Hvad ville i have gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
JD skriver:

Hej skønne kvinder 

Jeg er den heldige mor til en tumling på 9 måneder. Hun har aldrig brugt sut, og vi har opgivet at få hende til det. 

Hun ammer 5-10 gange om natten i løbet af de 8 timer, hvor jeg er gået i seng (hvilket er omkring 21, fordi hun vågner hele tiden) sådan har det mere eller mindre været lige fra start. 

Hun er en glad pige, hun har ikke ondt eller noget i den dur. Hun sover godt i løbet af dagen, og har en fast rytme. Hun er også godt med i sin udvikling på alle punkter. 

Jeg er startet på arbejde, far er på barsel. 

Jeg har prøvet at give vand fra flaske om natten, men uden held. Hun afviser flasken, og græder til hun får brystet.

Jeg føler mig ikke meget træt i løbet af dagen, men helt frisk er jeg nu heller ikke. 

Jeg synes det er svært at vurdere, hvad der skal og ikke skal gøres. Jeg er kæmpe fortaler for at amning er mere end bare mad, men samtidig skal det jo give mening i det større billede. 

Ud over natteroderiget er hun en drøm.  hvad ville i have gjort? 

Min yngste gjorde det samme. Jeg holdt ud til han var 11mdr. Så kunne jeg simpelthen ikke mere. Det hjalp ikke med flaske, afvisning, kram etc. Når vi var i samme seng blev han helt desperat. Så vi gav ham en kold tyrker hvor far lå med ham i en uge. Han græd en del og sov uroligt de første tre dage, derefter var han bedre. Efter en uge kunne vi samsove igen og han havde glemt brystet. Det var ikke sjovt, men virksomt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.