Så er det i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2009

Mor.sander

For 14 dage siden, fik vi endlig diagnose på Simon, svær ADHD og i morgen skal vi så afsted igen, denne gang med Simon selv, hvor han vil få forklaret hvad det er han har og at han nu skal have medicin.

Jeg håber virkelig at han tager godt imod det! Han har allerede udtalt sig om at han hader ADHD, hvilket jo er stærke ord for en dreng der er knap 7 år. Men jeg kan godt forstå at det er svært at acceptere at man ikke er helt som alle andre og at der er ting man gerne ville kunne, så som at huske bedre, høre efter første gang osv. Han har flere gange her på det sidste sagt se mor: nu sidder jeg helt stille er jeg ikke bare dygtigt, hvor jeg tydelig kan se hvor meget han anstrænger sig for at holde han lille krop i ro og det gør bare så ondt at se at han bare kæmper så meget i mod det.

Har også flere gang oplevet at når vi er ude i butikker at folk bliver imponeret at hans stor vide og hans interesse for tal og regning, de spørger så om han går i skole, hvilket han jo svare ja til også spørger de hvor han går i skole, hvor han så svare heldagsskolen, hvorpå man tydeligt at se på folk at de træder et skridt tilbage og så ikke syntes at han er så sød og chamerne længer.. Der tænker jeg " han er altså ikke giftig bare fordi han går på heldagskolen"

Håber virklig at medicinen vil gøre ham godt, gøre hans hverdag nemmer, så det ikke er så svært at være Simon med ADHD.

Det blev vist lidt rodet, men trængte bare til at læsse lidt af!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

sarahb

Min bror har det først fået konstateret nu som 21 årig til trods for min mor har presset dem til at tjekke det, da vi alle viste det var det han havde.. hørte ikk ordenlig efter, ekstrem aktiv, kan ikk koncentrere sig i skolen og meget klog på almen viden og om de underligste ting.
De sagde han var sådan fordi han er for tidlig født,da det er samme "symptomer"
og da hans forældre var narkomaner og han blev født med abstinenser kunne det også have sin invirkning. vi/mine forældre fik ham i pleje da han var 9 måneder og har haft ham hos os lige siden dejligt han kom til et ordenligt sted..
Nå nok om det, han er startet på medicin og han har fået det så godt, husker bedre kan koncentrere sig og har det super godt på arbejdet... Så det har hjulpet ham MEGET. han kan mærke hvis han lige glemmer pillen så ved han det med det samme.. Men hans liv er meget bedre nu med medicin. ville ønske han fifik medicin noget før så han ku koncentrere sig om en udd. men det kunne han simpelthen ik.
Jeg håber det letter din søns hverdag og han får det meget bedre med de kampe han går med inden i sig selv.
'

Stort kram

Anmeld

21. oktober 2009

Mor.sander

sarahb skriver:

Min bror har det først fået konstateret nu som 21 årig til trods for min mor har presset dem til at tjekke det, da vi alle viste det var det han havde.. hørte ikk ordenlig efter, ekstrem aktiv, kan ikk koncentrere sig i skolen og meget klog på almen viden og om de underligste ting.
De sagde han var sådan fordi han er for tidlig født,da det er samme "symptomer"
og da hans forældre var narkomaner og han blev født med abstinenser kunne det også have sin invirkning. vi/mine forældre fik ham i pleje da han var 9 måneder og har haft ham hos os lige siden dejligt han kom til et ordenligt sted..
Nå nok om det, han er startet på medicin og han har fået det så godt, husker bedre kan koncentrere sig og har det super godt på arbejdet... Så det har hjulpet ham MEGET. han kan mærke hvis han lige glemmer pillen så ved han det med det samme.. Men hans liv er meget bedre nu med medicin. ville ønske han fifik medicin noget før så han ku koncentrere sig om en udd. men det kunne han simpelthen ik.
Jeg håber det letter din søns hverdag og han får det meget bedre med de kampe han går med inden i sig selv.
'

Stort kram

Takker og hvor skønt at det er blevet så meget nemmer for din bror.

Din brors historie, høre man desværre alt alt for tit og det samme var med min yngste bror, som først fik diagnosen asperger og ADHD for 3 år siden, da han var knap 18 år, påtrods af at vi altid har vist at han var andreledes, min mor har råbt og skreget på hjælp, men fik ingen

Anmeld

24. oktober 2009

Lone Jakobsen

hvor er det super skønt med en diagnose til jeres søn. håber virkelig at medicin kan hjælpe ham. det hjalp desværre ikke min bonus søn.

jeg kender godt det med at folk reagere mærkeligt når de hører hvilken skole han går på. men samtidig synes jeg det er rart at man kan forklare deres opførsel så folk har lidt mere forståelse for deres behov.

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Ha' han så fået medicin ?

Utroligt at nogle regere så voldsomt på en som er anderledes ..

Min kæreste ha' osse ADHD .. Osse hans mor .. Min kæreste ha' fået medicin , men det gør ham dårlig og slatten .. Så han ha' stadig uro i kroppen , at han kommer ind i en dårlig soverytme ..

Men jeg synes det er flot at din søn prøver at kæmpe med at være rolig ..

Anmeld

25. oktober 2009

Mor.sander

Betina88 skriver:

Ha' han så fået medicin ?

Utroligt at nogle regere så voldsomt på en som er anderledes ..

Min kæreste ha' osse ADHD .. Osse hans mor .. Min kæreste ha' fået medicin , men det gør ham dårlig og slatten .. Så han ha' stadig uro i kroppen , at han kommer ind i en dårlig soverytme ..

Men jeg synes det er flot at din søn prøver at kæmpe med at være rolig ..

Ja, han har fået medicin, startede på det i fredags og han har så meget glæde af det! Han har fået en helt anden ro og ja jeg har næsten fået en ny dreng!

Det er trist for din kæreste af han ikke har glæde af medicinen.
Og nu hvor du nævner at han har ADHD, samt hans mor.. Kunne det ikke være utænkeligt at der er derfor at din søn ikke søger øjenkontakt, da han med stor sansynlighed kan have ADHD, det syntes jeg lige at du/I skal gøre opmærksom på hvis ikke i har gjort det allerede, da der desværre endnu ikke er mange i det offenlige system er klar over at arveligheds procenten er omkring 82%

Anmeld

25. oktober 2009

Mor.sander

nutche skriver:

hvor er det super skønt med en diagnose til jeres søn. håber virkelig at medicin kan hjælpe ham. det hjalp desværre ikke min bonus søn.

jeg kender godt det med at folk reagere mærkeligt når de hører hvilken skole han går på. men samtidig synes jeg det er rart at man kan forklare deres opførsel så folk har lidt mere forståelse for deres behov.

Jeg kan kun give dig ret i at det er rat at have en forklaring på hans dårlig opførsel, men det er bare trist at ADHD desværre af mange stadigvæk anses for at være en dårlig udskyldning, for dårlig opdragelse.

Have en meget ubehalig oplevelse i torsdags, hvad lige det angår!

Efter Simon og jeg have været hos psykiateren, gik i genbrug som vi så tit plejer at gøre og at gå i hvilken som helts butik er jo altid en prøvelse for en ADHDer som du jo ved
Som altid fik Simon hurtigt opmærksomhed for personaltet, fordi der var så meget gang i ham. Ekspedienten kommenteret at hendes jævnaldrene barnebarn også var en meget aktiv dreng, men dog slet ikke i retning af Simon, hvorpå at jeg " sagde at det er fordi han har det der hedder ADHD tidliger kaldet damp og inden jeg ser mig om kommen en anden kunde hen og slår til mig hvorpå hun siger " sådan noget kan du altså ikke tillade dig, at snakke om når han høre på" så stod jeg der totalt i chok over at blive slået på!!!  Jeg holde mig dog i skindet og sagde at han udemærket var klar over at han havde ADHD of at det altså var noget vi ikke lagde skjul på hos os! Jeg betalte så for det tøj, jeg havde fundet også smutte vi hurtigt ud af den butik! for hvad kunne det ikke have udviklet sig til.. Puha

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

Mor.sander skriver:

Jeg kan kun give dig ret i at det er rat at have en forklaring på hans dårlig opførsel, men det er bare trist at ADHD desværre af mange stadigvæk anses for at være en dårlig udskyldning, for dårlig opdragelse.

Have en meget ubehalig oplevelse i torsdags, hvad lige det angår!

Efter Simon og jeg have været hos psykiateren, gik i genbrug som vi så tit plejer at gøre og at gå i hvilken som helts butik er jo altid en prøvelse for en ADHDer som du jo ved
Som altid fik Simon hurtigt opmærksomhed for personaltet, fordi der var så meget gang i ham. Ekspedienten kommenteret at hendes jævnaldrene barnebarn også var en meget aktiv dreng, men dog slet ikke i retning af Simon, hvorpå at jeg " sagde at det er fordi han har det der hedder ADHD tidliger kaldet damp og inden jeg ser mig om kommen en anden kunde hen og slår til mig hvorpå hun siger " sådan noget kan du altså ikke tillade dig, at snakke om når han høre på" så stod jeg der totalt i chok over at blive slået på!!!  Jeg holde mig dog i skindet og sagde at han udemærket var klar over at han havde ADHD of at det altså var noget vi ikke lagde skjul på hos os! Jeg betalte så for det tøj, jeg havde fundet også smutte vi hurtigt ud af den butik! for hvad kunne det ikke have udviklet sig til.. Puha

jamen jeg er helt målløs men jeg tænker at hvis det var en ældre kunde så er hun jo fra en tid hvor man ikke fortalte børn ret meget. så hun er blevet chokeret over din åbenhed.

Anmeld

25. oktober 2009

Mor.sander

nutche skriver:

jamen jeg er helt målløs men jeg tænker at hvis det var en ældre kunde så er hun jo fra en tid hvor man ikke fortalte børn ret meget. så hun er blevet chokeret over din åbenhed.

Ja, hvis det havde været en ældre kunde så havde der været en forståelse for hendes reaktion, men hun har væet omkring min mors aldre altså mit i 50erne.

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

Mor.sander skriver:

Ja, hvis det havde været en ældre kunde så havde der været en forståelse for hendes reaktion, men hun har væet omkring min mors aldre altså mit i 50erne.

ja man kan undre sig... men igen så ved min bonus søn godt at han er anderledes.... men han kender ikke sin diagnose.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.