Får jeres barn natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2019

Anonym trådstarter

Åh hvor er det en lettelse med jeres svar.. Både med rådene, og med jer der skriver, at I stadig ville give flaske.. 

Har bare følt mig så forkert som mor, når man konstant bliver slået i hovedet med, at det altså er ALT for længe, vores datter har fået natflaske.. Og når dagplejemoren konstant siger, at vi altså ikke skal give mere mælk, for så vil pigen ikke spise nok, så føler man rigtigt, at man gør noget forkert 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Åh hvor er det en lettelse med jeres svar.. Både med rådene, og med jer der skriver, at I stadig ville give flaske.. 

Har bare følt mig så forkert som mor, når man konstant bliver slået i hovedet med, at det altså er ALT for længe, vores datter har fået natflaske.. Og når dagplejemoren konstant siger, at vi altså ikke skal give mere mælk, for så vil pigen ikke spise nok, så føler man rigtigt, at man gør noget forkert 

Vores bliver 2 i næste måned. Han får stadig godnatflaske. Han vågner ikke om natten og får derfor kun den ene flaske. Jeg tror det er hyggeligt og en tryghed for ham. Men han får almindelig mælk. Vi har talt om, om vi skal begynde at tynde den lidt, for at afvænne ham. De to store har været omkring 2,5 år da natflasken stoppede. 

Anmeld Citér

21. november 2019

Black Rose

Min datter er nu lidt over 1 år og får stadig 1-2 flasker efter sengetid.. Altså hun får en flaske, når vi putter hende, og så efterfølgende 1-2 flasker.. 

Hun spiser okay med mad i løbet af dagen, og får mest rigtig mad, da hun heller ikke gider grød mere.. Men hun har altid været småtspisende, og uanset hvor meget hun spiser til aften, så vågner hun stadig og skal have flaske.. Vil næsten sige, at jo mere hun spiser om aftenen, jo mere sulten er hun også om natten.. 

Alle omkring os (både familie og fagpersoner) siger, at vi skal tage en kold tyrker med flasker om natten, for hun skal ikke have dem mere.. Men det skriger i mit morhjerte, når hun ligger og skriger efter mad .. Og vand nægter hun at tage imod.. 

Så nu er mit spørgsmål.. Får/fik jeres stadig flaske om natten på daværende tidspunkt, og hvor mange?

Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor det for mange (udenforstående) er så vigtigt, at den flaske for alt i verden bare skal væk, hvis familien trives fint med den.
Min søn stoppede med natflasker, da han var omkring et år. Ikke et direkte valg om at stoppe dem, men jeg var så træt i den periode, at jeg nogle nætter bare tog ham over i sengen, for lige at trække det 5 min. før jeg skulle lave flasken - men barnet faldt hurtigt i søvn hos os, så det blev ikke nødvendigt at lave den. Efter få nætter sådan, blev vi enige om at droppe flasken, for han manglede den jo ikke.

Aftenflasken stoppede da han var 15 måneder. Omkring 13-månedersalderen skiftede vi over til letmælk i flasken, da det bare var nemmere og mælk skulle han jo alligevel have i løbet af dagen. Ved cirka 15 måneder begyndte han så at tage mindre og mindre om aftenen, og da han var nede på sjældent at tage mere en 30-60 ml, skar vi den helt væk. Siden har vi tilbudt vand fra glas i stedet, hvilket fungerer lige så fint  Jeg synes I skal tage det i det tempo, der føles rigtigt for jer. Om det så er bare at stoppe helt med flasker nu, fortynde dem eller fortsætte med at give de flasker I plejer, må være helt op til jer. Det gør næppe skade på barnet 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Black Rose skriver:

Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor det for mange (udenforstående) er så vigtigt, at den flaske for alt i verden bare skal væk, hvis familien trives fint med den.
Min søn stoppede med natflasker, da han var omkring et år. Ikke et direkte valg om at stoppe dem, men jeg var så træt i den periode, at jeg nogle nætter bare tog ham over i sengen, for lige at trække det 5 min. før jeg skulle lave flasken - men barnet faldt hurtigt i søvn hos os, så det blev ikke nødvendigt at lave den. Efter få nætter sådan, blev vi enige om at droppe flasken, for han manglede den jo ikke.

Aftenflasken stoppede da han var 15 måneder. Omkring 13-månedersalderen skiftede vi over til letmælk i flasken, da det bare var nemmere og mælk skulle han jo alligevel have i løbet af dagen. Ved cirka 15 måneder begyndte han så at tage mindre og mindre om aftenen, og da han var nede på sjældent at tage mere en 30-60 ml, skar vi den helt væk. Siden har vi tilbudt vand fra glas i stedet, hvilket fungerer lige så fint  Jeg synes I skal tage det i det tempo, der føles rigtigt for jer. Om det så er bare at stoppe helt med flasker nu, fortynde dem eller fortsætte med at give de flasker I plejer, må være helt op til jer. Det gør næppe skade på barnet 

Nej det forstår jeg heller ikke.. Altså jo det ville da være nemmere og mere rart at kunne få lov til at sove.. Men forstår ikke, hvorfor det er SÅ vigtigt for andre, at den bliver fjernet, så vores barn skal græde sig selv i søvn .. Altså vi har endelig fundet en metode til, at hun ikke græder så meget ifm. søvn.. Og så vil folk have, at hun igen skal græde, bare fordi flasken SKAL væk ifølge dem.. 

Men tak for din søde besked 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores bliver 2 i næste måned. Han får stadig godnatflaske. Han vågner ikke om natten og får derfor kun den ene flaske. Jeg tror det er hyggeligt og en tryghed for ham. Men han får almindelig mælk. Vi har talt om, om vi skal begynde at tynde den lidt, for at afvænne ham. De to store har været omkring 2,5 år da natflasken stoppede. 

Åh hvor dejligt, at I har taget det stille og roligt.. Er rart at høre 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Vi gave havremælk i flasken. (Da hun var 18 måneder) Det fylder ikke så meget som mælk osv. man kan få det med calcium  

Man skal gøre, hvad der giver bedst mening ❤️

Anmeld Citér

21. november 2019

FrkGranger

Her lavede vi en kompi..

Han var sulten til sengetid, så vi gav natgrød, og fortyndede flasken samtidig..

Han brugte flasken til ro, da han ikke brugte sut.. Han var lige over 2 da det var rent vand, og der gik derefter 1 mdr før han selv sagde nej til flaske 

Anmeld Citér

21. november 2019

Tip!

I den alder som barnet har nu, mener jeg ikke at der er behov for mad om natten. Det høre det spæde barn til.. 

Jeg sørgede altid for at min søn var mæt inden han skulle sove (fik grød eller en skive bondebrød med pålæg) og ville hellere drikke af kop i 1 års alderen. 

Jeg ville udfase det lige så stille, og sørge for at barnet er mæt ved godnat tid med fast føde. 

Anmeld Citér

21. november 2019

Soonmom

Enig med din sp. 

Giv istedet vand af en kop.

Vi har fortyndet godnat flasken omkring 1,5 år, men da de var 1 år fik de ikke noget om natten andet end vand, det lyder voldsomt med to flasker

Min datter på 4,5 måneder er ved at gå ned på en om natten nu

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Altså vi har prøvet at give vand om natten samt trøste, men hun skriger som om, at hun ikke har fået mad i 3 dage.. Og jeg kan bare ikke holde til det rent psykisk.. Plus at jeg synes, at det er mishandling, hvis mit barn er sulten og hun bliver nægtet mad.. 

Og vi gør alt for at hun spiser sig godt mæt om aftenen, men som tidligere skrevet, så bliver hun faktisk mere sulten, jo mere hun spiser om aftenen.. De to gange hun har sovet igennem uden mad, der har hun faktisk ikke fået meget aftensmad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.