For 14 dage siden, fik vi endlig diagnose på Simon, svær ADHD og i morgen skal vi så afsted igen, denne gang med Simon selv, hvor han vil få forklaret hvad det er han har og at han nu skal have medicin.
Jeg håber virkelig at han tager godt imod det! Han har allerede udtalt sig om at han hader ADHD, hvilket jo er stærke ord for en dreng der er knap 7 år. Men jeg kan godt forstå at det er svært at acceptere at man ikke er helt som alle andre og at der er ting man gerne ville kunne, så som at huske bedre, høre efter første gang osv. Han har flere gange her på det sidste sagt se mor: nu sidder jeg helt stille er jeg ikke bare dygtigt, hvor jeg tydelig kan se hvor meget han anstrænger sig for at holde han lille krop i ro og det gør bare så ondt at se at han bare kæmper så meget i mod det.
Har også flere gang oplevet at når vi er ude i butikker at folk bliver imponeret at hans stor vide og hans interesse for tal og regning, de spørger så om han går i skole, hvilket han jo svare ja til også spørger de hvor han går i skole, hvor han så svare heldagsskolen, hvorpå man tydeligt at se på folk at de træder et skridt tilbage og så ikke syntes at han er så sød og chamerne længer.. Der tænker jeg " han er altså ikke giftig bare fordi han går på heldagskolen"
Håber virklig at medicinen vil gøre ham godt, gøre hans hverdag nemmer, så det ikke er så svært at være Simon med ADHD.
Det blev vist lidt rodet, men trængte bare til at læsse lidt af!
Anmeld