Bør jeg leje rækkehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg har set på et rækkehus idag det var mig der tidligere skrev om en lejlighed på 2 sal. 

Huslejen er ret høj for mig 6500 kr forbrug er ca 1200 kr oven i.

Og når jeg har regnet på det vil jeg kun have 230 kr tilbage når alle de faste udgifter er betalt og det er uden boffer for uforsete udgifter. 

Jeg kan ca få 1000 kr i boligstøtte. 

Men det giver fortsat kun 1230 kr tilbage derfra skal der tages til inbo forsikring og tv og internet. 

Jeg er enlig mor til 2 børn og kronisk syg så min indtægt bliver ikke bedre 

Rækkehuset er der en lille terrasse meget lille stue lille værelse og køkken og bad og så er der første sal med 2 meget små børne værelser og en et mindre sovevaerelse. 

Men er så meget i tvivl om jeg tør sætte mig så dyrt og om jeg overhovedet kan finde noget billigere 

Lige lidt tanker fra mig. Ved ikke hvad jeg skal vælge. 

Kan sagtens vente men vil det gøre en forskel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Det lyder ikke til, at du har råd til det. Bor du hjemme hos din mor nu?

Anmeld Citér

19. september 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Nej, det skal du ikke. Du lyder til at have et godt overblik over tallene - og tallene viser jo, at du ikke har råd, desværre 

Anmeld Citér

19. september 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det lyder ikke til, at du har råd til det. Bor du hjemme hos din mor nu?

Ja det gør jeg nemlig. 

Og ville gerne være flyttet inden min datter skal starte i skole til marts 2020. 

Syntes osse det virker for dyrt til mig. Men er i tvivl om det overhovedet er muligt at finde noget billigere 

Anmeld Citér

19. september 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Nej, det skal du ikke. Du lyder til at have et godt overblik over tallene - og tallene viser jo, at du ikke har råd, desværre 

Mange tak for svar 

Ja jeg har heldigvis godt styr på min økonomi 

Anmeld Citér

19. september 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis de 1230kr er til alt andet end husleje og forbrug, så kan jeg slet ikke se hvordan det skulle kunne løbe rundt. Men det kan være, jeg ikke lige helt kan forså dit indlæg.

Anmeld Citér

19. september 2019

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis de 1230kr er til alt andet end husleje og forbrug, så kan jeg slet ikke se hvordan det skulle kunne løbe rundt. Men det kan være, jeg ikke lige helt kan forså dit indlæg.

De 1230 kr er hvad der er tilbage når de faste udgifter er betalt plus der er lagt 2000 kr til side til mad. 

Jeg har dog ikke fået regnet en inbo forsikring ind i plus jeg hverken har regnet tv pakke eller internet med så vis jeg skulle have disse ting ville de skulle trækkes fra de 1230 kr. 

Men tænker alligevel selv at det bliver for stramt for mig at sidde i desværre 

Anmeld Citér

19. september 2019

Anonym

Hvor stor er boligen? Jeg får ressourceforløb ydelse som er ca 10000 udbetalt, har to børn og er enlig. Min husleje er 6000 + aconto 1500 for vand og strøm, varme udover på 600. Jeg får 3200 i boligstøtte og kører alle børnepenge indover budget og så har jeg ca 6000 om måneden til mad husholdning opsparing diverse osv. De 6000 er når regninger og alle faste udgifter er betalt. Jeg bor på en landejendom så har derfor også bil.

Anmeld Citér

19. september 2019

Baby17

Profilbillede for Baby17

Nu ved jeg ikke hvor du bor og hvad priserne for lejeboliger er i dit område. 

Men hvis det kun er din datter og dig, er 4 værelser måske også lige lovligt meget? 

Jeg ville ikke sætte mig så stramt. Det bliver alt for surt i længden.  Jeg ville personligt også hellere selv bo på 4. Sal uden egen have eller gård, hvis det gjorde at jeg fx kunne have 2000 kr mere i rådighedsbeløb hver måned.

Anmeld Citér

19. september 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Anonym skriver:

De 1230 kr er hvad der er tilbage når de faste udgifter er betalt plus der er lagt 2000 kr til side til mad. 

Jeg har dog ikke fået regnet en inbo forsikring ind i plus jeg hverken har regnet tv pakke eller internet med så vis jeg skulle have disse ting ville de skulle trækkes fra de 1230 kr. 

Men tænker alligevel selv at det bliver for stramt for mig at sidde i desværre 

Jeg tænker det er alt for stramt for dig, at sidde så dyrt. I hvert fald når det ikke er midlertidigt at det er så dyrt. 

I din situation ville jeg overveje at kigge efter noget mindre, og selvfølgelig ikke ret højt oppe med mindre der er elevator. 

Jeg kan ikke huske hvor gamle dine børn er, men kunne I måske klare jer med en 3v lejlighed? Hvor der er 1 børneværelse, 1 soveværelse og 1 stue? Så er det måske nemmere at finde noget du nemmere kan betale. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.