Jeg har brug for gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Personligt ville jeg få skrevet nu. At vende tilbage efter et år og skulle skrive speciale med en baby som skal passes tror jeg er meget hårdere end at skrive højgravid, og ja måske sker der noget uventet, men så kan du helt sikkert få dispensation.

desuden vil barslen så ikke være på dagpenge, hvis du får afleveret inden fødslen fremfor på SU.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2019

Astrid&alex

Jeg ville også skynde mig at komme igang. Og få det overstået - og nyde baby når den kommer. Det er selvfølgeligt svært at vide hvordan du får det. Har du det dårligt nu? 

Der er selvfølgeligt nogle der får det dårligt, men der er også mange andre der har det rigtigt godt. Jeg havde det selv strålende, og havde mere energi end jeg havde inden graviditeten. jeg arbejdede helt til fødslen, Flyttede i starten af 9 mrd. Det var fint 

Du kan eventuelt også spørge din mor hvordan hun havde det under sin graviditet - der er nogen der slægter deres mødre på. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Tinstin

Jeg ville også starte så småt op nu - nu ved jeg jo ikke, hvilket fag du skriver i, men jeg brugte det første halve år (før officiel start) på at indsamle litteratur og lave en forskningsoversigt. Jeg havde også kontakt med min vejleder, selvom jeg ikke var startet reelt. Så var den del gjort og specialet kunne skrives hurtigere.
At skrive speciale med bækkenløsning vil være svært, men næppe umuligt. Jeg har haft bækkenløsning 2 gange og jeg ville godt have kunnet skrive et speciale. Men at skrive speciale med en baby, dét ville jeg aldrig kunne. Mine babyer sover sjældent mere end 40 minutter, man når jo knap at åbne en bog.

Held og lykke

Anmeld Citér

23. september 2019

NosaNosa

Der er også den mulighed at du forbereder så meget som muligt inden termin. Som du selv siger, undersøger du NU hvilke muligheder du har for at tage eksamen før tid, eller tage sygeeksamen. Har man ikke altid et ekstra forsøg hvis man dumper? Så kan de også lave en ordning for en nybagt mor. Prøv at skrive en mail til studievejlederen, gerne allerede idag. 

Noget andet; jeg vil på  alle måder fraråde dig at sende en baby på 8 måneder i vuggestue/dagpleje. Min yngste søn er 7,5 måned - han er stadig bare en stor baby der gerne vil putte alt i munden, pludre sammen med mig, og sove en masse. Vores datter kom i DP da hun var 9 måneder, og det gjorde utroligt ondt i mit hjerte fordi hun var så lille. Hvis du allerede nu tænker “Arrr, er 8 måneder ikke lige tidligt nok?” så tror jeg også du har det sådan når du har dit barn i armene.

Det vil være stressende at gå til eksamen med en nyfødt baby (og derfor håber jeg de vil give sig sygeeksamen en måned senere). Men for mig er dét det bedste alternativ.

Stort tillykke med graviditeten

Knus fra en studerende mor til to  

Anmeld Citér

23. september 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej alle sammen,

Jeg er i den situation at jeg er gravid, jeg er i uge 6 så det er stadig meget nyt. Det forholder sig sådan, at jeg (hvis alt går godt) har termin slut maj 2020, jeg går på en kandidat udannelse  og skal skrive speciale forår 2020 og der er afleveringsfrist start juni... Her kommer så mit dilemma og det jeg gerne vil have hjælp/råd til. 

Jeg skal tilmelde mig specialet om få måneder, jeg er dog i tvivl om jeg skal tilmelde mig og skrive i foråret eller allerede gå på barsel fra uni januar 2020 og så blot arbejde frem til min rette barsels mdr.? 

Jeg er nervøs for, om det bliver hårdt at skrive speciale imens man er højgravid? Jeg kan selvfølgelig sørge for at at være færdig før tid, men jeg vil stadig skulle forsvare mit speciale med en baby på et par uge?

Jeg har på den anden side det meget svært ved, at skulle gå på barsel fra studiet allerede i janaur, for det betyder også, at jeg skal starte op igen når min baby er 8 måneder, og derfor vil jeg være nødt til at sætte ham/hende tidligt i institution?? Nogle erfaringer med det? det skal lige nævnes at min mand arbejder og det samme gør hele netværket så vi har ingen andre mulighedder. 

Jeg har overvejet at skrive så meget jeg kan nu, men ikke tilmelde mig, så jeg faktisk går på barsel januar 2020 og så tilmelder mig og aflevere sommer 2021 men allerede på forhånd har skrevet det meste i min barsel (fra januar til maj - altså inden baby kommer)

Hvad skal jeg dog gøre? Nogle der har lignende erfaringer??

Gå i gang med at skrive så meget som muligt nu og få afleveret så snart du er færdig. 

Jeg havde fuldtidsarbejde og diplomuddannelse jeg lavede færdig som høj gravid. Og jeg fik lavet det hele færdig inden baby kom. For man ved jo ikke om man får et barn som sover mega trælst de næste tre år og som har øreproblemer eller alt muligt andet.

Anmeld Citér

23. september 2019

Mor Christa

Jeg skrev min afsluttende eksamen som højgravid , og gik op og forsvarede den med en baby på 1 uge. Farmand var med sammen med baby. Alt gik så fint og fantastisk .. jeg husker tiden som højgravid imens jeg skrev og skrev og skrev som en fantastisk tid! Kunne hente storebror tidligt og skrive hele formiddagen/fører på eftermiddagen samt aften :-)

jeg vil klart anbefale at afslutte til sommer. Så kan du også smide studier mv lidt væk imens du nyder din baby på barsel. 

Anmeld Citér

23. september 2019

Barn3

Abracadabra skriver:

Det er klart nemmere at passe en baby, der ligger i maven. Så jeg ville skrive nu og få det overstået. 

Også mine tanker!

Det gjorde jeg også for 12 år siden!

Anmeld Citér

24. september 2019

Anonym trådstarter

Så dejligt, med så meget respons! Jeg har tænkt meget over det hele, og jeg tror i har ret ift. at kommer igang nu og aflevere til sommer, og gå til eksamen, det burde kunne fungere selv med en lille baby, man skal trods alt 'bare' op og snakke om den opgave, man har brugt et halvt år på! Det betyder så også at jeg kan gå hjemme et helt år med den lille, hvilket føles mest rigtigt, allerede nu! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.