Erfaring med støtte/ ressourcepædagog i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2019

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg skriver fordi jeg har en søn på 3,5 år som stort ikke har noget sprog. Han siger ganske få ord og kan ikke danne sætninger. Han er tosproget - dog er hans modersmål dansk. Vi har siden han er startet i børnehave haft talepædagog på, som på baggrund af observationer af ham i hjemmet og børnehaven er kommet med redskaber og vejledning til sproglig stimulering. Der er desværre ikke sket den store udvikling siden sidste møde. Jeg oplever at pædagogerne mega gerne vil støtte op og bruge redskaberne, me bare ikke har tiden i en travl hverdag. Til vores snarlige opfølgningsmøde påtænker jeg at spørge ind til om det er muligt at få en støttepædagog på ham. Det manglende sprog påvirker ham på flere punkter blandt andet er han ofte destruktiv i legen med andre børn da han har svært ved at indgå i legen, og så reagerer i afmagt. Jeg har en Forestilling om at det kan være ret svært at få bevilliget talepædagog så jeg vil høre hvad I har af erfaringer og om I evt. Kender til lovgrundlaget for at få bevilliget støttepædagog? Mvh en bekymret mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2019

Anonym

Jeg må desværre sige at det er sindssygt svært. Da min startede i børnehave var han ny diagnosticeret med to diagnoser på børnepsykiatrisk, og samtidig under udredning for udviklingsforstyrrelser og muskelsvindssygdomme. Både børnepsyk, børneneurologerne og overlægen fra hæreklinikken - han brugte høreapparat, skrev til PPR at han burde have et specielt tilbud, men som minimum høj grad af støttetimer. 

Gæt hvad han fik... INTET! 

Alm talepædagog osv er dog intet problem...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.