Jeg ved ikke, om jeg er paranoid men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
12 svar
4 synes godt om
9. november 2019

Anonymor

Okay, måske er jeg bare paranoid, men hvad ville i tænke her. For nogle uger siden stof jeg og kiggede ud på vores fliser i haven og studsede lidt. Vi har en lille have på bagsiden af vores rækkehus, og vi bruger den ikke her i vinterhalvåret. Men der lå en håndfuld små sten fra vores bed ude på vores store fliser. Jeg kan huske jeg tænkte, at der lå da ikke nogen sidst jeg kiggede. Og hvordan de var kommet derhen. Men mere lagde jeg ikke i det.

Vi har en lille hund som af og til lukkes ud i haven for at tisse. Hun går aldrig i bedet da hun ikke kan lide at træde på de små sten. I nat ca 4.45 skulle jeg tisse, og det skulle hunden også, så jeg lukker hende ud i haven. Hun begynder at gø helt vildt hvorefter hun spurter ind igen, og jeg skynder mig at lukke havedøren. Hvis det er fugle eller lihn plejer hun ikke at flygte, og generelt gør hun kun hvis hun føler noget truer hjemmet. Jeg turde ikke kigge ud, fordi der var helt mørkt. I dag ser jeg så at havelågen godt nok er skubbet i, men haspen er ikke lukket i.

Der kommer ikke vilddyr i haven da vi har trådnet hele vejen rundt ved vores hæk i et pænt stykke op, så det kan ikke være det. 

Kan bare mærke det løber mig koldt ned af ryggen om der er nogen der kommer i vores have om natten, hvorfor og hvem? Nogen gange ruller vi ikke gardinerne ned, så man ville kunne stå derude og se fx når jeg går ned på toilet om natten.

Er jeg bare blevet noia, og nogen idéer til hvordan jeg kan teste teorien? I princippet kan det vel være os selv der ikke lukkede haspen sidst vi var gennem havelågen, men jeg kan desværre ikke huske det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonymor skriver:

Okay, måske er jeg bare paranoid, men hvad ville i tænke her. For nogle uger siden stof jeg og kiggede ud på vores fliser i haven og studsede lidt. Vi har en lille have på bagsiden af vores rækkehus, og vi bruger den ikke her i vinterhalvåret. Men der lå en håndfuld små sten fra vores bed ude på vores store fliser. Jeg kan huske jeg tænkte, at der lå da ikke nogen sidst jeg kiggede. Og hvordan de var kommet derhen. Men mere lagde jeg ikke i det.

Vi har en lille hund som af og til lukkes ud i haven for at tisse. Hun går aldrig i bedet da hun ikke kan lide at træde på de små sten. I nat ca 4.45 skulle jeg tisse, og det skulle hunden også, så jeg lukker hende ud i haven. Hun begynder at gø helt vildt hvorefter hun spurter ind igen, og jeg skynder mig at lukke havedøren. Hvis det er fugle eller lihn plejer hun ikke at flygte, og generelt gør hun kun hvis hun føler noget truer hjemmet. Jeg turde ikke kigge ud, fordi der var helt mørkt. I dag ser jeg så at havelågen godt nok er skubbet i, men haspen er ikke lukket i.

Der kommer ikke vilddyr i haven da vi har trådnet hele vejen rundt ved vores hæk i et pænt stykke op, så det kan ikke være det. 

Kan bare mærke det løber mig koldt ned af ryggen om der er nogen der kommer i vores have om natten, hvorfor og hvem? Nogen gange ruller vi ikke gardinerne ned, så man ville kunne stå derude og se fx når jeg går ned på toilet om natten.

Er jeg bare blevet noia, og nogen idéer til hvordan jeg kan teste teorien? I princippet kan det vel være os selv der ikke lukkede haspen sidst vi var gennem havelågen, men jeg kan desværre ikke huske det. 

Det lyder virkelig ubehageligt!

Jeg ville nok overveje at anskaffe et lille kamera og sætte det så det kan filme det meste af haven uden at være åbenlyst synligt. Og så simpelthen optage haven hver nat nogle uger i træk. 

Jeg ville også få sygt meget noia på over det du beskriver, og have behov for at kunne tjekke 100% sikkert op på det. 

Eller måske sørge for at få aflåst haven, så det ikke er så nemt at komme ind i den. Måske få sat bevægelsesaktiveret lys op?

Jeg ville i hvert fald helt sikkert gøre noget, og ville ikke føle mig særligt tryg ved tanken om at der måske er nogen der render rundt i min have om natten og kan kigge ind i huset. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Anonymor

MummiT skriver:

Det lyder virkelig ubehageligt!

Jeg ville nok overveje at anskaffe et lille kamera og sætte det så det kan filme det meste af haven uden at være åbenlyst synligt. Og så simpelthen optage haven hver nat nogle uger i træk. 

Jeg ville også få sygt meget noia på over det du beskriver, og have behov for at kunne tjekke 100% sikkert op på det. 

Eller måske sørge for at få aflåst haven, så det ikke er så nemt at komme ind i den. Måske få sat bevægelsesaktiveret lys op?

Jeg ville i hvert fald helt sikkert gøre noget, og ville ikke føle mig særligt tryg ved tanken om at der måske er nogen der render rundt i min have om natten og kan kigge ind i huset. 

Min tanke er nemlig også hvorfor?? Hvis det er flere gange. Det er ret tydeligt hvis man kigger ind fra havesiden at vi altså ikke lige har nogle værdier. Og ville også være ret dumt at bryde ind, for vi bor jo dør om dør her og naboen kan kigge fra deres 1. Sal ned i vores have. Det kan jo også være det er ingenting, men kan sgu mærke jeg bliver lidt klam ved det. Kunne måske også fx i nat lukke lågen med haspen lukket, hvis den så er åben i morhen ved vi da at der har været noget, men ja.. Vi kan godt sætte en lås på vores havedør, men i princippet kan et menneske nok godt mase sig gennem hækken og trykke trådnettet lidt ned, i dont know.. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Carina:-)

Kamera op .

Og uden at piske en stemning op . Så er der bare syge mennesker derude , ...

Synes på ingen måder du er paranoid- jeg ville tage det seriøst og finde ud af hvad der foregår. 

Anmeld Citér

9. november 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Vis det var mig havde jeg sat en spot lampe op med senser på som tænte når nogen gik i haven så er man da helt sikker i sin sag og så tør folk da ikke frem over at gå i haven. 

Anmeld Citér

9. november 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg bor selv i rækkehus, hvor naboen kan se ind i vores have fra 1. salen.. Og kan altså sige, at der er enormt mange indbrud her i området.. Endda tyveri ved højlys dag, hvor folk får stjålet deres lampe ude foran hoveddøren! 

Så de stjæler ALT og har ingen hæmninger.. Så jeg ville få sat et kamera op og evt. også sensor med lys

Anmeld Citér

9. november 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonymor skriver:

Hvad med at sætte de der tænd/sluk lamper op.

Anmeld Citér

10. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville som det første tage en snak med jeres naboer, så de også er extra opmærksomme på om de ser noget, som ik er som det plejer. Det er næsten det bedste man ka gøre. 

Anskaf klistermærker med nabohjælp, til jeres vinduer og døre. Det samme til naboerne. 

Sæt lyscencore op, hængelås på lågen. Skaf et lille kamara og optag ud i haven. 

Tjek jeres vinduer og døre + listerne rundt omkring, da tyve sagtens bare ka pille listerne af vinduet, også tage ruden ud, uden at smadre det.

Skift låsen i havedøren, hvis i feks har en af dem, hvor nøglen sidder i låsen. 

Få et skilt med her vogter jeg!

Evt i en periode, stå op og tænd lyst om natten og lige gå en rundte i huset. 

Ring evt til politiet og hør om de har fået nogen anmeldelser, fra jeres område. 

Jeg er selv typen der sover dårligt, så jeg tuller nogen gange rundt i huset om natten, og ser jævnligt, at der lige trille en politibil forbi. Vi bor i et helt alm hus, uden noget fancy, men vores naboer i kvarteret har store flotte huse, hvor der jævnligt er indbrud, og det er nogen af de råd vi har fået. 

Vh Stine 

Anmeld Citér

10. november 2019

Babilooo

Det er grænseoverskridende når folk er i ens have.

Vi syntes på et tidspunkt at det var lidt underligt at ryggen på solsengen var lagt ned.. men tænkte ikke mere ved det. 10 min. senere kom vores søn med et fyldt kondom der hang over en af buskene i nærheden. Der var så lige nogen der havde hygget sig en nat på vores solseng 

Anmeld Citér

11. november 2019

MorTil3+

Ja kamera og lys. Vi har en gang fanget en på vores kamera, billederne sidder stadig printet i mit hoved. Der stod en og lurede op på vores hus, sort hættetrøje og noget op om munden så man kun kunne se øjnene. Vi har to store vagthunde som er ude døgnet rundt men kan gå i værkstedet så det har personen nok vidst siden han/hun ikke gik længere ind på grunden hvor der er sten og kun blev i græsset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.