Hvor meget sparer du op til pension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2019

Anonym

ingenting for tiden 

Jeg har valgt at prioritere at arbejde min virksomhed op i et par år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2019

Anonym

7808 kr pr. måned.

Anmeld Citér

18. november 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Intet lige pt, da jeg er studerende endnu. Ærligt burde jeg sætte mig mere ind i det, men det bliver nok ikke før jeg er færdiguddannet om små 2 år. 

Anmeld Citér

18. november 2019

Panther

Profilbillede for Panther

“Kun” de 10.000, som arb.giver betaler

Anmeld Citér

18. november 2019

Babilooo

Ca 9500-10.000

men det er jo også afstemt med lønniveau.  Man skal jo ikke betale det ind hvis man tjener 25.000-30.000.

mit råd - tal med en rådgiver. Du får intet ud af at spørge her. Der er også spm om hvor risikofyldt du vil investere osv. livsforsikring og meget meget mere

Anmeld Citér

18. november 2019

Mom

Profilbillede for Mom

6100 ca pr. mdr. 

Anmeld Citér

18. november 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har en ratepension, hvor jeg indbetaler de ca. 56.000, man må indbetale på sådan en om året, så det er ca. 4600 pr. måned. Herudover har jeg en aldersopsparing, som man må indbetale 5200 på årligt, så det er kun småpenge hver måned. 

Eneste anden mulighed for anden pensionsopsparing er en livrente og sådan en er jeg ikke interesseret i, så jeg har i stedet en opsparing, der er investeret på anden vis. Den indbetaler jeg vel omkring 1000 kr pr. måned til. 

Jeg har lige haft pensionsmøde med banken for 2 måneder siden og fået regnet på tallene og med den pension, jeg har nu, vil jeg forventeligt have en pensionsopsparing på omkring 32.000 pr. måned. Samtidig har jeg en livsforsikring på 1.200.000 i min pensionsopsparing og en forsikring, der supplerer min indtægt op til samme niveau som i dag, hvis jeg skulle miste arbejdsevnen.

Anmeld Citér

18. november 2019

Bellabum

Sikkert ikke nok ej har været offentligt ansat og heraf indbetalt 17,2 pct, og betaler vidst 16 pct. Nu manden har dog intet betalt, men skal han begynde på når han er færdig med barsel dog har vi værdi i huset, så kan man jo også leve af hvis det skulle være

Når vi en gang når til pension om 35-40 år har vi jo også afbetalt huset for længst, så vil jo også være langt billigere at bo i  

Anmeld Citér

19. november 2019

Babilooo

Bellabum skriver:

Sikkert ikke nok ej har været offentligt ansat og heraf indbetalt 17,2 pct, og betaler vidst 16 pct. Nu manden har dog intet betalt, men skal han begynde på når han er færdig med barsel dog har vi værdi i huset, så kan man jo også leve af hvis det skulle være

Når vi en gang når til pension om 35-40 år har vi jo også afbetalt huset for længst, så vil jo også være langt billigere at bo i  

Ja huset vil være billigere,men I vil have sværere ved at spare ned i huset... altså kunne tage lån i huset. Bankerne er ikke specielt interesseret i at give folk på 60 lån. Det er ikke noget man tænker over som 30-49 årig men det er et reelt problem for pensionister og faktisk allerede fra 55 år næsten.

Anmeld Citér

19. november 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Arb. betaler 11% og jeg selv 9%. Det er mere end påkrævet, men jeg kom sent i fuldtidsjob, så der er ikke lige så mange år at tjene i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.