Får jeres barn natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
24 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2019

Anonym trådstarter

Min datter er nu lidt over 1 år og får stadig 1-2 flasker efter sengetid.. Altså hun får en flaske, når vi putter hende, og så efterfølgende 1-2 flasker.. 

Hun spiser okay med mad i løbet af dagen, og får mest rigtig mad, da hun heller ikke gider grød mere.. Men hun har altid været småtspisende, og uanset hvor meget hun spiser til aften, så vågner hun stadig og skal have flaske.. Vil næsten sige, at jo mere hun spiser om aftenen, jo mere sulten er hun også om natten.. 

Alle omkring os (både familie og fagpersoner) siger, at vi skal tage en kold tyrker med flasker om natten, for hun skal ikke have dem mere.. Men det skriger i mit morhjerte, når hun ligger og skriger efter mad .. Og vand nægter hun at tage imod.. 

Så nu er mit spørgsmål.. Får/fik jeres stadig flaske om natten på daværende tidspunkt, og hvor mange?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Min datter er nu lidt over 1 år og får stadig 1-2 flasker efter sengetid.. Altså hun får en flaske, når vi putter hende, og så efterfølgende 1-2 flasker.. 

Hun spiser okay med mad i løbet af dagen, og får mest rigtig mad, da hun heller ikke gider grød mere.. Men hun har altid været småtspisende, og uanset hvor meget hun spiser til aften, så vågner hun stadig og skal have flaske.. Vil næsten sige, at jo mere hun spiser om aftenen, jo mere sulten er hun også om natten.. 

Alle omkring os (både familie og fagpersoner) siger, at vi skal tage en kold tyrker med flasker om natten, for hun skal ikke have dem mere.. Men det skriger i mit morhjerte, når hun ligger og skriger efter mad .. Og vand nægter hun at tage imod.. 

Så nu er mit spørgsmål.. Får/fik jeres stadig flaske om natten på daværende tidspunkt, og hvor mange?

Mener min søn var omkring 1,5 ds vi tog flasken fra ham. Men i stedet for en kold tyrker. Så fortyndede vi bare mælken mere og mere så der til sidst kun var vand tilbage i flasken også gad han den ikk selv mere 

Anmeld Citér

21. november 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

er du sikker på at hun ikke bare er tørstig? 

Jeg ville udfase mælken - give samme mængde men med mindre og mindre pulver - på et eller andet tidspunkt har begge mine heller villet undvære - eller bare have vand fra en kop

Min blog og shop

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Vi er også i gang med at fortynde flaskerne nu .. Men det undrer os bare, at alle fagpersoner (inkl. sundhedsplejersken) mener, at vi skal tage en kold tyrker.. At de ikke kom med den idé at fortynde.. For det andet synes jeg er umenneskeligt, hvis vores datter stadig er sulten.. 

Og jer der har fortyndet.. Hvor længe gjorde I det? Vi kører på 2. Uge nu med 5 skefuld pulver i stedet for 6.. Men er i tvivl om, hvor lang tid man skal give hver "periode" med en ske mindre?! 

Anmeld Citér

21. november 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Anonym skriver:

Vi er også i gang med at fortynde flaskerne nu .. Men det undrer os bare, at alle fagpersoner (inkl. sundhedsplejersken) mener, at vi skal tage en kold tyrker.. At de ikke kom med den idé at fortynde.. For det andet synes jeg er umenneskeligt, hvis vores datter stadig er sulten.. 

Og jer der har fortyndet.. Hvor længe gjorde I det? Vi kører på 2. Uge nu med 5 skefuld pulver i stedet for 6.. Men er i tvivl om, hvor lang tid man skal give hver "periode" med en ske mindre?! 

Jeg tror at vi første gang kørte med 1 ske fra i en uge ad gangen ... 

Og her anden gang gav vi 3-4 dage før vi gik en ske ned ... men jeg kunne også mærke på ham at det var mest hygge og tørst  

Min blog og shop

Anmeld Citér

21. november 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Gik en ske ned med 2-3 dages mellemrum.  

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym trådstarter

Nå jamen så kan jeg jo sagtens gå en ske mere ned nu .. Troede, af man skulle give det 2-3 uger hver gang hehe

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Altså, jeg gav flaske, præcis som hvis jeg ammede. Så vi gav flaske til 2 år. Også om natten

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Begge mine er blevet færdige med at spise om natten da først de har fået endelig smag for rigtig mad. Den store var 11 mdr og den lille var 9 mdr. putteflasken er vi holdt op med at give fra de var 12 mdr. uden problemer. 

Den store begyndte vi at fortynde flasken med, henover en uge gjorde vi den tyndere og tyndere, nåede ned på 1 ske til 100 ml vand. Nåede det ikke med den lille. 

Anmeld Citér

21. november 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Nå jamen så kan jeg jo sagtens gå en ske mere ned nu .. Troede, af man skulle give det 2-3 uger hver gang hehe

Nej nej. Du kan sagtens gå en ske ned nu. Også gå en til ned igen i næste uge. 

Selvfølgelig hvis du mærker på barnet det vågner flere gange lige pludselig. Så er det sult og ikke blot vanen også må du sætte dosis op igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.