Bør jeg leje rækkehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2019

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor og hvad priserne for lejeboliger er i dit område. 

Men hvis det kun er din datter og dig, er 4 værelser måske også lige lovligt meget? 

Jeg ville ikke sætte mig så stramt. Det bliver alt for surt i længden.  Jeg ville personligt også hellere selv bo på 4. Sal uden egen have eller gård, hvis det gjorde at jeg fx kunne have 2000 kr mere i rådighedsbeløb hver måned.

Jeg har 2 børn på  4år og 5år  og ville ikke kunne bo på 2 sal da jeg har dårlige hofter

Men jeg kan godt se hvad du mener 

Jeg har dog ikke regnet mine børne penge med da de er reserveret til tøj. Hygge. Opsparing til ferie. Da der ellers ikke ville være råd til noget overhovedet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor stor er boligen? Jeg får ressourceforløb ydelse som er ca 10000 udbetalt, har to børn og er enlig. Min husleje er 6000 + aconto 1500 for vand og strøm, varme udover på 600. Jeg får 3200 i boligstøtte og kører alle børnepenge indover budget og så har jeg ca 6000 om måneden til mad husholdning opsparing diverse osv. De 6000 er når regninger og alle faste udgifter er betalt. Jeg bor på en landejendom så har derfor også bil.

Jeg er ramt af loftet så kan Max få 1000 kr i boligstøtte.

Jeg har Ca det samme udbetalt som dig. 

Jeg har dog ikke regnet børnepengene med som kommer hver 3 mdr. De penge er der lagt pracise beløb til side til tøj. Fornøjelse. Og opsparing til ferie ellers ville der ikke være råd til de ting til børnene og så er der lidt tilbage.  

Anmeld Citér

20. september 2019

Møghe

Profilbillede for Møghe
Anonym skriver:

Jeg har set på et rækkehus idag det var mig der tidligere skrev om en lejlighed på 2 sal. 

Huslejen er ret høj for mig 6500 kr forbrug er ca 1200 kr oven i.

Og når jeg har regnet på det vil jeg kun have 230 kr tilbage når alle de faste udgifter er betalt og det er uden boffer for uforsete udgifter. 

Jeg kan ca få 1000 kr i boligstøtte. 

Men det giver fortsat kun 1230 kr tilbage derfra skal der tages til inbo forsikring og tv og internet. 

Jeg er enlig mor til 2 børn og kronisk syg så min indtægt bliver ikke bedre 

Rækkehuset er der en lille terrasse meget lille stue lille værelse og køkken og bad og så er der første sal med 2 meget små børne værelser og en et mindre sovevaerelse. 

Men er så meget i tvivl om jeg tør sætte mig så dyrt og om jeg overhovedet kan finde noget billigere 

Lige lidt tanker fra mig. Ved ikke hvad jeg skal vælge. 

Kan sagtens vente men vil det gøre en forskel 

Det bliver helt sikkert for dyrt ud fra din nuværende indtægt. Det lyder heller ikke til, at du har sat de øvrige poster i dit budget for højt. Jeg har se, at du kun har sat 2000 kr af om måneden til mad til tre personer. Jeg tænker, at du som minimum skal finde noget ca 1000 kr billigere. En lejlighed er fx også som oftest billigere at opvarme. 

Når du er ramt af loftet, modtager du jo enten kontanthjælp, uddannelseshjælp eller integrarionsydelse. Derfor er du umiddelbart i målgruppe for den nye børnefamilieydelse, der kommer til udbetaling til januar. Indtil videre kendes lovforslagets ordlyd dog ikke, og derfor ikke noget du kan (bør) budgettere med. Det ville da også være risikabelt, indtil ydelseskommisionen kommer med sin anbefaling til et nyt ydelsessystem. 

Anmeld Citér

20. september 2019

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Det bliver helt sikkert for dyrt ud fra din nuværende indtægt. Det lyder heller ikke til, at du har sat de øvrige poster i dit budget for højt. Jeg har se, at du kun har sat 2000 kr af om måneden til mad til tre personer. Jeg tænker, at du som minimum skal finde noget ca 1000 kr billigere. En lejlighed er fx også som oftest billigere at opvarme. 

Når du er ramt af loftet, modtager du jo enten kontanthjælp, uddannelseshjælp eller integrarionsydelse. Derfor er du umiddelbart i målgruppe for den nye børnefamilieydelse, der kommer til udbetaling til januar. Indtil videre kendes lovforslagets ordlyd dog ikke, og derfor ikke noget du kan (bør) budgettere med. Det ville da også være risikabelt, indtil ydelseskommisionen kommer med sin anbefaling til et nyt ydelsessystem. 

Ja jeg tør desværre heller ikke regne med noget og jeg tør heller ikke regne børnepengene der kommer hver 3måned med da jo ældre mine børn bliver jo mere falder jeg og til sidst ville jeg ikke have råd til at blive i boligen. Og kan ikke bare lige spare op til nyt inskud. 

Tænker osse bare jeg kikker videre  

Anmeld Citér

20. september 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Som du selv er inde på, er det nok bedst hvis du finder en billigere løsning. Det er bare ikke sjovt at sidde så stramt i det, og slet ikke med børn, når nu der ikke nødvendigvis er udsigt til at din situation ændrer sig så meget de næste år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.