Møb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
13 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2019

Anonym trådstarter

Jeg har haft en datter der ikke har sovet igennem siden hun blev født hun er nu 1,5 år... Hun vågner i skrig hvert 20 min - 30 min. Har været hos læge, speciale børnelæge og 3 x ørelæge af 2 forskellige. Ingen har kunnet finde noget på hende. Den her gang var hun så syg og lægen finder ud af hun har meget væske i det ene øre og mellemøre betændelse i det andet, hun har ondt og sover dårligt og har feber. Hun får pencilin og for første gang siden hun blev født har hun sovet igennem 2 dage efter penicillin start og til penicillin slut, måske med 1 enkelt opvågning. Nu er der gået 3 dage siden ophør og i nat har været frygtelig igen. Hun har været vågen med 20 min mellemrum natten igennem. Jeg ringer til vagtlægen og de vil ikke se hende da hun ikke har feber, de kan alligevel ikke gøre noget. Og siger så jeg skal søge ørelæge igen. Føler mig ikke hørt. Jeg er så træt min psyke hænger i laser, fuldtids job og pt. Alene da min kæreste er ude med arbejdet. Jeg føler det hele er nyttesløst, jeg får tanker om at livet ikke længere er værd at leve. Det er frygteligt at have de tanker, jeg er helt klart depressiv grundet manglende søvn i 1,5 år. Jeg er så sikker på det er hendes ører, hun er forpint.. Hvad fanden skal jeg stille op. Er helt udkørt... Nu ringer jeg til en 3 ørelæge imorgen og håber hun tænker dræn er den eneste løsning... Men Hvorfor skal man kæmpe sådan? Har prøvet med min første datter hun også sov dårligt og havde nogle mellemøre betændelser men de mente ikke hun havde væske, dog lagde de dræn og fandt alligevel ud af det flød med væske fra begge ører.. Stoler ikke på de tryk målere... Jeg er færdig, træt, ked af det, frustreret og initiativløs.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2019

Anonym

I andre lande anbefaler man børn der har noget med ørene at man skære ned i mælkeprodukter. Især mælk

Danske læger har fået at vide at de lægger for mange dræn i børnenes ører. De vil lave en undersøgelse i Danmark i år om det

At de skal kigge på alternativ medicin men det vil de danske læger ikke.

Desuden så sidder Arla kæmpestort på mejeriprodukter i Danmark. Sundhedsstyrelsen Siger heller ikke noget fordi at det er ren politisk det her. (de tør ikke)

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym

https://www.hjernetips.dk/oreborn

Læse det her så kan se hvad jeg mener 

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig. Men det er et forsøge være. 

Jeg siger IKKE i skal tag alt mælk ud men måske kun en ostemad om dagen og en kop mælk

P4 radio hvad en times program om det her i år også hvor de diskuteret emnet

Anmeld Citér

17. november 2019

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Hej. Jeg har ikke en løsning, men vil bare fortælle dig at vi sidder i fuldstændig samme situation. Har en dreng på 13 måneder og ha har haft mellemørebetændelse 5 gange. I nat var helt forfærdelig og hver gang vi lagde ham ned så græd han. Han har været hos to forskellige ørelæger og på skadestuen og fået enten øredråber eller Panodil. Mere gør de ikke ved det og jeg er ved at blive sindsyg. Synes det er så synd for min dreng at han skal have ondt. Nu ringer jeg til ørelægen igen og anmoder om dræn, men jeg har sgu ikke meget håb i forhold til at det lykkes, men jeg føler mig også total magtesløs! 

Anmeld Citér

17. november 2019

Girafmor

Profilbillede for Girafmor

Kære TS

Jeg ville finde en dygtig ærelæge, og så gå til dem når der er det mindste. Vores mellemste fik hele tiden tryk på øret. Den ædste har aldrig haft det uden mellemørebetændelser med i købet, men det fik nr. 2 så aldrig. Kun tryk og nedsat hørelse.

Få hende tjekket jævnligt, og gå udenom vagtlægen, de er ikke spidskompetencerne i ører, og slet ikke på små børn. Det er som vinden blæser hvad man får af svar her.

Jeg vil virkelig råde dig til at finde en kompetent ørelæge. Og så evt. flydende panodil til i morgen så I kan få sovet lidt (nu så jeg ikke lige hvor gammelt dit barn er)..

Anmeld Citér

17. november 2019

Girafmor

Profilbillede for Girafmor

Hvis du bor i KBH kan jeg anbefale den på vesterbrogade 82, dem har vi, hun er hamrende dygtig. Hun står ikke først med drænene klar, men hun lægger dem hvis det er nødvendigt.

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Sandbjerg skriver:

Hej. Jeg har ikke en løsning, men vil bare fortælle dig at vi sidder i fuldstændig samme situation. Har en dreng på 13 måneder og ha har haft mellemørebetændelse 5 gange. I nat var helt forfærdelig og hver gang vi lagde ham ned så græd han. Han har været hos to forskellige ørelæger og på skadestuen og fået enten øredråber eller Panodil. Mere gør de ikke ved det og jeg er ved at blive sindsyg. Synes det er så synd for min dreng at han skal have ondt. Nu ringer jeg til ørelægen igen og anmoder om dræn, men jeg har sgu ikke meget håb i forhold til at det lykkes, men jeg føler mig også total magtesløs! 

Årh altså det er så hamrende hårdt... Hvad med når han ikke har Møb mere sover han så uafbrudt om natten? For det gør min datter ikke.. Der er noget der generer hende konstant og Hele tiden... Det er så dræbende... Og man tar efterhånden sig selv i at blive irriteret over de 10+ gange hun vågner hver nat fordi man er udmattet... 

Anmeld Citér

17. november 2019

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Kære TS

Jeg ville finde en dygtig ærelæge, og så gå til dem når der er det mindste. Vores mellemste fik hele tiden tryk på øret. Den ædste har aldrig haft det uden mellemørebetændelser med i købet, men det fik nr. 2 så aldrig. Kun tryk og nedsat hørelse.

Få hende tjekket jævnligt, og gå udenom vagtlægen, de er ikke spidskompetencerne i ører, og slet ikke på små børn. Det er som vinden blæser hvad man får af svar her.

Jeg vil virkelig råde dig til at finde en kompetent ørelæge. Og så evt. flydende panodil til i morgen så I kan få sovet lidt (nu så jeg ikke lige hvor gammelt dit barn er)..

Tak for dit svar.. Jeg prøver også virkelig at finde en læge der vil lytte til mig. Er træt af svaberen med at der er bare nogle børn der ikke sover osv. Hun er vågen +10 gange på en nat og minimum 3 gange når hun sover til middag. Det er ikke normalt.. Håbede virkelig pencilinen havde gjort det sidste og magiske, da hun sov igennem de 4 ud af 7 dage hun fik det det er første gang hun nogensinde har sovet igennem .. Nu kommer det der generer hende så igen. Det virkelig ulideligt.. 

Anmeld Citér

19. november 2019

Anonym

Hej du må endelig skrive, hvad I finder ud af.

Eller hvad lægen siger 

Mvh en nysgerrig 

Anmeld Citér

19. november 2019

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Husk at fortælle ørelægen hvor længe det har stået på og hvor mange gange hun vågner hver nat. Har I evt. familie der kan tage over i weekenden, så du kan få sovet? Det er benhårdt! Jeg stod der med min ældste, der efter 4 mdr kolik blev ørebarn som 9 mdr (ingen møb, kun væsketryk og ondt). Hun fik dræn som 13 mdr, da jeg ringede til vores ørelæge og sagde, at jeg var millimeter fra at smide hende ud af vinduet - og at vi boede på 3. Sal. Så fik vi en tid en uge senere. Nu er hun 6 år og kører på sit 4-5 sæt dræn.

Hun vågnede i øvrigt 4-8 gange hver nat til hun blev 2 år, og sov først rigtigt igennem efter hun fyldte 4 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.