Protestmarch for danmarks børn!

Spring til sidste ulĂŚste indlĂŚg
Følg denne trüd

962 visninger
15 svar
23 synes godt om
16. november 2019

HVORERDERENVOKSEN_

������FORÆLDEOPRÅB������

KALDER TIL NATIONAL PROTEST fredag d. 22/11  �� ��
ALLE MAND TIL BORGEN ELLER HERNING!!!

Alle børn skal have fri fra institutionslivet den dag og vi kalder til protestmarch i København fra RĂĽdhuspladsen til Christiansborg.  �� �� ��

Man kan deltage pĂĽ mange planer, men idéen er, at vi inden fredagen d. 22/11 har varslet tomme institutioner fordi alle børn holder FRI ������ . Derudover hĂĽber vi at HELE LANDET er reprĂŚsenteret i fremmøde til en historisk protestmarch i København med start 14.30 fra RĂĽdhuspladsen.

Kan ikke forestille mig andet end at I ER RASENDE over at politkerne ikke rykker pü det her AKUT eller vil sÌtte de nødvendige midler af til det. Specielt efter at have set TV2's dokumentarserie 'Eksperimentet med vores børn'!

DU kan hjĂŚlpe! Mød op til demonstrationen. Og inden da: Spred budskabet. Print flyers og uddel dem til alle du møder pĂĽ din vej. HĂŚng plakater op hvor der er muligt – f.eks. i daginstitutioner og i supermarkedet.

TAK for din støtte! Sammen er vi stĂŚrkere – gør det for børnenes skyld!

# hvorerderenvoksen
# minimumsnormeringerNU
https://hvorerderenvoksen.dk/

VedhÌftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld CitĂŠr

Køb et abonnement pü Vores Børn

Magasinet til dig med børn pü 0-12 ür

Priser fra 149 kr.

16. november 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Tak for et kĂŚmpe og vigtigt stykke arbejde I gør for Danmarks børn. Det stĂĽr voldsomt fat mange steder landet over, og vi kan ikke vĂŚre det bekendt, hverken overfor vores børn eller overfor vores pĂŚdagoger  Vi ses pĂĽ fredag den 22/11 pĂĽ RĂĽdhuspladsen   

Anmeld CitĂŠr

16. november 2019

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Undskyld pĂĽ forhĂĽnd over at jeg ikke er sat 100% ind i tingene. Men ved du/i om der rent faktisk sker noget ved at folk protesterer? AltsĂĽ forstĂĽ mig ret. Kan politikerne ikke bare blive ved med at ignorere problemet og gøre som hidtil? 
Jeg ville SÅ meget ønske at det blev prioriteret og at der kom ordentlige forhold, men tĂŚnker bare om man overhovedet kan tvinge politikerne til noget? 

Anmeld CitĂŠr

16. november 2019

ErDuHerIkkeSnart

Loa skriver:

Undskyld pĂĽ forhĂĽnd over at jeg ikke er sat 100% ind i tingene. Men ved du/i om der rent faktisk sker noget ved at folk protesterer? AltsĂĽ forstĂĽ mig ret. Kan politikerne ikke bare blive ved med at ignorere problemet og gøre som hidtil? 
Jeg ville SÅ meget ønske at det blev prioriteret og at der kom ordentlige forhold, men tĂŚnker bare om man overhovedet kan tvinge politikerne til noget? 

Jeg forstĂĽr sĂĽ godt din skepsis. Det er tungt og omstĂŚndeligt at rykke ved det politiske system og de politiske prioriteringer 

MEN! Der er faktisk i mine øjne ingen tvivl om, at disse enorme folkelige protester gør stort politisk indtryk. Normeringer er blevet er politisk prioriteret emne. Der er lovgivning pü vej. Konkrete besparelser i mange kommuner er trukket tilbage og nogle steder har kommunalbestyrelserne besluttet at bevilge ekstra midler til daginstitutionerne. Det er ikke ambitiøst nok, der er stadig enorm lang vej igen - men jo flere der kÌmper, jo svÌrere er det at overse fra politisk side.

Flere at støttepartierne er meget opmĂŚrksomme pĂĽ forĂŚlderbevĂŚgelsens arbejde. De bruger aktionerne aktivt ved forhandlingsbordet for at presse finansloven i rette retning. SĂĽ meget desto vigtigere er det, at alle gĂĽr med og markerer at vi som forĂŚldre ikke vil acceptere de nuvĂŚrende vilkĂĽr for vores børn 

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Nu stĂĽr jeg i den situation at jeg skal til begravelse pĂĽ fredag, i den forbindelse kan jeg ikke tage min datter med. Jeg støtter selvfølgelig kampen, men lige den dag har jeg brug for pasning. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Kan jeg virkelig risikere at børnehaven lukker? 

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

Birthdaybaby

Profilbillede for Birthdaybaby
SDD skriver:

Nu stĂĽr jeg i den situation at jeg skal til begravelse pĂĽ fredag, i den forbindelse kan jeg ikke tage min datter med. Jeg støtter selvfølgelig kampen, men lige den dag har jeg brug for pasning. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Kan jeg virkelig risikere at børnehaven lukker? 

Hvis børnehaven skulle lukke, skulle pĂŚdagogerne strejke. Det ville vĂŚre ulovlig arbejdsnedlĂŚggelse, og det er slet ikke det der tales om. Der tales om at nogle forĂŚldre bruger en feriedag sammen med deres børn, og dem der bor i KBH eller Herning vil demonstrere. 

On topic, jeg kan ikke forstĂĽ hvorfor man ikke bare sĂŚtter prisen op, og finansierer ekstra hĂŚnder i institutionerne pĂĽ den mĂĽde. Synes 2.000 om mĂĽneden er meget lidt for en børnehaveplads hvor mange passes 30-40 timer ugentligt. 

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

ErDuHerIkkeSnart

Hvis børnehaven skulle lukke, skulle pĂŚdagogerne strejke. Det ville vĂŚre ulovlig arbejdsnedlĂŚggelse, og det er slet ikke det der tales om. Der tales om at nogle forĂŚldre bruger en feriedag sammen med deres børn, og dem der bor i KBH eller Herning vil demonstrere. 

On topic, jeg kan ikke forstĂĽ hvorfor man ikke bare sĂŚtter prisen op, og finansierer ekstra hĂŚnder i institutionerne pĂĽ den mĂĽde. Synes 2.000 om mĂĽneden er meget lidt for en børnehaveplads hvor mange passes 30-40 timer ugentligt. 

Det gør man ikke fordi:

A) Egenbetaling har altid en social slagside og skaber ulighed. Børns ret til omsorg skal ikke afhÌnge af deres forÌldres pengepung.

B) Børnepasning i den form vi har i Danmark er en grundsten i “velfĂŚrdsstatens samfundskontrakt” - forĂŚldre arbejder og betaler skat, deres børn passes imens og finansieres netop igennem skatten.

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

ErDuHerIkkeSnart

SDD skriver:

Jeg er ked af at du skal til begravelse.

Nej, risikoen for at de lukker er minimal. Süfremt det er en selvejende institution kan de principielt vÌlge det, men meget fü vil turde at gøre det og vil formentlig sikre nødpasning (hvilket er det eneste rimelige, selvom det er sejt at sende et stÌrkt signal)

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det gør man ikke fordi:

A) Egenbetaling har altid en social slagside og skaber ulighed. Børns ret til omsorg skal ikke afhÌnge af deres forÌldres pengepung.

B) Børnepasning i den form vi har i Danmark er en grundsten i “velfĂŚrdsstatens samfundskontrakt” - forĂŚldre arbejder og betaler skat, deres børn passes imens og finansieres netop igennem skatten.

Nu bliver det i forvejen udregnet via indtĂŚgt - sĂĽ dem der ikke har rĂĽd vil vel bare fĂĽ friplads ?

Vi betaler 2500  for en privat inst inkl økologisk varm mad .

Jeg undre mig til gengĂŚld over at vores private kan klare en normenering der hedder 5 bh børn pr voksen - og at 2/3 dele er uddannede pĂŚdagoger 

Noget vores tidl selvejet/kommunale inst pĂĽ ingen mĂĽder kunne prĂŚstere .

TĂŚnker det kunne vĂŚre sundt at kigge pĂĽ hvad pengene gĂĽr til ....

Anmeld CitĂŠr

17. november 2019

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg skal da vidst vĂŚre glad for at der nĂĽr de er flest er 5 voksne i min datters vuggestue og de er 12 eller 14 børn Max. Som oftest er de 3 voksne i ydertimerne hvor alle ikke er der. Men 5 nĂĽr alle børnene er der. 

Anmeld CitĂŠr

[ Spring til toppen ]

GĂĽ til forsiden

Gratis eksperthjĂŚlp

Det er gratis at søge hjÌlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.