Hej, min dreng er lige startet i BH udenfor DK. Vi har også haft ham i vuggestue (også udenfor DK). her her jeg syntes at normering var ok, og pædagogerne havde tid.
Nu er han så startet i BH. Her starter børnene samtidig. Alderen for start er mellem 3 og 3+10 mrd. Han er i en homogen stue.
Men altså der er 24 børn (en del på deltid). Og til dem er der 2 pædagoger og en medhjælper
Det skal siges at vi har lange ferier, og relativt korte åbningstider, så pædagogerne er på "effektivt" på arbejde i alle dage hvor institutionen har åbent (selv om det er mit indtryk at der efter lur kun er to, men der er også færre børn, da en del går fra inden).
Jeg syntes det er er utroligt lidt. Derfor, mit spørgsmål: hvad er ca. normering i DK, for børnehave børn (jeg er klar over det varierer. men altså cirka). Og her spørger jeg om effektivt, altså hvor mange pædagoger, og medhjælpere er der effektivt på arbejde til en stue med 24 børn. Jeg har fundet data for den formelle, men det er jo ikke nødvendigvis hvad der er i stuen.
Mange tak!
Anmeld
Citér