Ideer til julekalender

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
10 svar
13 synes godt om
4. oktober 2019

Lililili

Mangler ideer til julekalendre, der ikke koster en bondegård, og ikke er små stykker billig kina legetøj eller slik.

Kunne godt tænke mig, at der var en lille gave til hver dag. Advents pakkerne kan så være en lidt større ting. Det er mest dem i hverdagen jeg mangler inspiration til. 

Bring it on, er der nogen der har fundet på en genial løsninger? 

Det er til 2 drenge på 4 og 5 år  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mine to drenge har hver en julesok. Der kan være en slik fx en lille chokoladejulemand, skum, pebernødder, en klementin eller måske et par skove sokker. Om søndagen er der så en lidt større ting . Mine unger synes det er fedt og glæder sig til at kigge i sokken og bliver glade uanset on det er en klementin eller fx sokker pakket ind. De er 6,5 og snart 10 år. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej. 

Vi har før gjort sådan, at nogle af dagene var der et lille brev, hvor der fx stod ‘i dag skal vi bage pebernødder’ eller noget andet julet, som man faktisk nok ville have gjort alligevel. Jeg synes det er svært at finde på 24 små ting, hvis det ikke skal være slik, og det bliver noget værre skrammel, som vi har så rigeligt af. Så jeg synes at oplevelser eller små opgaver godt kan være en del af kalenderen. 

Hvis det nu er en nisse der kommer med gaven, så kan det jo også være, at den driller nogle dage og har gaver med andre dage. 

Og adventsgaver kan jo fx være en tur i bio eller noget andet lidt større.

god fornøjelse.

Anmeld Citér

5. oktober 2019

Hønepigen

Jeg har nogle gange købt større ting en æske med figurer eller noget playmobile eller noget og så fordelt på nogle dage. Så det ikke var Helle pakken på en dag men fordelt. 

Jeg synes det er for dyrt generelt og gik dog væk fra det.

Anmeld Citér

5. oktober 2019

321

Profilbillede for 321
Lililili skriver:

Mangler ideer til julekalendre, der ikke koster en bondegård, og ikke er små stykker billig kina legetøj eller slik.

Kunne godt tænke mig, at der var en lille gave til hver dag. Advents pakkerne kan så være en lidt større ting. Det er mest dem i hverdagen jeg mangler inspiration til. 

Bring it on, er der nogen der har fundet på en genial løsninger? 

Det er til 2 drenge på 4 og 5 år  

Synes drenge generelt er svære at finde noget til. Men fredags slikket kommer i som gave om fredagen. Så er der da de fire gaver mindre 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores nisse driller nogen gange, så det netop ik er "billig ravelse" de får. Feks pakker madpakken ind og farver ægget i madpakken i forskellige farver (knus skralden og vend det i forskellige spisevenlige farver) når man så piller ægget, har det flotte mønstre.

Akryl maling, pensler, lærende, farvede pap, nye tusser, viskelæder, julestrømper, en juletrøje, ting til bagning, et brev med en lille opgave, hvorefter der en hyggelig belønning, pebernødder, klemmentiner, hårting til den mindste på 7 år, et extra stykke chokolade osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. oktober 2019

Nea85

Vores piger, især den ældste på 8, er rigtig glade for Lego Friends.

Til pakkekalenderen har vi de sidste par år købt en æske Lego og delt den op i et vist antal pakker. Så har de fået printede sider af vejledningen og de klodser, som passede til. Det har været sjovt og spændende for dem at åbne og bygge lidt efter lidt, især når de ikke har vidst hvad det skulle blive til.

Jeg synes også det er svært at finde på noget brugbart, men her har det hjulpet at vi har delt det lidt op, så min mor køber ca. halvdelen af gaverne. Hun finder som regel på ting, som jeg ikke selv havde tænkt på.

Anmeld Citér

17. oktober 2019

Lililili

Nea85 skriver:

Vores piger, især den ældste på 8, er rigtig glade for Lego Friends.

Til pakkekalenderen har vi de sidste par år købt en æske Lego og delt den op i et vist antal pakker. Så har de fået printede sider af vejledningen og de klodser, som passede til. Det har været sjovt og spændende for dem at åbne og bygge lidt efter lidt, især når de ikke har vidst hvad det skulle blive til.

Jeg synes også det er svært at finde på noget brugbart, men her har det hjulpet at vi har delt det lidt op, så min mor køber ca. halvdelen af gaverne. Hun finder som regel på ting, som jeg ikke selv havde tænkt på.

Det gør min mor også og jeg elsker det. Tit ting der koster mere end jeg selv vil give men også ting hvor jeg har tænk ‘ hvad skal vi med det’ og så har børnene elsket det 

Anmeld Citér

17. oktober 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har valgt at bruge en god del af julegave budgettet på kalendergaver, de får alligevel så meget den dag.

ellers så udnytter jeg chancer for at få fyldt op af de ting som pigerne bruger op som farver, modeller voks, perler og papir.

køber store sæt som deles i mange mindre gaver, især når der er 30% på alt i f.eks Bilka eller Br.

de kan også få fine strømper, underbukser eller tøj med yndlingsfiguren på.

Anmeld Citér

17. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Huer, vanter, sokker og lignende med motiv de er glade for. 

Lærred, pensler, modellervoks, perleplader med julemotiv. 

LEGO pakke som åbnes og deles ud over flere dage. 

Ellers har jeg været i genbrugsbutikker og kiggede i dba efter gode men billige ting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.