Hvad gjort jeg galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2019

TLO

Du skal ikke piske smørret først, men det er vigtigt, at det er blødt/har stue temperatur ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
TLO skriver:

Du skal ikke piske smørret først, men det er vigtigt, at det er blødt/har stue temperatur ��

Det gør jeg altid og det bliver så lækkert og luftigt hver gang 

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

https://www.alt.dk/mad/opskrift/chokoladekage-med-hvid-chokoladefrosting

Her er en ret god beskrivelse, af hvordan man laver chokoladesmørcreme. 

Måske har chokoladen været for varm, måske har smørret været for koldt, men du har i hvert fald pisket det alt for længe. 

Udover det så plejer jeg altid, at bruge lurpak usaltet smør, når jeg laver smørcreme.. 

Held og lykke næste gang. Vh Stine 

Jeg brugte ægte smør saltet og det var Føtex eget mærke. Og chokoladen var helt kold, men det har stadig ikke med det andet at gøre. Da der står at jeg først skal piske smør og flormelis sammen til det bliver hvid og luftigt. Så der chokoladen ikke kommet i på det tidspunkt.

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Måske har chokoladen været for varm, måske har smørret været for koldt, men du har i hvert fald pisket det alt for længe. 

Udover det så plejer jeg altid, at bruge lurpak usaltet smør, når jeg laver smørcreme.. 

Det er præcis den jeg bruge som du lige har linket til

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Okay det prøver jeg så

Anmeld Citér

19. oktober 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Og det er at tag smør ud fra køleskabet og lad det stå i 1 Time. Er det vigtigt at putte flormelis i lidt af gangen eller er det ligemeget?

Anmeld Citér

19. oktober 2019

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du kan sagtens bare smide smør og flormelis i den skål med det samme og så piske. Bliver det ikke rigtigt ved få minutters piskning kan det skyldes at massen bliver for varm. Så kan du smide den på køl 10 minutter og så prøve igen. Når smørret piskes varmes det op af friktionen, så hvis du pisker for længe bliver smørret for varmt og smelter. Så vil den skille eller blive mere som glasur. Lidt tid på køl får smørret til at sætte sig lidt så du kan prøve at piske det op igen. Håber det lykkes for dig næste gang

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Du kan sagtens bare smide smør og flormelis i den skål med det samme og så piske. Bliver det ikke rigtigt ved få minutters piskning kan det skyldes at massen bliver for varm. Så kan du smide den på køl 10 minutter og så prøve igen. Når smørret piskes varmes det op af friktionen, så hvis du pisker for længe bliver smørret for varmt og smelter. Så vil den skille eller blive mere som glasur. Lidt tid på køl får smørret til at sætte sig lidt så du kan prøve at piske det op igen. Håber det lykkes for dig næste gang

Kun få minutter? Skal det nomalt ikke piskes i mindst 10 min?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.