Dreng på 7 driver mig til vanvid nogle gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2019

Panther

Profilbillede for Panther
FraMalling skriver:

Du er så ikke den eneste med erfaring OG faglig viden. Måske tænker du ordet grænsesøgende som noget andet end jeg gør. Uanset er det ikke gavnligt for trådstarter, at vi kører id af en tangent her. Jeg kan fint leve med, at du finder mit syn på det sørgeligt. God weekend til dig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2019

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg har en 6 årig som virkelig også kan være strid. Han kan også råbe og kyle med legetøjet hvis tingene går ham imod. Det der virker her, er at gøre nærmest det modsatte af hvad han gør. Dvs at jeg er rolig og har et roligt men bestemt stemmeleje. Jeg hæver ikke stemmen, råber ikke og tager ikke fat. Hans til tider voldsomme reaktion bunder jo manglende affektregulering og hvis han skal spejle en passende affektregulering i mig, så nytter det jo ikke noget at jeg også råber når jeg bliver vred. 

Jeg tænker du ved i hvilke situationer han reagerer. Så er det bare med at forberede dig selv og din måde at håndtere det på.

Anmeld Citér

27. september 2019

Anonym

Jeg får helt ondt i maven af dit indlæg 

Alle forældre kender til at blive provokeret/irriteret på sine børn. Men det er de voksnes ansvar at bevare overblikket, og sørge for at der ikke er noget der løber af sporet. Vi kan alle komme til at blive sure når bægeret er fyldt. Men at tage fat i sit barn på den måde og smide det ind på værelset, er en overreaktion, og et tegn på at du ikke kan styre situationen, eller rumme dit barns følelser.Det er dit ansvar at hjælpe dit barn af med de frustrationer han bærer rundt på, ikke gøre dem værre. 

Han er om nogen nok endnu mere ked af situationen end du der. Og hvis han kunne lave om på det, og undgå de situationer hvor du bliver så voldsom, så er jeg sikker på han ville gøre det. Men det kan han ikke fordi han er et barn. Og det er 100% dit ansvar at få styr på det og ikke hans. Jeg forestiller mig at han må føle sig utryg og misforstået. 

Jeg tror du skal se rigtig meget ind ad, læse nogle bøger om emnet eller søg en familierådgiver. Måske din søn har nogle særlige udfordringer, men det er ikke hans skyld, det er forældreansvar at sørge for at deres børn trives, om man så har brug for hjælp til det eller ej. 

Jeg håber i finder en løsning, inden det løber helt af sporet.. 

De bedste hilsner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.