IUI-H forløb: Afvist pga. manglende ressourcer OUH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2019

esioul

SophiaB skriver:

Okay. Så jeg har ikke noget at pive over 

Kun et par gange på 8 år? Var bare helt bange for om de gjorde det mange gange i træk. 

Lykkedes det for jer?

Jeg har også holdt mange lange pauser undervejs, for at passe på mig selv. Det er et enormt psykisk pres, når det ikke lige lykkedes de første par forsøg. 

Jeg er gravid nu og halvvejs..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Okay. Så I kom slet ikke til på OUH? Hvilken privatklinik brugte I? Og hvor mange forsøg, hvis jeg må spørge 

Nej vi kom ikke på ouh 

Vi tog pakken med 3 forsøg med et forsøg i hvor hvis der aflyses oplægning af æg så havde man 4 forsøg

1 forsøg blev ikke så godt 3 æg ud men de var ikke klar til befrugtning 

2 gang 5 æg ud men de stoppede med at udvikle sig på 3 dagen 

3 gang samme historie som 2 

4 gang begyndte jeg til akupunktur af egen vilje, sagde ikke noget til dem, fortsatte til jeg var i uge 12 da jeg blev gravid  12 æg ud 1 blev så til den lille dreng jeg har i maven 29+0 

Grunden til de andre forsøg med ikke så mange æg var fordi jeg har pcos og laver rigtig mange æg viden fra tidligere forhold hvor jeg var på ouh 24 æg ud der,.... Så han var forsigtig 

Altså tidligere kæreste forhold hvor vi nåede at komme ud på ouh... 

Anmeld Citér

2. oktober 2019

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
SophiaB skriver:

Kan man godt køre forløb “begge” steder? Så hvis vi bliver afvist ved OUH næste gang, så kan vi blive behandlet privat? Ved du om det fungerer på samme måde med at man bestiller tid - og selvfølgelig bare kan lade være, hvis OUH tager en ind? 

Ja, man kan godt køre parallelt med det offentlige, for i det private kommer du altid til - så når de afviser dig i det offentlige så tilmelder du dig bare i det private. 

Jeg er lige startet hos Odense IVF og skal scannes i morgen, de skriver faktisk flg. på deres hjemmeside;

Vi har flere par som går til behandling i det offentlige og som starter her på grund af ventetid, risiko for afvisninger mm. Man kan så kombinere behandlingerne her og i det offentlige, som man ønsker. Hvis man har tegnet en kontrakt på 3 IVF-behandlinger her og bliver gravid under behandling i det offentlige, vil man blive løst af kontrakten og betaler så kun for gennemgået behandling jvf prislisten. Se dette link:  https://www.odense-ivf.dk/spoergsmaal-og-svar/faq

Hvad var det for en anden IVF klinik i Odense du havde kigget på? (kender nemlig ikke andre end Odense-IVF.. så sorry hvis jeg spørger dumt)

Anmeld Citér

2. oktober 2019

SophiaB

Mette Larsen skriver:

Ja, man kan godt køre parallelt med det offentlige, for i det private kommer du altid til - så når de afviser dig i det offentlige så tilmelder du dig bare i det private. 

Jeg er lige startet hos Odense IVF og skal scannes i morgen, de skriver faktisk flg. på deres hjemmeside;

Vi har flere par som går til behandling i det offentlige og som starter her på grund af ventetid, risiko for afvisninger mm. Man kan så kombinere behandlingerne her og i det offentlige, som man ønsker. Hvis man har tegnet en kontrakt på 3 IVF-behandlinger her og bliver gravid under behandling i det offentlige, vil man blive løst af kontrakten og betaler så kun for gennemgået behandling jvf prislisten. Se dette link:  https://www.odense-ivf.dk/spoergsmaal-og-svar/faq

Hvad var det for en anden IVF klinik i Odense du havde kigget på? (kender nemlig ikke andre end Odense-IVF.. så sorry hvis jeg spørger dumt)

Okay. Det vil jeg da bestemt overveje. Har læst, at OUH må afvise 3 gange. Så hvis vi bliver afvist næste gang, så kontakter vi en privatklinik tror jeg. 

Skal man igennem alle blodprøver og undersøgelser igen eller bruger de blot resultaterne fra lægen? 

Det er IVF syd:  https://www.ivf-syd.dk/

De har en afdeling på Gråbrødre Plads i Odense  Der er prisliste på deres hjemmeside, så det var egentlig derfor jeg faldt for dem. Det virkede gennemskueligt. Men de lyder gode på Odense IVF, så dem tror jeg, at vi prøver at ringe til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.