Når man er den eneste der tager intiativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
13 svar
8 synes godt om
8. november 2019

Anonym trådstarter

Øv 

Vi Min mand og jeg er endte i en omkreds med venner der aldrig invitere til noget udover fødselsdag :/

selvfølge! Har vi tænkte at de ikke gider os, fordi er mennsker intressert i din opsøger det jer -

Men når det er sagt når vi invitere kommer de altid og siger altid hvor er det dejligt vi invitere - og venner holder ikke noget med andre så de tager kun ud til os :/ 

Jeg er bare så træt af det, kunne være fedt at få en SMS med ordnede: Vild i med til Sankt Hans? Skal vi tage i Ree park sammen? Osv osv 

siges skal vi HADER at holde noget, men vi ved vi skal gøre for at være sociale, men vi vilde bare ønske vores venner holdt noget

Hvor Søren finder man nye vennepar når man er første i 30’erne. Med børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvorfor sku det være nødvendigt at finde nye venner? Kunne man ik evt tage en snak med dem man har, om at i også altid nyder at være sammen med dem, og at de altid meget gerne må komme med forslag, til aktivitet i ka lave sammen.

Det behøver måske ik være noget i planlægger, langt ud i fremtiden, men også bare ting og idet, der lige opstår 2 timer før afgang.. 

I vores vennekreds er det også tit os, der finder på ting, men ser bestemt ik vores venner, som værende dårlige venner af den grund. De vil altid gerne, hvis de ka og tit er det bare svært at finde en ledig dato eller tiden og overskuddet til den helt store planlægning. 

Det var vare et par tanker herfra vh Stine 

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvorfor sku det være nødvendigt at finde nye venner? Kunne man ik evt tage en snak med dem man har, om at i også altid nyder at være sammen med dem, og at de altid meget gerne må komme med forslag, til aktivitet i ka lave sammen.

Det behøver måske ik være noget i planlægger, langt ud i fremtiden, men også bare ting og idet, der lige opstår 2 timer før afgang.. 

I vores vennekreds er det også tit os, der finder på ting, men ser bestemt ik vores venner, som værende dårlige venner af den grund. De vil altid gerne, hvis de ka og tit er det bare svært at finde en ledig dato eller tiden og overskuddet til den helt store planlægning. 

Det var vare et par tanker herfra vh Stine 

Fordi vi står for vi har været hjemme nytår de sidste 4 år hvor vi to gange har holdt nytår alene 

- Vi er nød til at planlægge i gode tid fordi vi bor så Langt fra hinanden så to timer er ikke nok 

Jeg vild bare så Gerne blive inviteret til noget eller gjort opmærksom på noget der er gået forbi min næse der er åben hus på et slot eller noget - det er KUN os jeg er så træt - Men jeg siger ikke vi aldrig skal se dem igen eller at vi ikke er venner mere - Men jeg ved vi ikke ses igen før VI invitere 

Anmeld Citér

9. november 2019

Sprit25

Men de kommer jo? Med glæde endda? 

Har I sagt det højt? Hej gutter, det er sgu altid os der inviterer. det er lidt træls. 

Ellers tænker jeg at jeres venner måske har det som jer? At de hader at være vært. Det er jo helt fair tænker jeg 

Anmeld Citér

9. november 2019

FruStolpe

Vi har venner der inviterer dig selv på besøg når der er fået for lang tid 

Og vi inviterer også os selv, men faktum er at jeg har venner som jeg nærmest aldrig ser. Ikke pga manglen på lyst, men fordi vores kalendere aldrig matcher. 

Men du er nød til at åbne munden og sige noget. De andre er jo ikke tankelæser. Og så få afstemt forventninger. Hvad forventer du af venner? Det kan meget vel være at de slet ille ser et problem.. 

Men dun er nød til at sige noget 

Anmeld Citér

9. november 2019

Øboen

Nu har du meget fokus på at i ses som par? Har i ikke venner som i ses med hver især? Eller laver i kun ting sammen med andre som et par? Tænker bare at vi laver aldrig “par ting”, vi nyder at have vores venner og veninder hver for sig og synes ikke parmiddage er særligt sjove. Måske jeres venner i virkeligheden hellere bare vil en tur ud med gutterne og have en bajer eller på shoppingtur sammen eller noget. Bare fordi man er voksne og et par behøver man jo ikke sidde lårene af hinanden. 

Anmeld Citér

9. november 2019

koeapabshicar

Hvor i landet bor i henne? Her i min by er der forskellige ting man kan tage sig til som familie hvor man kan lære nye mennesker at kende. 
Jeg kan godt forstå du savner at blive inviteret. Det er dejligt at vide at der er nogen der vil en. Jeg har mine egne venner og min mand har hans. Men vi er oftest sammen med vores par venner (som egenligt bare er hans og mine venner sammen ;-) ) mest fordi vi prioriterer at være sammen som familie og der kan vi med vores venner. 
Har du spurgt dem om hvorfor de ikke inviterer? Jeg inviterer såmen heller ikke så meget vores venner herhjem. Jeg hader at have gæster men elsker at være gæst. Så for det meste er vi hos andre. Selvfølgelig er vi også her og jeg inviterer skam også til hygge her. Men ellers spørger jeg netop om vi skal tage til aktiviteter sammen eller spørger åbent om vi skal spise sammen og så ender det tit hos dem. 

Anmeld Citér

9. november 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Herhjemme inviterer vi godt nok heller ikke særlig tit. Når vi er sammen med venner er det oftest hos dem. Men det er også en pladsmæssigt udfordring, da vennerne som oftest har flere børn end os og vi bor forholdsvis småt.

Men hvis man ellers hygger sig sammen, så gør det vel heller ikke så meget hvor det foregår. Hvis det er fordi det bliver en økonomisk eller tidsmæssig belastning, så må man jo foreslå vennerne at de selv tager noget af maden med, hjælper med opvasken eller hvad faen der nu skal til.

Anmeld Citér

9. november 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Fordi vi står for vi har været hjemme nytår de sidste 4 år hvor vi to gange har holdt nytår alene 

- Vi er nød til at planlægge i gode tid fordi vi bor så Langt fra hinanden så to timer er ikke nok 

Jeg vild bare så Gerne blive inviteret til noget eller gjort opmærksom på noget der er gået forbi min næse der er åben hus på et slot eller noget - det er KUN os jeg er så træt - Men jeg siger ikke vi aldrig skal se dem igen eller at vi ikke er venner mere - Men jeg ved vi ikke ses igen før VI invitere 

Jeg ka sagtens se og forstå at det ka være træls, at der ik er andre der invitere, til feks nytårsaften. Men igen så ville jeg bare skrive eller ringe til dem, og spørge ind til hva planer de har og om i ik evt ska holde noget samme, også i samme ombæring sige noget i retning af, at I jo self gerne vil komme med en ret eller to, sådan at værtspart ik kommer til at stå med det hele selv.

I dag holder jeg feks store julebagedag for mine veninder og unger. Jeg har sagt alle ska ha nogle forskellige dej med, og at der er åben komme og gå tid, men den har feks også lagt på en af de andre af mine veninder. De år vi ik har inviteret, er der heller ik nogen af de andre som har gjort det. Men når vi gør, så kommer dem der ka og det er altid mega hyggeligt.

Her har vi også en flok venner, som vi på skift holder nytår med, og her har vi alle åbent sagt, at de år overskuddet er der, vil vi gerne lægge hus til, også vi alle kommer med noget, sådan at værtspart, ik står med det hele. Igen har åben kommunikation, været vejen frem. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. november 2019

Hjemmegaaende

Man finder nye venner ved forældrene hos de børn ens egne børn omgås

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.