Eget værelse, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.282 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2019

Anonym trådstarter

Hvornår begyndte jeres, at bruge deres værelse? Vi kigger bolig, og er i tvivl om vi kan tillade os at bo i en 2 værelses indtil vores pige er lidt ældre? Hun er nu 8 mdr.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2019

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Vi boede i en lille 2 værelses til min søn blev 2,5. Det var intet problem. Vi flyttede da vi ventede lillesøsteren 

Anmeld Citér

21. november 2019

2018mor

Anonym skriver:

Hvornår begyndte jeres, at bruge deres værelse? Vi kigger bolig, og er i tvivl om vi kan tillade os at bo i en 2 værelses indtil vores pige er lidt ældre? Hun er nu 8 mdr.. 

Altså vores datter er 16 måneder, og hendes værelse er stadig rå mur og betongulv ����‍♀️. Hun sover i sin seng i soveværelset, og leger i stue og køkken, hvor vi andre er. 

Det eneste minus synes jeg er, at vi endnu ikke har et sted til alle hendes ting, så stuen er fyldt med legetøj 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Tillade? Det er da helt op til jeres familie, hvordan I bor. 
Vi boede i en toværelses til vores (den ældste) var 2,5 år. Vi flyttede kun fordi, jeg ønskede et sted til hende ting. Hun leger stadig i stuen og sover sammen med os.  Hun er øvrigt langt over 4 år. Værelset bruges meget sjældent til leg. 

Jeg delte i øvrigt værelse med min søster til jeg var 10. Og det var skønt. Selv efter vi fik hvert vores værelse, så sov vi sammen ofte. Det var fantastisk. 

Så om I kan tillade jer det? For hvem?  

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker det er meget forskelligt. Vores den første kom på eget værelse da han var 4 måneder, da vi vækkede hinanden hele tiden. Jeg vågnede så snart han bevægede sig og han omvendt. Han kom så tilbage i soveværelset som tre årig og er der stadig(nu 6 år). Lillebror bliver et år næste weekend, og han viser ingen tegn på at han er klar til at forlade soveværelset :-)

Anmeld Citér

21. november 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi boede i en 2 værelses lejlighed til vores søn var næsten 3 år. Han sov i soveværelset og havde legetøj i stuen, intet problem - andet end konstant legetøj overalt hihi.

Han fik sit eget værelse lige inden lillebror kom, sover der hver nat men kommer listende ind til os hver nat. Leger der engang imellem men foretrækker klart stuen ( og har også stadig legetøj der). Men rart at have et sted at kunne opbevarer hans legetøj, tøj osv. 

Anmeld Citér

21. november 2019

grinny

Hvis alle kan holde til det så træk det så langt som muligt, de har kun godt af at sove sammen med os.

Vores datter er 3 år og har endnu ikke haft brug for et værelse, hun leger i stuen og køkkenet 

Anmeld Citér

22. november 2019

Lilleluna

Det kan i sagtens tillade jer, jeg er sikker på at der går længe endnu inden jeres barn kommer til at mangle et værelse. 

Her har vi en søn på 3. Han har godt nok sit eget værelse, men det bliver udelukkende brugt til opbevaring af tøj og legetøj. 

Han sover hos os om natten og han gider heller ikke sidde på værelset og lege, så han henter sine legesager og tager dem med ind hvor vi er. 

Anmeld Citér

22. november 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn er 4 år. Vi bor i en 2 værelses. Han har dog fået værelset for sig selv som 3 årig. Indtil da stod min seng inde hos ham. 

Anmeld Citér

22. november 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Altså min pige kom på eget værelse da hun var 10 mdr, fordi vi flyttede til en større lejlighed. Fra hun var 2½ år sov hun dog fast i dobbeltsengen igen. 

Men nu er hun 5 år, og vi bor i en 2v. Og venter lillesøster til januar.

Hun har både legetøj på værelset og i stuen, og det fungerer egentlig fint. Vi sover sammen på værelset, men det er indrettet hovedsageligt med hensyn til hende. Og så lidt tøjopbevaring til mig+lillesøster, samt et puslebord. Men det er mest af alt hendes værelse, som hun kan gå ind i og lukke døren til når hun vil være selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.