Hej alle
Sagen er den. Jeg/vi (4 søskende) har en mor, der er umoden og grænseoverskridende. Hun er 49 år men nogle gang skulle man tro hun er 14 år med hendes holdninger samtidig det tøj eller ting hun går op i.
Som børn og voksne nu (jeg er 30. Mine søskende er 23. 17 år)
Mine søskende ringer til mig hvis de har brug for et forældre syn på noget eller ønsker råd.(kæreste problemer. Eller mad. Andet også) aldrig til min mor. For hun kommer med sådan nogle svar der langt ude.
Fx jeg gik til hende da jeg var yngre om, at jeg ikke glad med min kæreste og han kræver meget af mig. Jeg fik svar. Jamen du er da også svær at live med også forsvaret hun ex kæresten.
Hvad end jeg kommer til hende med. er det mig der forkert på den. Jeg har lært det. Går aldrig til hende.
Jeg har sagt det til hende mange gang. Hun forstår ikke hvad jeg snakker om.
Men jeg føler bare. Jeg mangler en at snakke med. Mine veninder bor langt væk. Efter vi har fået børn er tiden jo brugt med det.
Da jeg var yngre var mine veninders mor jeg brugte, jeg er så ked af det.
Jeg har snakket med min mand om det og jeg kommet til den overbevisning om at tag til psykolog. Bare for af ha en voksen, at vende mine tænker med og en der vil lytte til mig.
Min mand er selvfølgelig. Men kan i føle mig i det jeg skriver.
I min mors øjne gør jeg alt forkert. Slev Opdagelse af vores datter. Hun taler ned til mig. Og om mit hjem eller mine værdier. (SOM ER HELT NORMALE)
Jeg har desværre fået 2 uønsket abort i år i uge 7. Den første og den anden i uge 10.
Jeg fortælle hende om den første. Hun fik vendt til at det var mig. Jeg arbejdet for meget. Spiser mærkeligt. Gør aldrig rent nok. Ovs ovs. Gud synes ikke jeg skulle ha flere børn... Hun forstår heller ikke hvorfor vi har ventet med nr 2 i så langt tid. (min kæreste den gang og nu mand var enige med vi begge skulle ha vores uddannelser færdig) 5 år og vi okay med den beslutning. Men hun er bare modbydelig nogle gange.
Jeg blev bare så ked af det. Og hård efter det. Mine søskende er for unge til jeg kan dele sådan noget med dem. Og jeg ved de ved det godt. Derfor ringer de jo til mig.
Jeg har valgt ikke at dele det med min mor det andet abort.
Mine veninder ved de og de var så omsorgsfulde. Samt kollega og min leder ved det. De har været der på deres måde. Men synes det er hårdt når ens egen mor ikke engang. Kan sige det er da også noget øv...
Årh jeg ved ikke hvad jeg skal gør. Er det meget at forlænge at ens mor er der for en?
Det kunne være MIG! Der skrev det der!
Nøjatig samme mor - Jeg var terapi da var yngre, oveni havde en grænseoverskridede far
- Det jeg lærte fra min terapi er : Jeg kan ikke bruge min mor til noget, der er alvorligt problemer, om Jeg vælger holde kontakteten skal jeg ikke forvente noget og ikke lade hende komme IND når jeg har det svært - Jeg hat grædt så meget men vores mødre er umodne -
jeg gik terapi for 8 år siden og jeg har brugt hende nogle gange da det var svært, fordi jeg håber hun forandrer sig, men er blevet brændt hver eneste GANG!
Min psykolog sagde jeg kunne prøve at finde en mor veninde eller en veninde der var lidt ældre end mig 20 år plus som kunne være en slags resvere mor, det har jeg så ikke formodet endnu
Give slip du får ALDRIG den omsorgsfuld mor, jeg gik til parterapi nogle år siden og den mandelig psykolog servende sandheden: Du er blevet svigtet, du får aldrig den mor du fortjener og det skal du lave med det hule i dit hjerte!
Oprigtigt jeg græd i en uge! Men f
ck i need it at få at vide det svigt jeg oplevede med min mor er skete og kan aldrig fjernes
Jeg ser hende engang imellem nu vores forhold er okay, men jeg lader hende aldrig ind når det er svært tager imod det jeg får, og trækker mig når hun er ondskabfuld
Tage til terapi!!!!!