IUI-H forløb: Afvist pga. manglende ressourcer OUH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2019

SophiaB

Min kæreste og jeg var i midten af august til samtale på fertilitetsklinikken på OUH. Vi har prøvet at få børn i 16 måneder.
Vi blev heldigvis tilbudt IUI-H behandling, men var nødt til at vente halvanden måned med at bestille tid fordi min MFR-vaccine af en eller anden årsag ikke var gyldig. Nu nåede vi endelig hertil hvor jeg fik menstruation og vi kunne bestille tid. 

Jeg havde forberedt mig selv mentalt på at skulle starte på medicinen og både min kæreste og jeg var spændte og glade. Men så kom dagen hvor jeg kunne bestille tid (i fredags) og så fik vi en afvisning pga. manglende ressourcer ��

Jeg blev så ked af det og græd det meste af fredagen efter arbejde. 

Hvor mange af jer der har været i behandling er blevet afvist af samme grund? Og hvor mange gange har I oplevet at blive afvist? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2019

esioul

SophiaB skriver:

Min kæreste og jeg var i midten af august til samtale på fertilitetsklinikken på OUH. Vi har prøvet at få børn i 16 måneder.
Vi blev heldigvis tilbudt IUI-H behandling, men var nødt til at vente halvanden måned med at bestille tid fordi min MFR-vaccine af en eller anden årsag ikke var gyldig. Nu nåede vi endelig hertil hvor jeg fik menstruation og vi kunne bestille tid. 

Jeg havde forberedt mig selv mentalt på at skulle starte på medicinen og både min kæreste og jeg var spændte og glade. Men så kom dagen hvor jeg kunne bestille tid (i fredags) og så fik vi en afvisning pga. manglende ressourcer ��

Hvor mange af jer der har været i behandling er blevet afvist af samme grund? Og hvor mange gange har I oplevet at blive afvist? ��

Vi prøvede i 8år og er blevet afvist et par gange. Det er meget almindeligt. De kan jo ikke tage flere ind, end de kan behandle. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
SophiaB skriver:

Jeg blev afvist 3 gange og så tog vi til privat og blev så gravid her 

Anmeld Citér

30. september 2019

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
Stinna Gundlund skriver:

Stinna hvilken privat klinik blev du gravid gennem? Vi er nemlig også trætte af ventetiden og har også besluttet at køre parallelt med det private.

Trådstarter: Jeg venter godt nok på IVF, men er blevet afvist 2 gange i træk.. det er så øv når man gerne vil igang

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym

Jeg har ikke prøvet det offentlige, da vi har haft flere bekendte der har bøvlet som jer. Derfor har vi kun været i det private. 

Jeg kan klart anbefale Odense IVF, jeg synes de er virkelige søde, dygtige og kompetente. 

Min veninde var fx i det offentlige, hvor de, selvom sædkvaliteten var lav, valgte at forsøge først med inseminering(i alt 9 gange), for så at forsøge med IVF(2 gange) og slutte af med et ICSI forsøg som så blev til deres baby. Dette var en mega lang proces.

I vores tilfælde på privatklinikken sagde lægen, at med min mands sædkvalitet, vil den bedste chance for at opnå graviditet, være ICSI-behandling og han ville derfor ikke råde os til andet. Vi startede op i januar og jeg startede hormonbehandling i februar, så ingen ventetid. 

Jeg blev gravid i første ICSI-behandling, efter 2,5 års forsøg på lagenerne.

Anmeld Citér

30. september 2019

SophiaB

esioul skriver:

Vi prøvede i 8år og er blevet afvist et par gange. Det er meget almindeligt. De kan jo ikke tage flere ind, end de kan behandle. 

Okay. Så jeg har ikke noget at pive over 

Kun et par gange på 8 år? Var bare helt bange for om de gjorde det mange gange i træk. 

Lykkedes det for jer?

Anmeld Citér

30. september 2019

SophiaB

Stinna Gundlund skriver:

Okay. Så I kom slet ikke til på OUH? Hvilken privatklinik brugte I? Og hvor mange forsøg, hvis jeg må spørge 

Anmeld Citér

30. september 2019

SophiaB

Mette Larsen skriver:

Stinna hvilken privat klinik blev du gravid gennem? Vi er nemlig også trætte af ventetiden og har også besluttet at køre parallelt med det private.

Trådstarter: Jeg venter godt nok på IVF, men er blevet afvist 2 gange i træk.. det er så øv når man gerne vil igang

Kan man godt køre forløb “begge” steder? Så hvis vi bliver afvist ved OUH næste gang, så kan vi blive behandlet privat? Ved du om det fungerer på samme måde med at man bestiller tid - og selvfølgelig bare kan lade være, hvis OUH tager en ind? 

Anmeld Citér

30. september 2019

SophiaB

Anonym skriver:

Jeg har ikke prøvet det offentlige, da vi har haft flere bekendte der har bøvlet som jer. Derfor har vi kun været i det private. 

Jeg kan klart anbefale Odense IVF, jeg synes de er virkelige søde, dygtige og kompetente. 

Min veninde var fx i det offentlige, hvor de, selvom sædkvaliteten var lav, valgte at forsøge først med inseminering(i alt 9 gange), for så at forsøge med IVF(2 gange) og slutte af med et ICSI forsøg som så blev til deres baby. Dette var en mega lang proces.

I vores tilfælde på privatklinikken sagde lægen, at med min mands sædkvalitet, vil den bedste chance for at opnå graviditet, være ICSI-behandling og han ville derfor ikke råde os til andet. Vi startede op i januar og jeg startede hormonbehandling i februar, så ingen ventetid. 

Jeg blev gravid i første ICSI-behandling, efter 2,5 års forsøg på lagenerne.

Okay. Stort tillykke med graviditeten

Jeg har også kigget lidt på privatklinik i fredags fordi jeg bare gerne vil igang. Men ligemeget hvad er det nu nødt til at vente til næste måned 

Jeg kiggede dog på en anden klinik i Odense. Men jeg vil da klart kigge på den I har prøvet. Det lyder som et godt sted. Vores fordel er, at der ikke skulle være noget “galt” med nogle af os. Så vi håber jo selvfølgelig at chancerne er gode, når vi vel at mærke får en tid  Men ja måske kan man køre parallelt forsøg både offentligt og privat, så hvis vi bliver afvist af OUH igen, så kan vi tage 1. forsøg på privatklinik 

Anmeld Citér

30. september 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Mette Larsen skriver:

Odense ivf klinik virkelig søde og gode og dygtige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.