Andre unge mødre/gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2019

Anonym trådstarter

Er der nogen her på siden, der er ung mor eller venter barn i en ung alder? 
Hvad er jeres historie, var det planlagt osv? 

Jeg selv er 20år og gravid 5+4  det er en planlagt graviditet med min kæreste, og vi har været igennem et forsøg med fertilitetsbehandling (icsi) med positivt udfald

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2019

Stinna Gundlund

Profilbillede for Stinna Gundlund
Anonym skriver:

Jeg selv er 20år og gravid 5+4  det er en planlagt graviditet med min kæreste, og vi har været igennem et forsøg med fertilitetsbehandling (icsi) med positivt udfald

Er 24 ungt? 

Ved da der er mange der stirre når jeg fortæller jeg er gift på 1 år og venter barn 

Jeg er også blevet gravid via icis metoden 

Dog længere henne end dig er uge 36

Anmeld Citér

18. november 2019

Anonym

Spørger som uvidende på området.. men hvorfor skulle I have hjælp til st blive gravide? I har en ung alder  Jeg håber ikke jeg støder nogle, men behandling plejer da at være for kvinder oppe i årene. Eller kvinder med PCO?

Anmeld Citér

18. november 2019

Stinna Gundlund

Profilbillede for Stinna Gundlund
Anonym skriver:

Spørger som uvidende på området.. men hvorfor skulle I have hjælp til st blive gravide? I har en ung alder  Jeg håber ikke jeg støder nogle, men behandling plejer da at være for kvinder oppe i årene. Eller kvinder med PCO?

Min mand har meget lav sæd kvalitet han er 28

Jeg har pcos, har ikke mens eller ægløsning uden hjælp 

Vi betalte selv for behandlingen ved Odense ivf og det er vi så glade for 

Anmeld Citér

18. november 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Forstår dig godt din undren...min kæreste og jeg har prøvet siden jeg var 18, efter halvandet år søgte vi læge...hans sædkvalitet er lav, når der er lavet oprensning...altså hvor der kun er brugbare svømmere tilbage uden defekter osv...den dag jeg fik taget æg ud og de skulle befrugtes var der under 300.000 gode svømmere, han skulle endda lave to prøver med en times mellemrum...der var ikke engang svømmere nok til at de selv skulle finde vej ind (ivf) men alle æg skulle befrugtes ved mikroinsemination (hvor en sædcelle i topform bliver “sprøjtet” ind i ægget) 

Det er jo meget individuelt hvad historien bag barnløshed er, der findes også par der har forsøgt længe, uden held men hvor ingen af dem fejler noget  Jeg selv fejlede intet, kun kærestens nedsatte sædkvalitet satte en stopper for at det kunne ske naturligt denne gang  måske det sker næste gang, det er der ingen der ved 

Så, der er nok ikke noget “plejer” i forhold til hvem der får behandling, og alle har ret til hjælp, hvis de har forsøgt et år uden held  

Anmeld Citér

18. november 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Er 24 ungt? 

Ved da der er mange der stirre når jeg fortæller jeg er gift på 1 år og venter barn 

Jeg er også blevet gravid via icis metoden 

Dog længere henne end dig er uge 36

Tillykke med graviditeten! 

Synes det godt kunne være lidt svært i venteværelset på klinikken, da alle godt kunne se, at især jeg ser utrolig ung ud.

Og held og lykke med det hele! Hvor lang tid var I i behandling? 

Anmeld Citér

18. november 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Anonym skriver:

Jeg er 25 og venter nr 2 

Jeg fødte den første da jeg var 19 år. - Hun var ikke planlagt, men lavet på p-piller med min daværende kæreste. Vi boede ikke sammen, og gik fra hinanden da hun var 10 mdr. 
Den dag i dag har vi dog et rimeligt velfungerende samarbejde, selvom vi af og til er temmeligt uenige om tingene 

Lillesøster derimod er meget planlagt, og lavet vha donorsæd.
Jeg var gennem 5 forsøg i løbet af knap 1 år før det lykkes mig at blive gravid. 
Nu er jeg 32 uger henne, og glæder mig snart til at hun skal ud 

Anmeld Citér

18. november 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg er 25 og venter nr 2 

Jeg fødte den første da jeg var 19 år. - Hun var ikke planlagt, men lavet på p-piller med min daværende kæreste. Vi boede ikke sammen, og gik fra hinanden da hun var 10 mdr. 
Den dag i dag har vi dog et rimeligt velfungerende samarbejde, selvom vi af og til er temmeligt uenige om tingene 

Lillesøster derimod er meget planlagt, og lavet vha donorsæd.
Jeg var gennem 5 forsøg i løbet af knap 1 år før det lykkes mig at blive gravid. 
Nu er jeg 32 uger henne, og glæder mig snart til at hun skal ud 

Årh tillykke!  Hvor bliver det spændende!

Anmeld Citér

18. november 2019

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg var selv 19, næsten 20 år da jeg fødte og det var ikke planlagt 

På onsdag er det 13 år siden jeg blev “ung mor” 

Anmeld Citér

18. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Jeg var det også. Men bestemt ikke mere 
jeg var 21 da vi fik vores datter. Det er 5 år siden og jeg føler mig nogle gange lige så gammel som min mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.