Meget træt 3-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2019

Anonym trådstarter

Vi har en datter på 3,3. Hun nægter at sove middagslur i børnehaven, men virker også altid frisk, når jeg henter hende om eftermiddagen.

Men vi oplever hver dag, at hun falder i søvn på sofaen ved 16.30-tiden. Jeg prøver flere gange at vække hende, men ofte må jeg give op. 
Hun sover så til omkring kl. 7 næste morgen.

er det ‘normalt’?

Gør jeres 3-årige også det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2019

Soonmom

Så længe hun sover helt til kl 7, ser jeg ikke problemet

Men ja det er helt normalt når de stopper med lur, evt hold hende lidt i gang om eftermiddagen, så hun ikke får mulighed for at ligge sig til at sove og så tidlig aftensmad og putning lige efter 

Anmeld Citér

4. oktober 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

Vi har en datter på 3,3. Hun nægter at sove middagslur i børnehaven, men virker også altid frisk, når jeg henter hende om eftermiddagen.

Men vi oplever hver dag, at hun falder i søvn på sofaen ved 16.30-tiden. Jeg prøver flere gange at vække hende, men ofte må jeg give op. 

er det ‘normalt’?

Da min ældste startede i børnehaven fik han ikke aftensmad de første to-tre måneder fordi han faldt i søvn på sofaen og jeg ikke kunne vække ham. Vi holdt øje med hans vægt, men han spiste bare mere til frokost, han tabte sig heldigvis ikke af ikke at få aftensmad i den periode. Nu er han 5 år og er uden problemer vågen om aftenen. Det tager kun 10 min for ham at falde i søvn når han ligger i sin seng. 

Anmeld Citér

4. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

er det ‘normalt’?

Altså hvis hun sover til klokken syv, jamen så er det fordi hun er træt. 
Hun er tre år, tænker at hun ikke har skippet luren så længe, så hun er ekstra træt. Hun er aktiv hele dagen, mange indtryk. 

Så hvis hun sover til næste morgen, ville jeg lade hende sove, for så er hun træt og har brug for den søvn. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Anonym

Jeg synes også det lyder meget normalt og det kan risikere at komme igen når hun starter i skole. 

Alle vores 3 børn har været svære at holde vågne sidst på eftermiddagen, da de lige havde stoppet middagsluren. Det er alligevel 2-3 timers søvn, som de har været vant til at få. Og som de jo så egentlig “kompenserer” for ved at falde tidligt i søvn. 

Jeg prøvede også at holde liv i dem, men der skulle jo laves mad og så de chancen, lagde de sig. 

Da især den ældste startede i skole, faldt han i søvn om eftermiddagen og var ikke til at vække. Jeg måtte lade ham tage en times eftermiddagslur. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min pige havde nogle måneder hvor hun faldt i søvn nærmest så snart vi kom ind af døren om eftermiddagen, efter hun ikke fik lur i børnehaven. 

Jeg lod hende sove indtil sengetid, hvor jeg gav hende nattøj på. Det vågnede hun som regel af, og så fik hun en rugbrød, fik børstet tænder og så ind i seng. Så sov hun til næste morgen. 

Og pludselig kunne hun igen holde sig vågen til aftensmaden, og vi fandt tilbage i den normale rytme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.