Ønske om barn nr 2, men ansat i vikariat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2019

Anonym

Maricella skriver:

Jeg vil bare lige sige ang. det med vikariat og fast stilling. Ikke alle arbejdspladser "diskriminerer" af den grund. Min første stilling var i et vikariat. På arbejdspladsen var vi tre gravide med termin samtidig (og alle med vikariater der udløb lige ved terminen). En af mine med-gravide blev altså ansat i en fast stilling efter hendes vikariat udløb (dvs hun blev ansat med start da hun var 41+noget og dermed startede hun på barsel (med løn). De fik jo så først gavn af hendes arbejdskraft over et år efter fastansættelsen, men de ville bare have hende 

Selvfølgelig er der solstrålehistorier, men det sker bare så uhyre sjældent 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg arbejder i et “kvindefag” hvor en stor procentdel af min kollegaer er kvinder i den fødedygtige alder. Jeg har flere gange oplevet at der er blevet ansat højgravid, så jeg tror måske det sker mere end du tror. Dermed ikke sagt at jeg forventer det og jeg forstår sagtens at der er nogen der ikke ønsker at ansætte gravide...

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit svar til dig er præget af at jeg selv har ventet med barn nr. 2 pga. et job. Da vi så nåede til at NU kunne vi gå i gang, skete der uventede ting på jobbet. Så passede det ikke alligevel. Så gentog situationen sig igen.

Da vi så endelig kunne gå i gang fordi NU passede det kunne jeg ikke blive gravid - det til trods for at vores første er lavet ved et "uheld" i et huk.

Nu er jeg i fertilitetabehandling og der er stadig ikke udsigt til nr. 2.

Hvor ville jeg ønske vi ikke havde planlagt og planlagt alt sammen.

Jeg er selv i midt 30'erne så vi har heller ikke lang uendelig tid at løbe på.

Så mit svar til dig er helt klart at få nummer 2, hvis I føler I har lyst til det nu. 

Det er lige præcis det jeg er bange for. Vores første er lavet første forsøg men det kan jo sagtens være at det bare var held. Hvad nu hvis vi får svært ved at blive gravide igen. Jeg ville være så ked af at skulle vente et år og så er det måske svært for os..

Held og Lykke med jeres nr. 2. Jeg håber der snart lykkedes for jer.

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Tjah altså da jeg blev uddannet var der tre fra mit hold, der fik ansættelse som gravid. Og det er langt fra første gang jeg har hørt det. Jeg opdagede selv min graviditet mellem underskrift af kontrakt og jobstart, og der var aldrig andet end "tillykke" i min retning. Jeg blev sågar ringet op i min barsel at de snart havde brug for flere fastansatte og om jeg ikke ville sende en ansøgning. Det til trods for at min tidligere leder (hende der ringede mig op) vidste at jeg "målrettet" gik efter at få pseudotvillinger. Så det kommer måske nok også meget an på fag. Men uhyre sjældent vil jeg nu ikke mene det er 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.