Normering: pædagoger (og medhjælpere) til BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2019

Astrid&alex

Hej, min dreng er lige startet i BH udenfor DK. Vi har også haft ham i vuggestue (også udenfor DK). her her jeg syntes at normering var ok, og pædagogerne havde tid. 

Nu er han så startet i BH. Her starter børnene samtidig.  Alderen for start er mellem 3 og 3+10 mrd. Han er i en homogen stue.

Men altså der er 24 børn (en del på deltid). Og til dem er der 2 pædagoger og en medhjælper Det skal siges at vi har lange ferier, og relativt korte åbningstider, så pædagogerne er på "effektivt" på arbejde i alle dage hvor institutionen har åbent (selv om det er mit indtryk at der efter lur kun er to, men der er også færre børn, da en del går fra inden).  

Jeg syntes det er er utroligt lidt. Derfor, mit spørgsmål: hvad er ca. normering i DK, for børnehave børn (jeg er klar over det varierer. men altså cirka). Og her spørger jeg om effektivt, altså hvor mange pædagoger, og medhjælpere er der effektivt på arbejde til en stue med 24 børn. Jeg har fundet data for den formelle, men det er jo ikke nødvendigvis hvad der er i stuen.    

Mange tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Missyou

Altså, der er 43 børn i mine børns børnehave. Fra 6-7 er der 1 voksen. Fra 7-9 er de 2. Mellem 9-12 er de typisk 4. Fra 12-14 er de typisk 3. Fra 14-15 er de 2 og fra 15-luk er der kun 1. 

Så jeg synes normeringen lyder god i dit barns børnehave 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym

Astrid&alex skriver:

Hej, min dreng er lige startet i BH udenfor DK. Vi har også haft ham i vuggestue (også udenfor DK). her her jeg syntes at normering var ok, og pædagogerne havde tid. 

Nu er han så startet i BH. Her starter børnene samtidig.  Alderen for start er mellem 3 og 3+10 mrd. Han er i en homogen stue.

Men altså der er 24 børn (en del på deltid). Og til dem er der 2 pædagoger og en medhjælper Det skal siges at vi har lange ferier, og relativt korte åbningstider, så pædagogerne er på "effektivt" på arbejde i alle dage hvor institutionen har åbent (selv om det er mit indtryk at der efter lur kun er to, men der er også færre børn, da en del går fra inden).  

Jeg syntes det er er utroligt lidt. Derfor, mit spørgsmål: hvad er ca. normering i DK, for børnehave børn (jeg er klar over det varierer. men altså cirka). Og her spørger jeg om effektivt, altså hvor mange pædagoger, og medhjælpere er der effektivt på arbejde til en stue med 24 børn. Jeg har fundet data for den formelle, men det er jo ikke nødvendigvis hvad der er i stuen.    

Mange tak! 

Her er de fire i primetime til 23 børn. Og færre først på dagen og sidst på dagen. Men tænker det svinger enormt meget fra kommune til kommune. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg tror vi bor i det samme land (hvis i stadig bor der!)  Jeg blev nysgerrig, så kiggede dine tidligere indlæg. Hvis ja, så er normineringerne for børnehaver her ikke fantastiske. Vores datter er stadig i vuggestue. Her er de 2 pædagoger til 12 børn på hendes stue, men vi har hende der kun fra 7.30-13. Hun skal begynde i børnehave til næste sommer, så vi skal snart vælge, men vi har ikke været begejstrede over vores muligheder. Vi overvejer at sende hende i privat (katolsk) børnehave for at nomineringen er lidt bedre... Plus, åbningstiderne er bedre. Men ved det ikke, det er ikke billigt... Vi overvejer faktisk at tage til Danmark for bedre forhold. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astrid&alex

Astoria skriver:

Jeg tror vi bor i det samme land (hvis i stadig bor der!)  Jeg blev nysgerrig, så kiggede dine tidligere indlæg. Hvis ja, så er normineringerne for børnehaver her ikke fantastiske. Vores datter er stadig i vuggestue. Her er de 2 pædagoger til 12 børn på hendes stue, men vi har hende der kun fra 7.30-13. Hun skal begynde i børnehave til næste sommer, så vi skal snart vælge, men vi har ikke været begejstrede over vores muligheder. Vi overvejer at sende hende i privat (katolsk) børnehave for at nomineringen er lidt bedre... Plus, åbningstiderne er bedre. Men ved det ikke, det er ikke billigt... Vi overvejer faktisk at tage til Danmark for bedre forhold. 

Hov, hvor hyggeligt 

Jeg har også overvejet den med en privat model. Men da vi kiggede på vuggestue havde de offentlige en væsentlig bedre normering (vi havde 5 pædagoger + 2 medhjælpere til 26 børn da de var 1 til 2 og en lidt lavere normering for aldersgruppen 2-3).

De private børnehaver jeg har set har ikke bedre normering end de offentlige) men udbyder ligegyldige ting som Engelsk timer tydeligvis målrettet forældre me store ambitioner for deres børn.  

Hvis jeg skulle flytte "hjem" så ville de blive til Bruxelles - for der arbejder jeg og har mit tilhørsforhold . og det er ikke bedre, men værre, og mere skole agtigt. så kan jeg dog bedre lide den italienske tilgang til børnehaver.  

Anmeld Citér

25. september 2019

grinny

På min datters stue er de 18 børn, to pædagoger og nogle dage 2 medhjælpere og ellers “kun” 1 medhjælper.

Så de er 3 voksne det meste af dagen 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astrid&alex

Astoria skriver:

Ps. vedr. omkostninger ved privat BH, jeg ved ikke hvad i har set på, men de 100% private jeg har set har ca. kostet det samme som det vi alligevel betalte i vuggestuen. katolske i vores by er "conventionata", så de koster ikke de store 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astrid&alex

grinny skriver:

På min datters stue er de 18 børn, to pædagoger og nogle dage 2 medhjælpere og ellers “kun” 1 medhjælper.

Så de er 3 voksne det meste af dagen 

tak for svar!

Anmeld Citér

25. september 2019

Astrid&alex

Anonym skriver:

Her er de fire i primetime til 23 børn. Og færre først på dagen og sidst på dagen. Men tænker det svinger enormt meget fra kommune til kommune. 

tak! 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astrid&alex

Missyou skriver:

Altså, der er 43 børn i mine børns børnehave. Fra 6-7 er der 1 voksen. Fra 7-9 er de 2. Mellem 9-12 er de typisk 4. Fra 12-14 er de typisk 3. Fra 14-15 er de 2 og fra 15-luk er der kun 1. 

Så jeg synes normeringen lyder god i dit barns børnehave 

tak for svar! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.