Er det over grænsen? (Børns seksualitet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2019

Anonym trådstarter

Min barn kommer hjem fra børnehave idag of fortæller at en anden dreng, som er 1 år ældre end ham, havde sagt at han skulle slikke på hans tissemand da han havde tisset. 

Min søn havde sagt nej- gudskelov. 

Men jeg blev ret rystet da han fortalte det! Jeg ved godt børn udforsker, men er det her ikke lige over grænsen? Vi talte selvfølgelig om det herhjemme og at det var flot han havde sagt fra. Men bør man tage den med pædagogerne også? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2019

Anonym

Ja! Det ville jeg i hvert fald gøre. 

Børn er udforskende men at slikke på hinandens kønsdele er over grænsen og det skal den anden dreng have af vide. 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym

Jeg ville lige nævne det for pædagogerne, men ikke gøre mere ud af det. 

Min datter (på 2,5 år på det tidspunkt) kom hjem og fortalte at en dreng på knap et år ældre, hvad trukket hendes bukser ned og kysset hende på tissekonen. Jeg sagde det til pædagogerne og de lovede at de lige ville holde øje med dem om det var noget der fortsatte. 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Soonmom

Det ville jeg helt klart sige, for det synes jeg ikke er en normal adfærd, så det er da noget pædagogerne skal være obs på 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym

Fortælle det til børnehave. Og snakke med din dreng om at men SKAL  hold op. Hvis nogle siger Stop og hvis han siger og de ikke hører ham. Skal han over og finde en voksen 

Anmeld Citér

3. oktober 2019

Anonym

Min kollegas søn kyssede en anden drengs tissemand en gang. Jeg tænker det er en del af udviklingen. Men mener helt sikkert også at det skal tages op med pædagogerne. 

Anmeld Citér

4. oktober 2019

esioul

Anonym skriver:

Min barn kommer hjem fra børnehave idag of fortæller at en anden dreng, som er 1 år ældre end ham, havde sagt at han skulle slikke på hans tissemand da han havde tisset. 

Min søn havde sagt nej- gudskelov. 

Men jeg blev ret rystet da han fortalte det! Jeg ved godt børn udforsker, men er det her ikke lige over grænsen? Vi talte selvfølgelig om det herhjemme og at det var flot han havde sagt fra. Men bør man tage den med pædagogerne også? 

Du skal helt klart tage den med pædagogerne. At pille og røre ved hinanden er alm, når børn undersøger hinanden. Men når det kommer til det du beskriver, så skal der en øget opmærksomhed omkring det. 

Anmeld Citér

5. oktober 2019

SK85

esioul skriver:

Du skal helt klart tage den med pædagogerne. At pille og røre ved hinanden er alm, når børn undersøger hinanden. Men når det kommer til det du beskriver, så skal der en øget opmærksomhed omkring det. 

Helt enig. Jeg ville også fortælle det, ikke mindst så de kan have en øget opmærksom på den dreng der bad om det, for det kan (kan, behøver ikke) desværre godt tyde på at noget ikke er som det skal være der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.