Hvor meget sparer du op til pension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2019

Bellabum

Profilbillede for Bellabum

Ja huset vil være billigere,men I vil have sværere ved at spare ned i huset... altså kunne tage lån i huset. Bankerne er ikke specielt interesseret i at give folk på 60 lån. Det er ikke noget man tænker over som 30-49 årig men det er et reelt problem for pensionister og faktisk allerede fra 55 år næsten.

Tænker heller ikke vi har brug for, så ville det være at flytte til noget mindre og så vil pengene jo være frigjort men betaler jo Ca. 10.000 kr/mdr. Nu i realkredit, så hvis den post forsvinder behøver vi jo ikke ligefrem at have en nær så høj indkomst

Nu bor vi også relativ tæt på København så vil være muligt at sælge, og så er bankerne jo også mere villige, hvis det skulle være 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Udelukkende det som jeg får gennem mit arbejde. Lidt over 3000 hver måned. Vi prioritere også helt anderledes med tre børn. Og vores bank synes det er fornuftigt. I og med vi skal arbejde i så mange år, er der rig mulighed for at sætte den op, når børnene er større og ikke er så stor en udgift, altså fx når de er 18 og ikke længere skal dækkes fuldstændig under vores vinge 

Anmeld Citér

20. november 2019

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Jeg aner nada om pension og den slags, og aner ikke om jeg sparer nok op. Arbejdet betaler 10% og jeg selv 8%, ca. 5500 hver måned. Så må vi se hvad det giver når jeg endda kan gå fra

Anmeld Citér

20. november 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg kan anbefale at kigge på pensionsinfo.dk, der kn man få et forholdsvist simpelt overblik over sin pension baseret på at man fortsætter sine indbetalinger som nu.

Anmeld Citér

20. november 2019

Bellabum

Profilbillede for Bellabum

Jeg kan anbefale at kigge på pensionsinfo.dk, der kn man få et forholdsvist simpelt overblik over sin pension baseret på at man fortsætter sine indbetalinger som nu.

Jeg prøvede lige en gang, og den siger 32.900 kr./mdr. Men er det i nutidskroner eller hvordan? Altså er der taget højde for inflationen? 

Anmeld Citér

21. november 2019

Anonym

Intet. Jeg er over 30, men har stadig ikke fået et job efter endte studier, så jeg lever på en mager kontanthjælp og har ikke råd til sådan noget. Det er rimelig angstprovokerende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.