Åh jeg kan mærke en lille panik nede i maven.
Jeg har det seneste år haft 28 sygedage. Jeg er godt klar over, at det er et helt vildt tal. Og det er jo også udtryk for, at jeg ikke har haft det godt - psykisk. For det er primært psykisk fravær..
Mit arbejde er tilrettelagt på en sådan måde, at jeg er rimelig selvstyrende omkring mine aftaler og tid. Og derfor har jeg også langt størstedelen af dagene været fraværende hvor det ikke er gået ud over hverken kollegaer eller mine patienter. Men derfor er det jo i sig selv stadig et skidt fravær.
Jeg ved også godt, at det jo direkte lyser i neon at jeg har brug for hjælp, eller at arbejde på nedsat tid. Men vi har ikke råd til det. Vi har begge Su lån, bil lån, og med familieliv osv har vi ikke råd til at jeg ikke får fuld løn.
Jeg har skrevet om min situation herinde før.. Jeg starter på nyt job her den 1., men inden for samme system så min nye ledelse kan se mit fravær. Det gør mig meget angst, da jeg gerne vil skabe et godt indtryk. På samme tid har jeg også angsten for at jeg jo formentlig heller ikke kan holde til rammerne i den nye stilling. Men hvad så? Man kan ikke arbejde nedsat tid i min branche, der er for nogle år siden fastsat regler så man kun yderst sjældent for lov, og så skal man varetage samme mængde arbejde bare med færre timer til rådighed.
Jeg er lige nu i udredning i psykiatrien for hhv. Bipolar lidelse og/eller ADD, så på et tidspunkt får jeg lidt afklaring, men hvad stiller jeg så op.
Jeg føler mig som en komplet fejltagelse at jeg ikke kan varetage en almindelig 37 timers stilling..
Anmeld
Citér