Anonym skriver:
Baby er 4 1/2 måned, fuldammet. Baby trives og tager fint på. Mor, derimod...
Jeg trænger til en pause. Min datter kan ikke være hos andre (ikke engang far) i mere end måske en time af gangen, hvis vi er heldige. Selv der er der mulighed for skrig og skrål inden for 2 minutter. Intet trøster ud over mig og bryst.
Hun nægter flaske med min mælk. Hun nægter sut. Vi har prøvet i månedsvis, alle tips, tricks og you-name-it er afprøvet. Hun gider ikke nusseklud, stofble, bamse. Kun bryst. Hun vågner efter 20-40 minutter hver dag, og det samme gælder om natten. Nogle gange er det oftere, andre gange kan hun sove en hel time, hvis hun sover i min arm, helt op ad mig.
Jeg er så smadret og træt. Fødslen var noget lort med fastsiddende moderkage, operation og et blodtab på 2,5+ liter. Jeg kæmpede hårdt for at gå amningen op at køre. Min datter kunne ikke åbne munden nok, så amning gjorde meget ondt de første to måneder. Da det blev bedre, fik vi begge to trøske og mere smerte.
Jeg føler mig klaustrofobisk og vil så gerne have min egen krop tilbage i fred. Jeg døjer med en masse lort og dårlige reaktioner på operationen, fordi jeg nærmest oplevede situationen lidt som et overgreb. Jeg trænger til plads, fred, ro, men jeg har baby i armene - og ved brystet - 85% af døgnet.
Samtidig vil jeg så inderligt gerne give hende alt, hvad hun har brug for. Hun er så lille endnu.
Jeg har tid til ørelæge næste uge, bare for at gøre et eller andet.
Jeg ved ikke, hvad jeg vil med det her opslag. Kram? Råd? Måske bare føle mig mindre alene...
Jeg ved godt det lyder hårdt, men far må noget mere på banen, Ja, barnet græder, men hvis far er der, er det jo ikke fordi hun er utryg. Hun vil bare gerne have dig. Du skal være så langt væk, at hun hverken kan se, høre eller dufte dig. Og så starter I med 1,5 time. Når hun har fundet ud af, at far også godt kan passe på hende, så sætter i tiden op. Hendes far vil også vokse med opgaven. Det er også ham, der har fået et barn.
Jeg synes, I skal kæmpe lidt for, at far kommer meget mere på banen. Ellers bliver det også kun dig, der kan trøste om natten, og du kommer til at være en zombie. Far skal på banen, så barnet ikke skriger som besat, når det er ham, der kommer ind om natten. Tro mig, det betyder alverden, at man kan dele nætterne op, når begge begynder at arbejde,
Ud og gå en tur i en skov eller ved vandet. Find noget, som giver dig ro/overskud. Drik en kop kaffe med en veninde. Sæt dig på et bibliotek og læs det nyeste dameblad. Bare gør dig selv den tjeneste, at I er to forældre til barnet, ikke kun dig.