Til jer hvis baby/børn vågner tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.992 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2019

Anonym trådstarter

søger lidt erfaring med jer hvis barn har/eller står op meget tidligt, omkring kl 5? 

Er løbet bare kørt nu, altså vil det altid være sådan eller ændre det sig? 

Min er 5.5 mdr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2019

A38

Min pige stod op mellem 4 og 5 hver dag mellem 4 og 6 måneder, det er et år siden og hold nu op det var hårdt.

Men det er faser! Efter 6 måneder sov hun til kl 6, så var der en periode hvor hun vågnede hver time men sov til klokken 8, og nu er hun 15 måneder og sover igennem hele natten og står op 6.30.

Så nej! Løbet er ikke kørt. Det kan ændre sig hele tiden. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Min pige stod op mellem 4 og 5 hver dag mellem 4 og 6 måneder, det er et år siden og hold nu op det var hårdt.

Men det er faser! Efter 6 måneder sov hun til kl 6, så var der en periode hvor hun vågnede hver time men sov til klokken 8, og nu er hun 15 måneder og sover igennem hele natten og står op 6.30.

Så nej! Løbet er ikke kørt. Det kan ændre sig hele tiden. 

Åh gudskelov!  

Hun har gjort det sådan ret længe nu, jeg vil sige fra hun var omkring 3 mdr. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

søger lidt erfaring med jer hvis barn har/eller står op meget tidligt, omkring kl 5? 

Min er 5.5 mdr. 

Min ældste stod op kl. 5 indtil han startede i børnehave. Det var først der han kunne sove længere. Så kom den næste i rækken som står op også kl 5. Men vores dag i hverdagen starter også kl. 5, så muligvis er det en tilvænningsting vores børn har gjort sig. Meget sjældent sover de til kl. 7 i weekenden. ( den store bliver vækket 5.45 i hverdagen og for det meste er den lille allerede vågen der)

Jeg elsker når jeg når at vågne før ungerne og kan sidde stille i stuen med en kop te. Det er helt vidunderligt. 

Anmeld Citér

30. september 2019

kamikaze

Vores kan nu sove til kl 6 de fleste dage og har kunnet det siden hun var 2 (hun er nesten 5). Det kræver mørklægningsgardiner og samsoving, og er totally worth it.

Anmeld Citér

1. oktober 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Min er 5.5 mdr. 

For os har det ændret sig enormt meget gennem hendes liv. 

På et tidspunkt sov hun til kl 7, så var den pludselig 4.30. Og så kl 6. 

I et par år har hun så sovet til et sted mellem 7-8. Nu er hun 5

Anmeld Citér

1. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min pige har altid været sådan der vågner kl 5. Det er først her fornyligt (hun er 5 år) at hun er begyndt at sove lidt længere. Det er dog hovedsageligt fordi middagsluren er 100% droppet nu, så hun er lidt ekstra træt. - Hun kommer også endnu tidligere i seng fordi hun er så træt.

Det er møg hårdt med sådan et barn der vågner tidligt uanset hvad, men her har det hjulpet at acceptere det, og så indrette hverdagen efter det. Vi spiser pt kl 16:30, og så ligger hun i sengen senest kl 17:30 (tit sover hun allerede der).
Jeg går i seng senest kl 22 (og så er jeg gået sent i seng), så jeg kan holde ud at hun vågner tidligt, og kræver at jeg er ved bevisthed

Og det bliver nemmere jo ældre hun bliver!
Da min datter var stor nok til at jeg kunne tænde tv'et og stille morgenmad frem til hende føltes det som en kæmpe lettelse! - For så kunne jeg ligge og blunde lidt ekstra når først hun var beskæftiget!
Og nu er det endnu lettere, for hun kan SELV lave morgenmad og tænde tv'et mens jeg lige ligger lidt længere i sengen. 

Så mit bedste er råd er accept og fat mod. - Også selvom det måske ikke går over, så bliver det nemmere alligevel.

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Min (nu 3årige) har vågnet alt fra kl 5 til kl 9. Det kørte gerne i "cyklus" så f.eks. vågnede hun i 3-6 mdr kl 6, så skiftede det til kl 8, pludselig havde hun 5 mdr kl 5, og fra den ene dag til den anden skiftede det til kl 7. Så habde hun en god periode sidste vinter (da vi også havde et spædbarn i huset) hvor hun sov til kl 9 (og mor her, der først kom i seng kl 1 ca var RET glad for ikke at skulle op kl 5 igen)

Så intet løb er kørt 

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Rikkelinde

Min erfaring fra mine børn er, at der ikke er så meget at gøre ved det. Jeg tror det bedste man kan gøre er at gå tidligt i seng selv, så man er nogenlunde udhvilet når de står op, acceptere at sådan er rytmen,  og forsøge at gøre det til en hyggelig morgenstund selvom den Starter meget tidligt. Mine børn har begge haft en lang periode hvor de stod op ml 4.30 og 5.30, og det gik langsomt over igen. Min søn på 5 vågner stadig de fleste dage kl 6. 

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Stivdie

Anonym skriver:

Min er 5.5 mdr. 

Begge mine har vågnet tidligt - typisk mellem 5 og halv 6. Den lille er knap 2 år og gør det stadig. Den store på knap 6 kan efterhånden godt trække den til 6.30-7. Det har hun vil kunnet i små 2 år. 

Vi har simpelthen indrettet vores hverdag efter det, så jeg går i seng senest kl 21, møder tidligt på arbejde og vi spiser aftensmad kl 16.30-17.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.