Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
2 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2019

Anonym trådstarter

Hej,

jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 10 og nyheden vakte ikke ligefrem begejstring her hjemme. Vi havde snakket om at skulle i gang, men udsat et par gange og så skete det tidligere end han nok havde regnet med. [og så havde vi i følge ham, ikke snakket om det alligevel].

Lige siden vi fandt ud af det har jeg ikke måtte snakke om det eller fortælle det til nogen. Hver gang jeg nævner noget omkring det skifter han blik/ansigtsudtryk til “jeg gider bare ikke forholde mig til det her og det skulle ikke være sket”.

Det har stået på så mange uger nu at jeg ikke næsten selv glæder mig og det bringer skam op i mig. Når jeg er i butikker med børne ting får jeg ondt i maven og min hals større sig sammen.Jeg føler mig så dårlig behandlet og jeg er så ked af det. 
Vi er begge 27 og jeg fik en abort for to år siden som han ønskede - og det vil jeg bare ikke igen!

Vi så endda hjerteblink 7+0 men den var jo så lille, så i hans øjne ingenting. 

En ting skal tilføjes, han er ikke god til forandringer og er lige nu i et vigtigt jobskifte - jeg synes bare ikke det er fair at det skal gå udover mig mere. Jeg har støttet hele vejen.

Hjælp, hvordan når jeg ind til ham og får ham til at glæde sig? - snakke, gråd, skænderier osv. Intet virker 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2019

MEF

Profilbillede for MEF

Ej hvor lyder der hårdt. Jeg kan dælme godt forstå at du bliver ked af hans reaktion. 
hvis jeg var dig ville jeg helt klart be om klar besked. “Er du med? Eller skal jeg være alene om vores barn?”. Hvis han er med, så indebære det at han involvere sig. Ellers må du forberede dig på livet som mor til en skøn lille klump, som desværre komme til at undvære sin far.

Det er en mega omvæltning at skulle være forældre og måske skal han bare have noget tid til at vende sig til tanken.

Anmeld Citér

24. november 2019

Anonym

først, kæmpe kram 

det er slet slet ikke nemt, at stå i din situation. 
kan det være, at han “bare” er i chok? 
i bliver selfølgelig nød til, at få snakket ud og blive enige om hvad der skal ske, om det er sammen eller hvert for sig. Mærk efter hvad du/I føler for og mærk efter om jeres beslutning er den rigtige. 
held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.