Hvor længe er baby om, at ændre en vane?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.099 visninger
14 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har siden min datter blev født vugget hende. Hun er nu 6 mdr. for næsten 2 uger siden tog jeg en beslutning om ikke, at vugge hende mere, men hun har endnu ikke vænnet sig af med det. Hun græder og køre sig selv fuldstændig træt.  Hun stopper ikke med, at græde før jeg vugger hende hvor jeg så stopper igen og sådan kan vi fortsætte til hun falder i søvn. Da jeg vuggede hende før sov hun efter cirka 10 min, nu tager det en halv til en hel time .. jeg kan IKKE lægge hende, så går spætten igang som jeg så fint kalder hende. 

jeg læste inden jeg gik i gang med ny tilvænning, at det tog omkring 3-7 dage for dem at vænne sig af med noget, meeeeen nu er der altså snart gået 14 dage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Anonym

Hvad er der galt med at vugge hende? Hun har jo tydeligvis det behov endnu

Ikke alle børn er klar når bøgerne eller mor synes det er tid. Nogle børn accepterer det, andre bliver ved med at gøre opmærksom på deres behov. hvis det er hårdt for dig kan du måske lade hende falde i søvn I an vile eller I din armhule eller andet der kan give hende tryghed?

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er der galt med at vugge hende? Hun har jo tydeligvis det behov endnu

Ikke alle børn er klar når bøgerne eller mor synes det er tid. Nogle børn accepterer det, andre bliver ved med at gøre opmærksom på deres behov. hvis det er hårdt for dig kan du måske lade hende falde i søvn I an vile eller I din armhule eller andet der kan give hende tryghed?

Hun er blevet for  tung. Min ryg er helt smadret. Hun falder i søvn i mine arme, men med en kamp uden lige  

Anmeld Citér

23. oktober 2019

TLO

Jeg har dårlig ryg og har derfor aldrig vugget eller brugt vikle, derimod så putter jeg vores søn i dobbeltsengen med mig ved siden af. Han er 26 mdr, og det virker stadig.

De første måneder var han dog let nok til, at jeg kunne bære ham ned og putte i barnevognen (+ trille lidt med den). 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym

Hold ud Ca. 30 dage er der nogle der siger.

Jeg synes det er flot du prøver at hjælpe hende. Jeg arbejder i vuggestue og det er virkelig meget hårde at vænde børnene af med vugge ved 10 mdr. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hun er blevet for  tung. Min ryg er helt smadret. Hun falder i søvn i mine arme, men med en kamp uden lige  

Aj øv. Kram til dig  Jeg kan ikke svare hvor læge det tager, alle børn er jo forskellige. Jeg ville blot "sikre mig" at du ikke følte du burde gøre noget bestemt bare fordi det stod i en bog 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hold ud Ca. 30 dage er der nogle der siger.

Jeg synes det er flot du prøver at hjælpe hende. Jeg arbejder i vuggestue og det er virkelig meget hårde at vænde børnene af med vugge ved 10 mdr. 

Lige præcis  det er jo egentlig også det jeg har i tænkerne, at hun jo om “ik så længe” starter i vuggestue, og der er altså ingen der vugger hende. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Aj øv. Kram til dig  Jeg kan ikke svare hvor læge det tager, alle børn er jo forskellige. Jeg ville blot "sikre mig" at du ikke følte du burde gøre noget bestemt bare fordi det stod i en bog 

Tak

nej, det er nu mere grundet ryggen og selfølgelig også det faktum, at hun om nogle mdr starter i vuggestue, hvor det formegentlig ikke er nogle der kan vugge hende. Så vil hun jo bare ligge der og græde, min lille mus 

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Anonym

Nu får jeg nok høvl.. 

Men hvad gør du, når hun græder? 

Vores skulle fx ammes i søvn, og til sidst vågnede hun konstant, fordi hun "tabte" brystet.. Så jeg skulle amme hende 4 gange i timen HVER time hele natten.. Det kunne jeg ikke.. Så vi gjorde det på den hårde måde.. Vi stoppede at amme hende i søvn, men så fik hun en flaske i stedet (havde ikke nok mælk, så hun skulle alligevel have flasken), og så prøvede vi at få hende til at sove uden.. Vi holdt hende på maven, nussede, nynnede osv., og græd hun for meget, så tog vi hende op og trøstede, og så lagde vi hende ned igen.. Hun græd i starten, men efter få dage, så faldt hun i søvn af det..

Men det er vigtigt, at man ikke giver efter, for så trækker man pinen ud for dem.. Så tager det længere tid, og er jo så flere dage, hvor de skal igennem det..

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Nu får jeg nok høvl.. 

Men hvad gør du, når hun græder? 

Vores skulle fx ammes i søvn, og til sidst vågnede hun konstant, fordi hun "tabte" brystet.. Så jeg skulle amme hende 4 gange i timen HVER time hele natten.. Det kunne jeg ikke.. Så vi gjorde det på den hårde måde.. Vi stoppede at amme hende i søvn, men så fik hun en flaske i stedet (havde ikke nok mælk, så hun skulle alligevel have flasken), og så prøvede vi at få hende til at sove uden.. Vi holdt hende på maven, nussede, nynnede osv., og græd hun for meget, så tog vi hende op og trøstede, og så lagde vi hende ned igen.. Hun græd i starten, men efter få dage, så faldt hun i søvn af det..

Men det er vigtigt, at man ikke giver efter, for så trækker man pinen ud for dem.. Så tager det længere tid, og er jo så flere dage, hvor de skal igennem det..

Ærlig snak, så vugger jeg hende når hun græder. Jeg aner ikke hvad jeg ellers skal  føler mig så magtesløs. Hun græder og græder og giver IKKE op, hun er enormt stædig. Og den måde hun græder er ikke bare hulk, det er skrig 

og og og, hvis jeg gør som du, tager hende op og trøster så når jeg ikke engang, at lægge hende inden hun græder igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.