Til jer hvis baby/børn vågner tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2019

Anonym

Hjemme hos os er det nat indtil kl. 6. Så selvom man vågner, er der hverken snak, hygge, lys, leg eller mad. De bliver tilbudt en tår vand, og “genputtet”

Jeg har kun oplevet ganske korte perioder (under nogle ugers varighed) hvor mine børn (nu 1 og 3) er vågnet før 5.45. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

søger lidt erfaring med jer hvis barn har/eller står op meget tidligt, omkring kl 5? 

Er løbet bare kørt nu, altså vil det altid være sådan eller ændre det sig? 

Min er 5.5 mdr. 

Jeg har tre børn. Den første vågnede kl 5 fra han var ca 5-6 måneder frem til han startede i børnehave. 

Den anden vågnede kl 5 fra han var ca 6 måneder og frem til han blev 5. 

Den yngste startede også omkring 6 måneder, men han svinger mere og har dage hvor han kan sive til kl 6/6.30. Men oftest kl 5. Han er nu knap 2 år. 

Vi har prøvet alt uden virkning. Så vi har valgt at acceptere og så er den første time ikke andet end ligge i sofaen og se tegnefilm.

det kan du selvfølgelig ikke med din lille endnu, men så har vi givet morgenlur kl 7 eller 8. Alt efter hvor træt barnet er. 

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Nanana

Jeg tror også man må finde en måde at leve med det på. Min datter gjorde det også, og er først lige begyndt nu, i en alder af 7, at stå op omkring 6.30 tiden når hun "sover længe" i weekenden. Det fede er jo at hun altid er frisk om morgen, hun er ikke svær at få ud af fjerene og gjort klar til skole. Nu er hun også så gammel at hvis vi gerne vil.sove længe så tager hun bare dynen med ind på soven og ser tegnefilm  �� Men jeg havde da en ret lang periode hvor jeg glædede mig til hun med teenager  Nu nyder jeg bare selv at stå tidligt op. Måske du skal se positivt på det, og få lidt ting fra hånden så du kan slappe lidt af op ad formiddagen..

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tja måske måske ikke. 

Nogle børn er bare sådan nogle små a mennesker, andre elsker at sove længe. 
Nogle børn har perioder hvor de står tidligere op/senere op. 

Herhjemme har vi altid haft en regel der hedder at før 6 er nat, så vågner vores børn før 6 står vi ikke op, så forsøger vi at få dem til at sove igen eller de må ligge i sengen indtil vi står op omkring kl 06. Det fungerer herhjemme at de ligesom er blevet trænet til det agtigt  og vi har sjældent børn der vågner før 06. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.