D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Min pige har altid været sådan der vågner kl 5. Det er først her fornyligt (hun er 5 år) at hun er begyndt at sove lidt længere. Det er dog hovedsageligt fordi middagsluren er 100% droppet nu, så hun er lidt ekstra træt. - Hun kommer også endnu tidligere i seng fordi hun er så træt.
Det er møg hårdt med sådan et barn der vågner tidligt uanset hvad, men her har det hjulpet at acceptere det, og så indrette hverdagen efter det. Vi spiser pt kl 16:30, og så ligger hun i sengen senest kl 17:30 (tit sover hun allerede der).
Jeg går i seng senest kl 22 (og så er jeg gået sent i seng), så jeg kan holde ud at hun vågner tidligt, og kræver at jeg er ved bevisthed 
Og det bliver nemmere jo ældre hun bliver!
Da min datter var stor nok til at jeg kunne tænde tv'et og stille morgenmad frem til hende føltes det som en kæmpe lettelse! - For så kunne jeg ligge og blunde lidt ekstra når først hun var beskæftiget!
Og nu er det endnu lettere, for hun kan SELV lave morgenmad og tænde tv'et mens jeg lige ligger lidt længere i sengen.
Så mit bedste er råd er accept og fat mod. - Også selvom det måske ikke går over, så bliver det nemmere alligevel.
Anmeld
Citér