Svigermor med ingen grænser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.494 visninger
13 svar
12 synes godt om
21. november 2019

Anonym trådstarter

Ah jeg ved ikke 

Sagen er den vi har en dagplejer til vores datter som vi er meget glade for men vi er ikke veninder hun passer vores datter og jeg siger altid fra om det er noget jeg er “utilfreds” det har virkelig været småting, men vores datter kan ikke snakke så det er min opgave at tage ting i opløbet.

Min svigermor sociale modenhed er nok på en på 12 år - Hun har altid været grænseløs og blandt andet spurgte mig ind til hendes søns penis om den var stor eller lille 

Nu er problmet så hun bruger vores dagplejer som en slags veninde, hun havde et tudeanfald og det var vores dagpleje hun brugte selvom hun er Extremt sociale efter 11 år som min svigermor kender jwg stadigvæk ikke alle hendes veninder,  og JO hun har 3-5 stykker utrolig tætte veninder som vi alle kender med fornavn. 

Vores dagpleje er ikke så vild med det, det har hun selv sagt til mig, og svigermor “udlevere” os til dagplejen hvor jeg føler det er at overskride vores grænser ?

og NEJ hun henter sjældent vores datter i dagpleje så hvorfor hun skal bruge hende er mig en gåde 

hvad skal jeg gøre? Sig fra? At jeg ikke vilde ha hun bruger vores dagplejer at sladder til? Om os? Osv 

jeg føler mig så meget trådt over tæerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2019

Soonmom

Det lyder da for mærkeligt?

Hvordan kan hun overhovedet komme i kontakt med dp mor hvis hun ikke hente barnet? - for det letteste ville jo bare være at hun ikke henter, men det forstår jeg hun ikke gør? 

Anmeld Citér

21. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ah jeg ved ikke 

Sagen er den vi har en dagplejer til vores datter som vi er meget glade for men vi er ikke veninder hun passer vores datter og jeg siger altid fra om det er noget jeg er “utilfreds” det har virkelig været småting, men vores datter kan ikke snakke så det er min opgave at tage ting i opløbet.

Min svigermor sociale modenhed er nok på en på 12 år - Hun har altid været grænseløs og blandt andet spurgte mig ind til hendes søns penis om den var stor eller lille 

Nu er problmet så hun bruger vores dagplejer som en slags veninde, hun havde et tudeanfald og det var vores dagpleje hun brugte selvom hun er Extremt sociale efter 11 år som min svigermor kender jwg stadigvæk ikke alle hendes veninder,  og JO hun har 3-5 stykker utrolig tætte veninder som vi alle kender med fornavn. 

Vores dagpleje er ikke så vild med det, det har hun selv sagt til mig, og svigermor “udlevere” os til dagplejen hvor jeg føler det er at overskride vores grænser ?

og NEJ hun henter sjældent vores datter i dagpleje så hvorfor hun skal bruge hende er mig en gåde 

hvad skal jeg gøre? Sig fra? At jeg ikke vilde ha hun bruger vores dagplejer at sladder til? Om os? Osv 

Tænker, hvordan kommer hun i kontakt med dp... 

Det er vel bare at svigermor ikke henter. Og hvis dp ser hende, må hun sige noget. 

Anmeld Citér

22. november 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det lyder da for mærkeligt?

Hvordan kan hun overhovedet komme i kontakt med dp mor hvis hun ikke hente barnet? - for det letteste ville jo bare være at hun ikke henter, men det forstår jeg hun ikke gør? 

Hun henter bare sjældent men skaden er skete kan man sige de er venner på FB 

Og jeg synes hun skal hente engang i mellem vores datter er meget glad for hende 

Anmeld Citér

22. november 2019

AnoMor

Hvis dagplejemor heller ikk er vild med der må hun da selv sige fra overfor hende vil jeg sige. Der vil jeg ikk mene er jeres job. 

Anmeld Citér

22. november 2019

Hjemmegaaende

AnoMor skriver:

Hvis dagplejemor heller ikk er vild med der må hun da selv sige fra overfor hende vil jeg sige. Der vil jeg ikk mene er jeres job. 

Enig - hun har jo selv godkendt på FB f. Eksempel

Anmeld Citér

22. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er uprofessionelt at være venner med forældrene eller bedsteforældrene, på fb mens man passer barnet. Altså med mindre man kendte hinanden i forvejen eller man har fået et mega ekstraordinært tæt bånd og ses privat og sådan. 

Men det virker ikke til at være tilfældet? Kun at svigermor tror hun har et eller andet med dp som retfærdiggør at hun kan dele alt med hende. Men dp godkender jo også lidt at de "har" noget, ved fx at godkende en venneanmodning .. så, dp må sige fra. Stille og roligt fortælle at det ikke er det rigtige forum til at snakke om hendes problemer og slet ikke problemer der omhandler jer.. 

Alternativt skal hun bare aldrig hente.  

Anmeld Citér

22. november 2019

LSS

Jeg kan ikke helt finde ud af hvem jeg synes der er mest uden grænser her; svigermor eller dp mor. Altså. Dp mor ber jo selv om det ved at godkende svigermor på fb fx. Jeg synes det er ret uprofessionelt.

Anmeld Citér

22. november 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Ah jeg ved ikke 

Hvis dagplejer ikke bryder sig om det må hun slette svigermor på facebook og blokere hende.

du kan jo evt. sige til dagplejer at du har det bedst med at hun sletter hende på facebook.

Også må I jo lade være med at lade svigermor hente den lille hos dagplejer. De kan jo sagtens være tætte andre steder.

Og lad være med at fortælle svigermor noget som I ikke ønsker andre skal høre.

Anmeld Citér

22. november 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Hun henter bare sjældent men skaden er skete kan man sige de er venner på FB 

Og jeg synes hun skal hente engang i mellem vores datter er meget glad for hende 

Hvorfor i alverden har dp mor godkendt hende? - jeg ville aldrig godkende en forældre, (og slet ikke en bedsteforældre) det er ret uprofessionelt medmindre der også er et privat forhold.

Så jeg ville bare sige til dp mor at så må hun jo slette fra Facebook og til svigermor at hun ikke kan hente, bum færdig.

Mine børn er da også glade for deres bedsteforældre men farfar /farmor henter aldrig og mormor har kun gjort hvis det har været meget nødvendigt. Hvorfor skal hun hente? - argumentet med at de er glade for hinanden kan du ikke bruge til noget for svigermor kan jo bare komme hjem til jer eller I til hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.