Anonym skriver:
Spørger som uvidende på området.. men hvorfor skulle I have hjælp til st blive gravide? I har en ung alder
Jeg håber ikke jeg støder nogle, men behandling plejer da at være for kvinder oppe i årene. Eller kvinder med PCO?
Forstår dig godt din undren...min kæreste og jeg har prøvet siden jeg var 18, efter halvandet år søgte vi læge...hans sædkvalitet er lav, når der er lavet oprensning...altså hvor der kun er brugbare svømmere tilbage uden defekter osv...den dag jeg fik taget æg ud og de skulle befrugtes var der under 300.000 gode svømmere, han skulle endda lave to prøver med en times mellemrum...der var ikke engang svømmere nok til at de selv skulle finde vej ind (ivf) men alle æg skulle befrugtes ved mikroinsemination (hvor en sædcelle i topform bliver “sprøjtet” ind i ægget)
Det er jo meget individuelt hvad historien bag barnløshed er, der findes også par der har forsøgt længe, uden held men hvor ingen af dem fejler noget
Jeg selv fejlede intet, kun kærestens nedsatte sædkvalitet satte en stopper for at det kunne ske naturligt denne gang
måske det sker næste gang, det er der ingen der ved 
Så, der er nok ikke noget “plejer” i forhold til hvem der får behandling, og alle har ret til hjælp, hvis de har forsøgt et år uden held
Anmeld
Citér