Der er også den mulighed at du forbereder så meget som muligt inden termin. Som du selv siger, undersøger du NU hvilke muligheder du har for at tage eksamen før tid, eller tage sygeeksamen. Har man ikke altid et ekstra forsøg hvis man dumper? Så kan de også lave en ordning for en nybagt mor. Prøv at skrive en mail til studievejlederen, gerne allerede idag.
Noget andet; jeg vil på alle måder fraråde dig at sende en baby på 8 måneder i vuggestue/dagpleje. Min yngste søn er 7,5 måned - han er stadig bare en stor baby der gerne vil putte alt i munden, pludre sammen med mig, og sove en masse. Vores datter kom i DP da hun var 9 måneder, og det gjorde utroligt ondt i mit hjerte fordi hun var så lille. Hvis du allerede nu tænker “Arrr, er 8 måneder ikke lige tidligt nok?” så tror jeg også du har det sådan når du har dit barn i armene.
Det vil være stressende at gå til eksamen med en nyfødt baby (og derfor håber jeg de vil give sig sygeeksamen en måned senere). Men for mig er dét det bedste alternativ.
Stort tillykke med graviditeten
Knus fra en studerende mor til to
Anmeld
Citér