“Forhold” til nusseklud, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.912 visninger
15 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2019

Anonym trådstarter

Hvor gammelt var din baby da h*n fik et forhold til sine bamser, nusseklude osv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2019

Bettybom

Omkring de 8-9 måneder. Hun fik sin da hun var omkring 2-3 måneder. Og ellers fik hun den altid med når hun sku sove og når hun blev ked. idag er hun 14,5 måned og elsker den. Men vi har glemt den en gang eller to og hun kan sagtens falde i søvn uden.

Anmeld Citér

26. november 2019

Christabelle

Min datter fik det aldrig, selvom vi gav hende den hver gang hun skulle sove og havde den med da hun startede i vuggestue. Vi opgav da hun var omkring 13 mdr.

Lillebror har heller ikke rigtig fanget interessen for sin og ham har vi også givet den altid samt han har med i vuggestue. Han bliver et år på søndag. 

Begge er/var til gengæld virkelig glad for sutten og bruger/brugte vel den som "nusseklud". (storesøster afleverede den til julemanden da hun lige var blevet 3 og har aldrig spurgt efter den siden, så det behøver ikke være svært at komme af med den selvom de er meget knyttet til den

Anmeld Citér

26. november 2019

Soonmom

Synes allerede at min datter har enormt glæde af sig og har oplevet flere gange at hun falder til ro når hun får den (så ligger hun sig til at sove) hun er knap 5 måneder, så nok fra 4 måneder.

Mine drenge var væsentlig ældre nok omkring institutionsstart (Ca 9-10 måneder) 

Anmeld Citér

28. november 2019

FrkGranger

Min 6 mdr.. 

Han brugte ikke sur.. Nu her er han 5 og har lige måtte syg nye, da de er slidt op

Anmeld Citér

29. november 2019

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hvor gammelt var din baby da h*n fik et forhold til sine bamser, nusseklude osv? 

Fra de var nyfødt. De lå i kuvøse og når vi sov, havde de stofbleer i kuvøsen med mors og fars duft. Vi havde haft dem med i seng og bredt dem ud på hovedpuderne.  Da de kunne gribe fat i ting, kom det helt naturligt. De er 6 år nu og særligt sensitive og har stadig stor gavn af dem.

Anmeld Citér

29. november 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Aldrig 

Anmeld Citér

29. november 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Da min datter var helt lille (ca. 3 mdr) kaldte vi hende papegøje fordi hun ikke ville sove uden en stofble over hovedet og det er ført indenfor de sidste 6-12 mdr at hun er begyndt at sove uden. Hun har aldrig haft et specielt forhold til sine bamser, hun vil ikke sove uden bamse men det skifter mellem hvilken det er (men hun har altid foretrukket dem med store øjne).

Anmeld Citér

29. november 2019

Øboen

Min dreng har aldrig ville nusseklude, sut osv. 

Forholdet til bamser kom først da han blev over 3. 

Anmeld Citér

10. august 2022

Sebastian smidt .Ukraine.com

Her hjemme er stofbleer meget populære

min søn på 7,år bruger stadig sine stofbleer 

da han var 1 år var vi meget opsat på at sutteklud skulle bruges om natten og det kun var en  stofble  men nu har vi sat fri leg på
Alle sutteklude  han har 8 eller 18 stofbleer i sengen om natten

og mig og min kone har aldrig lært at sove uden 
så vi har 6 stofbleer der ligger i vores seng 

men det bliver man vandt til hen af vejen 

Vh  Sebastian og summer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.