forældremøde osv osv.
Først da de fik nye klasselærer i 4 klasse, er der kommet lidt mere ro på, men hold nu op, hvor har vi været ved at gi op mange gange, en pige er rejst og der er nu kommet extra hjælp i klassen.
Vi har været så "heldige" at det kun er gået ud over vores datter få gange. Og hvis vi havde valgt at hun sku flytte skole, ville vi stå med problemet, igen efter nytår, da de 2 skoler i vores by, blir slået sammen til 1 stor super skole..
Vi har valgt at begge vores piger, går til kararte, så de ka forsvare sig selv overfor de voldsomme drenge. Vi har på utallige møder på skolen, sagt, at den store har fået fuld ret til at bruge alle kneb, hvis der er nogen som slår eller sparker hende igen. Vi har haft fat i alle de drenge forældre, som der har været problemer med og sagt at sker det igen, blir det politianmeldt osv.
Måske nogen vil mener at det, er at overreagere, men det har virket og der er ingen, af drengene der genere hende mere.
Ved ik om det jeg har skrevet, ka bruges til noget, men det har desværre været det, der har virket her. Vh Stine