Hvad kan i anbefale som naturlig duft (børnetøj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.866 visninger
18 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2019

Anonym trådstarter

jeg vasker mine børns tøj i neutral, men kunne egentlig godt tænke mig, at deres tøj havde en eller anden form for duft. Kender i nogle trick til, at tøjet kan komme til at dufte af lidt? 

hold jer til opslaget, tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2019

Lje

Anonym skriver:

jeg vasker mine børns tøj i neutral, men kunne egentlig godt tænke mig, at deres tøj havde en eller anden form for duft. Kender i nogle trick til, at tøjet kan komme til at dufte af lidt? 

hold jer til opslaget, tak!

Creme med binyrebarkhormon - til behandling af fx allergi udløst af parfume - har en svag duft. Hvis du smører børnene ind, lige inden du giver dem tøj på, så dufter deres tøj af det .

Det virker ret selvmodsigende at vaske tøjet i Neutral for så at ønske en duft... 

Vh. 

Anmeld Citér

23. november 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Creme med binyrebarkhormon - til behandling af fx allergi udløst af parfume - har en svag duft. Hvis du smører børnene ind, lige inden du giver dem tøj på, så dufter deres tøj af det .

Det virker ret selvmodsigende at vaske tøjet i Neutral for så at ønske en duft... 

Vh. 

Jeg ønsker selfølgelig ikke, at bruge parfume i mine børns tøj?  
Derfor “naturlig” måde. 

Anmeld Citér

23. november 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Vh. 

Og jeg forstår ikke helt hvorfor du skriver som du gør? Jeg spørger om et NATURLIGT middel, hvis nogle fks har erfaring med olier eller lign. Ingen grund til, at skrive som du gør

Anmeld Citér

23. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har små poser med lavendel, i vores skabe. 

Elsker duften og hader feks lugten af skyldemidel og anden "kunstig" duft. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. november 2019

Anonym

Videncenter for allergi skriver som det første:

"De mest allergifremkaldende duftstoffer er naturlige."

"Alle duftstoffer – også fra naturlige kilder som f.eks.  æteriske olier eller blomster og planter – kan give allergi. Faktisk er den hyppigste årsag til parfumeallergi naturlige ekstrakter."

https://www.videncenterforallergi.dk/allergi-og-eksem/allergi-planter-naturprodukter/allergi-parfumer-naturlige/

Tænk skriver det samme:

"Naturlige duftstoffer er ikke mindre allergifremkaldende end syntetiske."

https://kemi.taenk.dk/bliv-groennere/parfume-parfumestoffer-aeteriske-olier-og-planteekstrakt-hvad-er-forskellen

Så nej, ingen gode råd herfra. 

Anmeld Citér

23. november 2019

FraMalling

Jeg har voldsom parfumeallergi, og kan fortælle, at naturlige dufte er akkurat ligeså slemme..

Anmeld Citér

23. november 2019

Anonym

Hæng det til tørre ude, evt under halvtag (tøj kan sagtens tørre ud også om vinteren). Så får du den mest fantastiske friske duft. Ellers en pose med lavendel/ appelsin skræller i skuffen (husk dog at skift skræller, så det ikke mugner)

Anmeld Citér

23. november 2019

SofiaMik

Jeg skiftede fra mærket Neutral til Superbrugsens Änglemark, da Neutral havde en tendens til kedelig lugt i tøjet synes jeg. Og det var heller ikke så godt til at vaske helt rent.

Anmeld Citér

24. november 2019

Lje

Jeg ønsker selfølgelig ikke, at bruge parfume i mine børns tøj?  
Derfor “naturlig” måde. 

Det virker helt åbenlyst selvmodsigende og misforstået, at vaske i Neutral men ønsker at tilsætte duft. 

"Naturlig duft" eller ej, så er det en oplagt mulighed for at påvirke muligheden for allergi hos dit barn. 

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.